Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty edes kuvittelemaan normaalia 30-vuotiasta (saatika nuorempaa) katsomassa Uuno Turhapuroja...

Vierailija
01.07.2020 |

...kuka noita kammottavia leffoja katsoo? Katsooko kukaan normaali alle 45-vuotias? Oikeasti, alusta loppuun ja vieläpä tykkää niistä? En usko, että kukaan ”normaali” yleissivistynyt ihminen kykenee katsomaan Uuno Turhapuroja. En rehellisesti pysty edes kuvittelemaan, että kys. leffojen katsoja olisi muuta kuin sivistymätön/kouluttamaton/juntti tai muuten vaan todella yksinkertainen ja keskenkasvuisen lapsen huumorilla varusteltu ihminen. Tai no, ei edes (normaalilla) nykylapsella ole noin huono huumori. :D Vai onko joka ikinen Turhapuron katsoja yli 60v ja juuttunut oman nuoruuden viihteeseen (musiikki, sarjat ja elokuvat, sekä vanhanaikainen kuva Suomesta muutenkin...)?

Miksi noita leffoja näytetään jatkuvasti? Muuta ku, että ovat varmasti halpoja ja niillä saa monta tv-slottia täytettyä, kerta niitä on olemassa joku tsiljoona... Ne oli varmasti monen mielestä hauskoja 40 vuotta sitten. Se oli silloin.

Anteeksi. Olen ehkä etääntynyt ”oikeasta Suomesta”, mutta mun kuplassa ei kyllä tod näk ole Turhapuron kohdeyleisöä. Tai sitten ovat sitä salaa, ken tietää :D

Katsotko sinä mielellään Uuno Turhapuroja? Kuvaile hieman itseäsi: ikä/sukupuoli/asuinkunta/ammatti tai koulutustaso

Itse 30/N/Helsinki/VTM

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä se tässä sivistymättömältä vaikutat, kun haukut pitkillä tekstirimpsuilla niitä nuoria, jotka (salaa, kun avoimesti ei saa) tykkäävät Uunosta.

Vierailija
2/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvessähän nuo aukeavat. Loiri käytti itsekin "täydennyskoulutusta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en nyt enää varmaan katsoisi kuin nostalgiamielessä. Olen myös 30v, mutta rakastin niitä leffoja lapsena. Ne on aikansa helmiä..

Vierailija
4/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä mainostaisi koulustustani noin isosti, jos maailmankuvani olisi noin rajoittunut. VTM nyt varsinkaan.

Vierailija
5/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen N29 ja musta noi on hauskoja :D Katsonut lapsesta asti.

Vierailija
6/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni samanlaista helppoa katsottavaa ja valmiiksi pureskeltua huumoria kuin vaikka joku Frendit. 

Vierailija
7/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa maakuntiin, täällä on lukuisia kolmikymppisiä ja alle, useimmiten miehiä, joiden mielestä Uuno on "hieno mies" ja parasta viihdettä ikinä.

Vierailija
8/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuno on huomattavasti fiksumpaa katsottavaa kuin esim. tositvt

Vierailija
9/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tarkoituksella katsonut. En tosin tiedä miten usein niitä televisiossa esitetään. Vaikka elokuvien huumori ei olisikaan juuri sitä ominta itseäni, Uuno-elokuvilla on kuitenkin varsin vahva kulttuurihistoriallinen asema. Elokuvien työryhmä oli alunperin amatööritasoa elokuvatuotannossa, josta he kuitenkin nousivat kansan suosioon. Se, että elokuvat eivät vastaa omaa makuani ei poista sitä että suuri osa suomalaisista ovat niistä nauttineet. Pitää myös muistaa, että Uunot ovat aikansa hedelmä. Ja kyllä, Uunoja voi pitää junttina ja typerinä, mutta oman kuplan puhkaiseminen ja sen ulkopuolelle tarkastelu ei ikinä ole pahitteeksi.

Itse N/28/Bristol/FM

Vierailija
10/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, 27-vuotias, korkeakoulutettu ja hyvässä työssä oleva. Harrastan klassista musiikkia, kaupunkilomia ja kaikkea muuta kliseistä. Käyn mielelläni oopperassa mutta yhtä mieluusti katson Uunoja.

Viime vuosina katselu vähentynyt, koska ne parhaat osaa jo ulkoa ja siksi pitää pitää vähän taukoa. Tulee aina lapsuus mieleen kun sisarusten kanssa katsottiin Uuno muuttaa maalle ja Uuno Epsanjassa :)

Vierailija
11/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka katsoo näitä petän-kaikkia-peitot-heiluu-tirkistely-tosi-tv ohjelmia?

Olisi enemmän huolissaan heidän mielenterveydestään. 🙄

Vierailija
12/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä katson ja nauran, olen nainen 50+ teen järjestelmäasiantuntijan työtä. IT-ala, ellei ap tiennyt.

Vierailija
13/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Uuno numero yksi?

Vierailija
14/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä mainostaisi koulustustani noin isosti, jos maailmankuvani olisi noin rajoittunut. VTM nyt varsinkaan.

Valtsikan tytöt ovat rajoittuneita ja usein pissa kihahtanut ihan ylös asti 😁

Vierailija
15/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa aina tällaiset ”en korkeakoulutettuna katso sitä ja tätä”.

Itse olen oikiksessa (neljäs vusoi) ja kaveripiirini täällä opiskelupaikkakunnalla koostuu lähinnä oikkareista ja yhteiskuntatieteilijöistä muutamalla opettajalla höystettynä. Ja kyllä me vain pidämme Temppari-maratooneja ja katsomme Uunoa joskus ja kahvipöydissä puhumme sekä opinnoista/harkkapaikoista/alaan liittyvistä asioista kuin myös BB:n tapahtumista.

Vierailija
16/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisethän juurikin ovat perillä uunoista koska ne olivat ruudussa silloin tämän ikäluokan lapsuudessa. Loistavia roolisuorituksia ja ihanaa vanhanaikaisuutta, arvostan. N33

Vierailija
17/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun maisterin tutkinto liittyy tähän aiheeseen?

Vierailija
18/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Uuno numero yksi?

Olisi saattanut ollakin

Vierailija
19/19 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut pitkään aikaan, mutta voisin nostalgia mielessä kyllä katsoa.

Tällaisen heittäisin tähän kuitenkin ilmoille: Millainen on ns. “Normaali” 30-vuotias? :DD

-N 25, nuoriso-ohjaaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme