Kaveri pyytäisi 100€ siitä, että ruokkii kalani viikonlopun yli kun olen reissussa
En luota ruokinta-automaattiin koska edellinen pamahti ja kaikki ruuat tippuivat altaaseen kerralla. Akvaariossa on ajastin lampulle, joten siitä ei tarvitse huolehtia. Tehtävä olisi siis kerran päivässä käydä sulattamassa kaloille pakkasesta surviaisentoukkaa ja pudottaa hiutaleet ja monnipillerit altaaseen. Kaveri asuu n. 300m päässä minusta. Maksaisitteko 100€ tuollaisesta?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Pärjäävät kyllä syömättä, mutta kun ovat tottuneet niin ajattelin että kaveri tekisi pienen palveluksen. Jonkin kohtuusumman olisin tietysti valmis ollut maksamaan, mutten 100€. Minä olen käyttänyt hänen koiraansa ulkona ilmaiseksi varmaan 10 kertaa niin en nyt osannut arvata että pamauttaa tuollaisen summan tiskiin.
Ap
No kysy, voidaanko satanen vähentää siitä tonnista jonka kaveri on velkaa koiranulkoilutuksista. Silleen hän olisi enää 900 velkaa.
Satasella ostat uudet kalat jos entiset kuolee kahdessa päivässä nälkään
Käyttämäni koirahoitola ottaa 27€/vrk. Sis alv. Koirilla on oma hoitolarakennus, aidattu ulkotarha ja kaksi lenkkeilytystä päivässä. Ruuat saa ostaa lisäksi sieltä tai viedä omat.
Voisin maksaa kalojen ”hoitamisesta” max 20€ viikonlopusta.
Oikeat ystävät auttavat toisiaan ja tekevät pieniä palveluksia pyytämättä rahaa. Tuo ei kuulosta oikealta aidolta ystävyydeltä.
Kalat voivat olla ilman ruokaa viikonlopun. Ruokit lähtiessä ja heti palatessa.
Ei niitä viikonlopun aikana ruokkia tarvitse. Tai sitten voit jättää niille sellaista juuri tuota tarkoitusta varten tehtyä viikonloppuruokaa, joka liukenee hyvin hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Kalat voivat olla ilman ruokaa viikonlopun. Ruokit lähtiessä ja heti palatessa.
Tuolla aiemmin luki että ovat kultakaloja, suosituksena syöttää useamman kerran päivässä ja vielä poikasia jotka tarvitsevat sitä ravintoa moninkerroin verrattuna aikuiseen kalaan.
Mutta se nyt ei varmaan ollut tämän aloituksen pointti, vaan tuo törkeä hintapyyntö! Oikeat kaverit eivät toimi noin.
Joo, ei vaikuta kaksiselta kaverilta.
Kyllä maksaisin, jotakin, kalathan ovat lemmikkejäni.
Ja kaveriin voi luottaa, uskaltaa päästää asuntoonsa, tietää ettei kaivele pahemmin paikkoja ei varasta mitään.
Miten joku uskaltaisi päästää kotiinsa joitakin tuntemattoma teinejä tai muita täysin outoja ihmisiä kalojaan ruokkimaan.
Mutta 100 euroa on naurettavan paljon, jos kyseessä on vain yksi vkonloppu ja noin lyhyt matka.
Joten aloitus on pelkkä provo.
Kukaan ei unissaankaan pyytäsi kaveriltaan tuollaista summaa.
Maksan kissojen hoidosta kympin kerta kaverilleni. Hoitokerta on sama kuin tyhjentää hiekkalaatikosta kakat, vaihtaa vedet kahteen eri kippoon ja täyttää ruokakipot. Sen jälkeen voi ottaa ruokaa kaapista ja jädeä pakkasesta pitämässä seuraa kissoille noin tunnin ajan. Kissani ovat hyvin ihmisläheisiä, joten siellä on pakko jonkun jaksaa viipyä.
Hyvin on se kymppi ja sapuskat riittäneet hänelle. Ajaa siis autolla kotiini noin 15 km päästä.
Satanen olisi todella ahnetta.
Taitaa kaverilla olla jano tai velkoja.
Huh. En maksaisi. Jos olisin kaverisi, kävisin ilmaisiksi.
AP:n asemassa ostaisin uuden ruokinta-automaatin ja testaisin sitä ennen reissua.
Olen itse käyttänyt ruokinta-automaattia vastaavassa tilanteessa, eikä niiden toiminnassa ole koskaan ollut mitään vikaa. Tuskin AP sinulle toista kertaa sattuu viallista automaattia.
Käytän tuttavani koiran päiväkävelyllä n. 3 krt viikossa. Samalla laitan sille raikasta vettä ja vähän kuivamuonaa.
Tuttavani on siis töissä päivällä. Ei ole tullut mieleenikään pyytää mitään maksua. Olen tehnyt sitä nyt n. 4 kk. Juhannuksena tuttavani osti kuoharipullon kiitokseksi. Riittää minulle.