Oletko koskaan kuullut uskovaisen kielilläpuhumista?
Millaista se on? Vaikuttaako oikeasti uskovan siihen vai onko kyseessä rituaali?
Kommentit (17)
Mielisairaalassa kyllä monesti.
t. hoitaja
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 20:28"]
Mielisairaalassa kyllä monesti.
t. hoitaja
[/quote]
No mitä ne sanovat? Onko enemmän laulua vai ihan puhumista? Kauanko kestää sessiot?
Vanhainkodissakin kuulee välillä kun mummo puhuu ihan siansaksaa, mitä muuta se voi olla kuin kielillä puhumista.
Onhan noita tilanteita kuvattukin, kieli niissä aina täysin tunnistamatonta. Uskovaiset itse perustelevat puhuvansa näissä tilanteissa vanhoja raamatun kieliä, hassu juttu vaan etteivät kielitieteilijät tai historiantutkijat näitä kieliä sittenkään tunnista videoista.
Joku varmaan voisi loytaa dokumentin, joka on kirjoitettu nailla kielilla ja tutkia sita. Tuli mieleen, kun naista tutkimusmenetelmista on taalla keskusteltu.
Kyllä olen kuullut, useinkin.
t. Ex-hellari
Olen ja monesti. Mielestäni enemmän juuri puhumista. Ei se kyllä laulamiselta kuulosta. Se on kuin jotain aivan vierasta kieltä, jota puhutaan melko teatraalisella äänensävyllä.
Olen kuullut, ja ihan siansaksalta kuullosti. Säikähdin kyllä, että onko jotain kamalaa tapahtunut, kun illalla vierashuoneesta alkoi kuulua pulinaa. Uskovainen itse oli niin onnellinen, että vihdoinkin hänkin sai tämän lahjan.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 20:39"]
Onhan noita tilanteita kuvattukin, kieli niissä aina täysin tunnistamatonta. Uskovaiset itse perustelevat puhuvansa näissä tilanteissa vanhoja raamatun kieliä, hassu juttu vaan etteivät kielitieteilijät tai historiantutkijat näitä kieliä sittenkään tunnista videoista.
[/quote]
Olen kuullut sen version, että joku puhui selkeästi kieltä jota ei ollut koskaan osannut - oliko nyt portugalia tai jotain. Olisi kyllä hauska nähdä tuollainen kielilläpuhumissessio ja yrittää nähdä uskooko se itsekään siihen!!
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 20:43"]
Kyllä olen kuullut, useinkin.
t. Ex-hellari
[/quote]
Mitä ne sanoo? Miten sitä tehdään? Milloin? Alkaako ihan "itsestään"?
Olen ja kuulosti ihan oikealta ja uskottavalta. Puhuja käänsi sitä ja siinä oli jollekin kuulijalle sanoma.
Joo, ihan arkipäiväistä mulle.. en pysty aatteleen että siinä olisi mitään kovin mystistä. eikä siinä mistään hurmossessioista tai kontrolloimattomasta puhetulvasta ole kyse, vaan ihan samalla tavalla sitä kieltä tulee suusta kun normaaliakin puhetta, ja laulaakin voi tietty jos haluaa. Tietty siinä mielessä on kontrolloimatonta, että suusta tulee mitä tulee, jos yrittää vaihtaa kieltä itse välissä johkin "vähän paremmalta kuulostavaan" niin se ei välttämättä onnistukaan.
Mitään oikeaa kieltä se nyt varmasti harvemmin on, kun aika usein ihmiset toistelee esim. jotain tavuja tyyliin nanananana, diididi jne.
Valitettavasti se on totta. Nämä kykenivät saamaan aidon kielen. Eräs tuttuni alkoi lanseeraamaan ranskaa ja ranskankielen experttinä todistin tätä ihmettä. Noin 70% voimakkuudella meinasin joutua uskon valtaan.
Olen kuullut tosi paljon eikä epäilystäkään, että olisi siansaksaa. Itse en osaa puhua kielillä. Voit itse koittaa alkaa sönkätä jotakin vierasta kieltä niin et saa kyllä siihen samanlaista täydellistä vieraan kielen kokonaisuutta lauseisiin vaan kuulostat ihan sönkkäävältä. Kyllä se on Jumalan lahja, eikä mikään muu. Haluaisin puhua, mutta en vielä puhu. Harjoittelen kyllä joskus.
No voi jeesus! Ihan on sönkkäämistä ja lurittelua eikä mitään kieltä!
Olen harjoittanut sita itsekin.