Millaiset kuukautiset teillä oli keskenmenon/ keskeytyksen jälkeen?
Itselläni lääkkeellinen keskeytys 28.5, jälkivuotoa kesti kolmisen viikkoa. Sit olin viikon vuotamatta, kunnes menkkamaiset jomotukset ja vuoto alkoi. Tää on nyt 7. vai 8. pvä kun vuotaa, ja muutaman päivän olleet todella runsaat. Oon niiiin kyllästynyt, menee koko kesä pilalle (tai no meni jo muutenkin). Saa nähä kauanko tässä vielä menkkavuotaa, millaisia kokemuksia teillä on?
Kommentit (17)
oli runsaammat ja kivuliaaliammat. lisäksi tuli pari hyytymää. ei kai sitä turhaan suositella että odotetaan 1 kierto ennen uutta yritystä.
Vierailija kirjoitti:
oli runsaammat ja kivuliaaliammat. lisäksi tuli pari hyytymää. ei kai sitä turhaan suositella että odotetaan 1 kierto ennen uutta yritystä.
Joo täysin ymmärrettävä suositus.
-ap
Mulla oli keskenmenon (joka hoidettiin lääkkeellisellä tyhjennyksellä) jälkeen kohdussa vielä hyytymiä, jotka sitten poistuivat luonnollisesti seuraavien kuukautisten aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli keskenmenon (joka hoidettiin lääkkeellisellä tyhjennyksellä) jälkeen kohdussa vielä hyytymiä, jotka sitten poistuivat luonnollisesti seuraavien kuukautisten aikana.
Sellaisia varmaan minullakin tullut pihalle. Saisi vaan nämä menkat jo loppua.
-ap
Itsellä kesti pari viikkoa. Kyllä ne vielä loppuu!
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kesti pari viikkoa. Kyllä ne vielä loppuu!
Joo, oon vaan niin loppu tähän kaikkeen.
Sen sama kolme viikkoa oli vuotoa tyhjennyksestä, mutta seuraavat vuodot vasta sitten kun pillereistä seuraava tauko. Aloin siis syömään pillereitä heti tyhjennyspäivästä lähtien.
Aiemmalla kerralla luonnollinen keskenmeno, ei muuten sattunutkaan niin paljoa ku lääkkeellinen pakkotyhjennys, vuotoa vaan 1,5 viikkoa ja seuraavat menkat normaalisti sitten kun niiden aika oli.
Oli runsaammat, kesti pitkään ja välillä tuli tosi ruskeaakin vuotoa ja pelkäsin tulehdusta mutta ei ollut.
Lääkkeellinen keskeytys kuudennella viikolla. Vuosin muistaakseni pari kolme viikkoa. Kuukautiset olivat ihan normaalit sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sen sama kolme viikkoa oli vuotoa tyhjennyksestä, mutta seuraavat vuodot vasta sitten kun pillereistä seuraava tauko. Aloin siis syömään pillereitä heti tyhjennyspäivästä lähtien.
Aiemmalla kerralla luonnollinen keskenmeno, ei muuten sattunutkaan niin paljoa ku lääkkeellinen pakkotyhjennys, vuotoa vaan 1,5 viikkoa ja seuraavat menkat normaalisti sitten kun niiden aika oli.
Mie en halunnut mitään hormonaalista ehkäisyä, joten täytyy nyt vaan odotella milloin tää vuoto loppuu. Ennen raskautta menkat kesti kolmisen päivää ja oli niukat, nää on nyt ihan kunnon vastakohta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Oli runsaammat, kesti pitkään ja välillä tuli tosi ruskeaakin vuotoa ja pelkäsin tulehdusta mutta ei ollut.
Kauanko siulla kesti? Mie viimeksi tänään olin polille yhteydessä ja sanoi ettei mitään hätää ole jos ei tule kohtutulehduksen merkkejä ja pärjään vuodon määrän kanssa.
-ap
Tsemppiä ap, kyllä ne vielä helpottaa.
Miksi rinnastat keskenmenot ja abortit? Minulla on ollut keskenmenoja enkä koe niissä tehneeni abortteja. Ja minua loukka jos abortteja pidetään samanlaisina.
Mulla alkoi spontaani keskenmeno viikolla 7+ jotain. Ensin tiputteli parinä päivänä ja sitten alkoi tulla selkeästi verta. Muistaakseni sitä seuraavana päivänä vuoto yltyi massiiviseksi. Kun tunsin, että alkaa holahdella, laitoin yösiteen, joka tuli varmaan alle puolessa tunnissa aivan täyteen. Siitä olisi voinut vääntää nestettä kuin märästä rätistä. Housuihin ohi siteestäkin verta riitti reilusti ja pönttöön tuli hyytymiä. Olin siinä vaiheessa lähes paniikissa, että vuodanko kuiviin, pitäisikö lähteä sairaalaan? Muutaman tunnin aikana siinä meni useampi yöside täyteen. Sitten vuoto hiipui aika niukaksi eikä kestänyt enää kuin pari päivää. Eli koko homma pienestä, epäilyttävästä tiputtelusta vuodon loppumiseen oli ohi n. viikossa. Itse asiassa niin nopeasti, että oli vähän sellainen "Hei, mitä tapahtui?! Siinäkö se raskaus meni?" -olo.
Oli runsaammat.