Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

missä säilytätte ruukkunarsissit kun maa on vielä jäässä?

Vierailija
16.04.2013 |

ostin siis monta narsissia pääsiäiseksi ja ovat jo siis kukkineet. tekisi mieli laittaa ne maahan ensi kevättä odottamaan, mutta maa on vielä aurinkoisella paikallakin niin jäässä/ kylmä. Annanko  vaan odottaa purkeissa siihen asti, että ne saa maahan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäiskö nuo lehdet antaa olla paikoillaan niin pitkään kuin mahdollista?

Vierailija
2/4 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 21:16"]

pitäiskö nuo lehdet antaa olla paikoillaan niin pitkään kuin mahdollista?

[/quote]

Pitää!  Kasvi imee niistä ravinnon sipuliinsa.

Itse olen antanut niiden ihan vaan kuihtua ja kuivaa paikoillaan lämpimässä ja joskus jopa aurinkoisessa paikassa. Eihän ne silloin mikään silmän ilo ole, joten johonkin syrjemmälle olen siirtänyt.

Loppukesästä tai vasta syksyllä katkon varret ja istutan sipulit puutarhaan, ihan niin kuin muutkin sipulikasvit. Seuraavana keväänä ollut aina kaunis kukinto :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, annat vaan olla purkeissa, sipulit istutetaan syksyllä ei keväällä.

Mulla oli viime vuonna monta purkkia kuistin ikkunoilla ja mä vaan nostin ne kuistin lattialle, tuuppasin johkin nurkkaan kun olin liian laiska lähtee niitä heittään roskiin. Siellä ne sitten vietti koko kesän ja syksyllä aattelin kokeilla lähtisköhän ne kasvaan? Kyllä meinaan lähti! Keväällä olin tosi ilonen, etten ollut viskannut niitä pois :)

Vierailija
4/4 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi niinkin tehdä tai sitten leikkaat varret pois ja rapistelet ylimääräisen mullan hemmettiin ja laitat viileeseen pimeeseen odottamaan.