Miten meikkaat työpäivänä? Anna vinkki nopeaan perusmeikkiin.
Olen aina meikannut vähän, mutta nyt haluaisin ryhdistäytyä olemukseltani. Omistan vain vähän meikkejä ja taidotkin on vähänlaiset. Mistä aloittaisin, mitä ostaisin? Mitä sinä laitat naamaasi kun menet töihin? Kaipaisin sekä tuote- että käyttövinkkejä. Kerralla ei oo varaa koko arsenaalia ostaa, ja haluaisin välttyä vikaostoksilta.
Kommentit (3)
Kasvojen pesun jälkeen päivävoidetta tai jotain perusvoidetta. Sitten sudin kasvoille meikkipuuteria ja poskille hieman punaa. Kulmat kulmäkynällä ja sitten ripsaria taivutettuihin ripsiin. Huulille en käytä muuta kuin huulirasvaa. Yhteensä max 10 minuuttia.
Minä tykkään kovasti Max Factorin pan stickistä. Sitä sutaiset keskiosaan kasvoja ja häivytät sormilla korvia, leukaa ja otsaa kohti. Ylimääräiset taputtele punaisiin nenänpieliin.
Sitten jotain kylmänsävyistä poskipunaa (varovasti), muotoile kulmat kynällä (varovasti), taivuta ripset ja laita ripsiväri.
Jos kovasti kiiltelee, lisää puuteria. Lumenen meikkipuuteri on minusta hyvä. Jos haluat hifistellä, laita uurteisiin valokynää!
Eniten aikaa tuhraantuu oikeansävyisten meikkien etsimiseen, siinä kannattaa olla tarkka. Vääränsävyinen meikkipohja tai kulmakynä tekevät suttuisen vaikutelman. Minä suosin molemmissa mieluummin liian vaaleaa kuin liian tummaa(levitän meikkipohjan keskelle kasvoja jolloin rajoja ei synny), ja kulmakynässä ehdottomasti kylmää sävyä lämpimän sijaan.
Mulla on arkena vain sellainen kevyt meikki, jossa en näytä varsinaisesti kauhean meikatulta, mutta olen huoliteltu.
Mulla homma lähtee siitä, että aina kampaajalla käydessä pyydän muotoilemaan ja värjäämään kulmat. Näin niille ei tarvitse tehdä mitään.
Naamaan laitan Lumenen kosteusvoidetta, sen päälle sellainen clearing mattifier, joka poistaa punaisuutta ja toimii hyvin meikin pohjustajana. sitten Lumenen kevyt meikkivoide, sellainen kosteuttava ja läpikuultava, ei lainkaan raskas.
Siihen sitten puuteria päälle, aurinkopuuteria poskiin, sipaisu luomiväriä ja ripsiväri. Huuliin kevyttä punaa.
Se on siinä!