Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tahtoisin vapaaehtoiseksi jonnekin. Oletko ollut?

Vierailija
30.06.2020 |

Mua kiinnostaisi eläinten tai lasten auttaminen jotenkin.

Olen 30v nainen, enkä kaihda rankkojakaan olosuhteita tai työtä.

Eläimistä on paljon kokemusta ja puhun useaa kieltä (englanti, hollanti, suomi, ruotsi ja saksa). Yksi tuttu oli ollut vuoden Etelä-Amerikassa apinatarhalla vapaaehtoisena ja siitä asti olen haaveillut, että mullakin olisi enemmän annettavaa. Olen tehnyt Suomessa pienimuotoista vapaaehtoistyötä - vienyt mummoja asioille, seurustellut heidän kanssaan, auttanut SPR:n kautta lapsia läksyjen kanssa.

Etupäässä etsisin jotain Euroopasta, luulisi täälläkin olevan paljon vaihtoehtoja. Nopealla googlettamisella näitä vapaaehtoistyösivustoja on tosi paljon. Onko suositella jotain?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla vapaaehtoistyöläisiä av:lla :(

Vierailija
2/5 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut sivusta (aivan liian läheltä) kuinka paikallinen setlementti teettää hyväuskoisilla ihmisillä palkatta sellaista työtä, josta kuuluisi maksaa tes:in mukainen korvaus, joten en suosittele lihottamaan jonkun yhdistyksen kassaa moisilla toimilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa en suosittele mitään "auttamisreissua" ulkomaille. Se on enemmän sellaista kokemusten haalimista ja jopa haitallista lapsille.

Mutta miten ois kummitoiminta ihan Suomessa? Näkisit jotain nuorta tai lasta säännöllisesti 1-2 krt/kk pari vuotta?

Tai sit just eläinsuojiin tarjoudut töihin. Tiedän pari tyyppiä jotka on olleet jossain isoilla koiratarhoilla Euroopassa.. Espanjassa? En muista tarkalleen, mutta sinne vietiin katukoiria ja ne myös itse haki koiria (ja muitakin eläimiä käsittääkseni) kaduilta. Niillä koiratarhoilla, joista adoptoidaan koiria Suomeen on yleensä suomalainen yhteyshenkilö, eli sellaseen vois olla helppo ottaa yhteyttä?

Vierailija
4/5 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kremlin tiedotusvälineistön Suomi osastoon tarvittasiin vapaaehtoisia. Piccolon pakotus ei suju vielä tarpeeksi nopeasti Suomessa T. Igor

Vierailija
5/5 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Hollanti sujuu, niin Afrikaans varmaan sujuu kanssa. Suid Afrika varmaan löytyy vaikka mitä hommia. Toki, jos olet vaaleaihoinen niin en missään nimessä suosittele josset halua välttämättä hengestä päästä, siellä pian sama meininki kuin somaliassa, ainakin miten siellä nykyään hommat menee. Eurooppa ehkä turvallisempi :). Hollannissa jo vaikka mitä vapaaehtoistyötä (paras ystäväni hollantilainen)