Rippijuhlat uusperheessä
Asetelma on tämä. Erosta aikaa kymmen vuotta. Välit hyvät ex:n kanssa. Ex:llä ei uutta. Itse olen uudessa suhteessa. Ollut jo yhdeksän vuotta. Eli kysymys kuuluu: Mitä mieltä olette? Kuuluuko meidän kaikkien kolmen olla toivottamassa tervetulleeksi (kätellä) rippijuhliin tulijat? Rippijuhlat tarkoitus ulkoistaa eli ei olla kenenkään kotona.
Kommentit (4)
No kyllä minusta, jos olette noin ihanteellisen hyvässä tilanteessa. Exäsi on kuitenkin lapsesi oikea vanhempi, hänellä on itseoikeutettu paikka lapsen elämässä ja tärkeässä juhlassa.
Äitipuoli vastaa: meilä pidettiin juhlat, minä järkkäsin ja myös lapsen äiti leipoi. Hoidin kahvinkeitot ym. jotta mies ja lapsen äiti saivat keskittyä seurustelemaan vieraiden kanssa. Oli hauskat kekkerit ja vieraiden lähdön jälkeen juotiin vielä kahvit konjakilla :) sain ison kimpun kukkia kiitokseksi lapsen äidiltä homman hoitamisesta.
Rippilapsen vanhemmat toivottavat tervetulleeksi päivänsankarin lisäksi. Isäpuoli on lähinnä statisti.
Ei meillä kukaan ollut kättelemässä tulijoita, rippilapsi itse vastaanotti vieraat...
Mutta teillä pitäis varmaan olla sinä ja se eksä, eli lapsen isä. Ja voihan uusi mieheskin olla, jos luontevalta tuntuu.