Paras "rasvaimu" lihavalle?
Olen 160cm/96kg. Käyn kahvakuulatreeneissä 3krt/vko ja lenkkeilen tunnin sauvakävelylenkkejä 2-5krt viikossa.
Uskokaa tai älkää mutta olen tyytyväinen kroppaani PAITSI tohon hemmetin roikkuvaan säkkiin tossa alavatsalla. Mulla on kaksi lasta, joten saanko osan tästä roikkurepusta laittaa raskauksien piikkiin?
Noh, joka tapauksessa haluaisin kokeilla jotain apukeinoja tohon alavatsaan. Onko kukaan reilusti ylipainoinen käynyt operoimassa itseään? En nyt välttämättä halua perinteistä rasvaimua, vaan jotain kavitaatiohoitoa tms. Mutta onkohan toi rasvaimu ainoa joka auttaa...
Kommentit (18)
Provo?
Pitäiskö palata asiaan sitten kun olet laihduttanut ensin 30kiloa- vähintään. Sitten vatsan muotoiluleikkauksesta olisi hyötyä. Vai tuliko sulla joku kirjoitusvirhe tuossa painon kohdalla?
Ei ole provo ei. Ja ei ole virhettä painossa, tänä aamuna oli 95.7kg.
Tavallista kotiruokaa syön. Pari kertaa kuussa haetaan pitsat tai hampparit. Liikaa hiilareita ja liian isot annoskoot on mun ongelma.
Totuus on, että vaikka kuinka treenaisit ja laihduttaisit, sinulle voi silti jäädä tyhjä säkki alavatsalle tai sitten vähän täydempi säkki. Venymisen voi laittaa lastensaanniin piikkiin. Tätä tapahtuu siis myös ihan laihoille, mutta on aina yksilöllistä. Tähän on turha vastata niiden, joiden geenit ovat sellaiset, että iho ja kudokset eivät veny tuplaraskauksistakaan.
Vatsan saa piukaksi isolla leikkauksella, josta jää arpi alavatsalle lantioluusta lantioluuhun. Rasvaimu tehdään tarvittaessa ensin ja sitten leikataan nahat pois. Yleensä tehdään uusi napa myös. Ei siis mikään pikku leikkaus. Ja aina pitää ensin laihduttaa.
Kavitaatiosta en osaa sanoa, mutta itsekin isona pullukkana osaan antaa parempia neuvoja kuin ikilaihat. Ensin siis reipas laihdutus ja sitten muut toimenpiteet. Sorry:(
Mä olen vain 65 kilonen ja silti alavatsa roikkuu. Olen kuitenkin ajatellut, että jos joskus pääsen lähemmäs 50 kiloa, niin teetän rasvaimun, poistatan ylimääräisen nahan (en muista sen toimenpiteen nimeä) ja vatsalihaksetkin pitäisi laittaa paikoilleen. Mulla on alavatsa täysin löllöä ja tunnotonta eli se ei lähde kuntoilemalla pois, kokeiltu on. Sulla on varmaan sama juttu. Jos sä olet varma ettet aio enää laihduttaa, niin sinuna mä menisin lääkärille kyselemään. Se on niin vittumaista, kun vaatteet ovat sopivia, mutta aina kerääntyy makkara vyötärölle löysän nahan takia. Mä uskon, että mun elämänlaatu paranee tosi paljon toimenpiteen jälkeen.
Niin se taitaa olla että toi perinteinen rasvaimu ja vatsanahan kiristys on ne ainoat jotka auttaa. Eikös se Johanna Tukiainenkin kokeillut niitä kavitaatiohoitoja, mutta ei ole tainnut tuloksia tulla =D
Sit luin sellasesta operaatiosta missä jäädytetään rasvasoluja ja ne sit poistuu elimistöstä, mut en tiedä onko sekin sit humpuukia.
ap
160cm pitkälle riittäisi puoletkin tuosta painosta, eli ei tuohon painoon kannata tyytyväinen missään tapauksessa olla. Siinä on normaalin 160cm pituisen ihmisen painon verran ylimääräistä rasvaa ja läskiä.
Väitän myös ettei "tavallisella kotiruoalla" voi tuohon painoon päästä, ei varsinkaan tuolla liikuntamäärällä. Tai sitten ihmisten käsitys "tavallisesta kotiruoasta" on vääristynyt.
Nyt kannattaa lopettaa ihan alkuun tuo itsepetos ja laihduttaa se ylimääräinen pois. Jos on itselle vaikeaa niin apua kannattaa pyytää ja ottaa yhteyttä vaikka lääkäriin. Vasta sitten kannattaa tarkistaa tarvitseeko nahkoja kiristellä tai muita korjauksia tehdä.
Tsemppiä urakkaan.
Niin, miten tavallinen kotiruoka sit määritellään? Olen perhepäivähoitaja ja aamupala, lounas ja välipala mennään aikalailla kunnan ruokalistan mukaan. Yleensä päivälliseksi syödään perheen kanssa lounaalta jäänyttä ruokaa.
Keittoja, laatikoita, kiisseleitä, raasteita yms.
-ap
Mikä hitto siinä on, että jos joku on tyytyväinen kiloihinsa, niin te lyttäätte täällä häntä ja sanotte, että et ole ollenkaan normaalipainoinen ja että syöpä tosi paljon ja huonosti, kun olet noin paljon kiloja saanut kerättyä?!? Meinaatteko ettei ap tiedä sitä? Jokainen meistä elää eri elämää ja jokainen meistä tykkää eri asioista. Mun mielestä on hienoa, että ap on tyytyväinen itseensä (paitsi siihen löllöön).
No se vaan,että häntä ei oteta rasvaimuun tuollaisessa ylipainossa.Plastikkakirurgi sano0 heti konsussa että laihdutappas se kolkyt kiloa tai vähintään ehkä kakskyt, ja tule sitten uudestaan. Kun se leikkaus on riski ylipainoiselle ja tulos on tosi huono kun on noin paljon rasvaa. Rasvaimussakaan ei rasvaa voida imeä ylettömiä määriä turvallisesti. AP:n bmi on 37,5. Rasvaimu ei ole laihdutuskeino, sehän tässä on pointti että ap:lla ON ylipainoa vaikka nyt tyytyväinen olisikin.
Eihän tuo ole laihduttamassa rasvaimulla vaan otattamassa sen roikkuvan läskin pois. Eihän niillä leikkauksilla edes saa "kovaa vatsaa" pienemmäksi.
Oletkos ap kokeillut vatsalihasjumppaa? Vatsalihakset kuntoon, samoin selkälihakset. Samalla ainakin osa hyllyvästä irtonahasta voisi kiinteytyä. Jos on vaikea aloittaa ihan yksin, voisit mennä johonkin kuntosalille liikuntaryhmään. Aloita jostakin venytysryhmästä ja ota siihen rinnalle jokin vaativampi ryhmä sitten, kun saat tuntuman omiin lihaksiisi. - Olisi ainakin huomattavasti turvallisempi ja kivuttomampi juttu kuin rasvaimu ja vatsanahkan kiristysleikkaus
Tuttu on käynyt vatsan rasvaimussa. Hän oli kokoa 42/44. Hyvin toimi, ei nyt ihan litteäksi tullut, mutta se ei ollut tavoitekaan, noin 5-6kg lähti painoa ja hän on oikein tyytyväinen tuloksiin, jos ei lenkillä /punttiksella jne... lähde, suuren motivaation antaa rasvaimu että ainakin pysyy niissä mitoissa mihin toimenpiteessä on päästy! En pidä pahana, kyllä itsekin voisin mennä. Ja toisiaan virossa Tallinnassa kävi, siellä tonnin halvempaa kuin suomessa, ja erittäin ammattitaitoista väkeä!
Onko kellään kokemuksia, mullakin kiinnostaisi tietää että toimiiko.
Tuttu on käynyt vatsan rasvaimussa. Hän oli kokoa 42/44. Hyvin toimi, ei nyt ihan litteäksi tullut, mutta se ei ollut tavoitekaan, noin 5-6kg lähti painoa ja hän on oikein tyytyväinen tuloksiin, jos ei lenkillä /punttiksella jne... lähde, suuren motivaation antaa rasvaimu että ainakin pysyy niissä mitoissa mihin toimenpiteessä on päästy! En pidä pahana, kyllä itsekin voisin mennä. Ja toisiaan virossa Tallinnassa kävi, siellä tonnin halvempaa kuin suomessa, ja erittäin ammattitaitoista väkeä!
Oho, Olisi sitten pitänyt mennä Viroon,
sillä kävin talvella rasvaimussa, maksoin PALJON, ja vyötärönympärys tänään ihan sama kuin sisään sairaalaan mennessä. Lantio on kyllä sutjakampi, mutta jenkat ovat paikallaan niin kuin ainankin osa vyötärömakkaraakin. Lopullinen tulos vasta loppukesällä näkyvissä, mutta hiukan alkaa epäilyttää. Painoa ei lähtenyt kuin kilo, mutta minulle sanottiin että rasvaa imettiin 4 l, joka on paljon. Onkohan prosessi niin kesken kropassa, ettei ole vielä kuosissa?
Ihan tavalliset elämäntavat minulla, ulkoilen ja liikun, syön enemminkin terveellisesti kuin epäterveesti, eikä ole roskaruoka koskaan kuulunut ruokavalioon.
Onko muilla asiasta kokemuksia, jotka ovat käyneet imussa?
Kävely 5 krt/vko 5-10 km kerralla voisi olla noita kahvakuulaharkkoja parempi laihdutuskeino, kahvakuulaa vaikka kerran viikko. Et kyllä saa kolmekymmentä kiloa pois rasvaimulla, ei sillä lähde kuin muutama kilo. Ei pysty enempää ottamaan. Tosin jos ottavat esim. reisistä ja alavatsasta niin helpompi liikkua. Vesisuihkurasvaimu ilmeisesti paras tällä hetkellä. Oletko kysynyt ettei kotikuntasi kustanna ensimmäistä rasvaimua, joskus on mahdollista saada kunnallisella puolella jos liikkuminen ja ylös nouseminen esim. sisäreisien tai vatsan vuoksi vaikeaa. Noita tosin taidetaan tehdä pääasiassa vanhemmille ihmisille eikä jälki ole mitään kaunista mutta helpottaa liikkumista.
Jännä juttu kun aina jankutetaan ettei tavallisella kotiruoalla voi lihoa. Kyllä voi jos sitä syö liikaa. Ihan toopea väittää muuta.
Ei mulla muuta.
Raskauksien piikkiin et kyllä mahaa voi laittaa... Tai siis voit, oot varmaan lihonu paljon per raskaus. Mutta oikeasti, mitä sä syöt että tolla liikuntamäärällä pysyt noin painavana?