Haluatko kysyä jotain? Minut huostaanotettiin vanhempieni uskonharjoituksen takia.
Nyt olen siis aikuinen jo. Toivon että joku lapsi tai nuori joka näkee tämän, uskaltaisi hakea apua tarvittaessa.
Kommentit (21)
Minkä koit itse pahimmaksi teoksi vanhemmiltasi sinua kohtaan? Minkä tapauksen johdosta huostaanotto tapahtui?
Siis ei tietenkään ole huostaanoton paikka jos on uskovainen, mutta siihen sisältyy usein sellaisia elementtejä jotka ovat vahingollisia lapselle. Tämä on erityisesti hyvin dogmaattisten uskontojen ongelma.
Minua esimerkiksi pahoinpideltiin, huoriteltiin, eristettiin yhteisössä koska olin "huonoa seuraa".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis ei tietenkään ole huostaanoton paikka jos on uskovainen, mutta siihen sisältyy usein sellaisia elementtejä jotka ovat vahingollisia lapselle. Tämä on erityisesti hyvin dogmaattisten uskontojen ongelma.
Minua esimerkiksi pahoinpideltiin, huoriteltiin, eristettiin yhteisössä koska olin "huonoa seuraa".
Ap
No, nuo ovat ne syyt. Eivät se uskonnonharjoittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No, nuo ovat ne syyt. Eivät se uskonnonharjoittaminen.
Kyllä. Uskonto oli siinä perusteena vanhemmillani. Turha viisastella kun et ilmeisestikään tiedä mitä hirveitä asioita uskon varjolla voidaan tehdä. Siksi onkin olemassa UUT.
Ap
Ai, nyt aloitit uuden provon kun vanha kaatui faktoihin.
Oletko ap täysi kaheli, kun jatkuvasti teet näitä mielettömiä ja valheellisia aloituksia.
Ihan oikein, että vanhempiesi tekoihin puututtiin. Saitko apua?
Laitoit uuden pystyy kun jutut loppui vai
Vierailija kirjoitti:
Ai, nyt aloitit uuden provon kun vanha kaatui faktoihin.
Joo, nyt vaikuttaa siltä että tuo aiempi topa kuoli mutta aloittaja ei vielä päässyt yli halustaan "keskustella" aiheesta hyvin yksipuolisesti ja saada tietynlaisia kommentteja :D
Ap on se tyyppi, joka tehtailee tänne usein mitä kummallisimpia aloituksia.
Useissa ketjuissa hän pitää aloitustaan yllä vastailemalla itse kommenteihin ja tarina saa ihmeellisimpiä käänteitä.
Ihan vinkkinä, että jos provoon ei enää kukaan vastaa, niin kokeile sitä heppapalstalla tai parin kuukauden päästä uudelleen. Ei heti.
Olin "huonoa seuraa" koska kapinoin sääntöjä vastaan ja olin ns. maailmallinen. Olin vasta n. 12-vuotias joten tällainen hylkiminen aiheutti oireita muun kohtelun seurauksena.
Ap
Pääsitkö teininä tapailemaan jännäpoikia
Sain apua, mutta vasta vaikean oireilun jälkeen. Koulu otti yhteyttä sosiaaliviranomaisiin.
Ap
En päässyt tapailemaan poikia todellakaan. Salaa tietysti olin ihastunut. Ap
Miksi puhut pötyä? Suomessa on uskonnonvapaus eikä noin voi tehdä.