voitko auttaa, asiaa masennuslääkkeestä
kyseessä on venlafaksiini/efexor lääke, olen käyttänyt hyvin pitkään escitalopram ssri lääkettä, elämässäni on ollut vastoinkäymisiä ja muutoksia (melko isoja), olen niin aikaansaamaton, on niin ylivoimaisen tuntuista suorittaa normaaleja tehtäviä että jäävät tekemättä, myös ihmisten tapaaminen tuntuu vaikealta ja aina välillä ahdistaa kovasti, olen tavallaa onnellinen mutta surullinen. nyt psykiatsi määräsi minulle tuota venlafaksiiniä, en oikein tiedä mitä tekisin. kuinkakohan se eroaa tuosta jo käyttämästäni lääkkeestä noin käytännössä, onko teillä kokemuksia sen vaikutuksista ja haitoista. kiitos jo etukäteen
Kommentit (9)
olis kyllä kiva, jos joku viittis kertoa noita kokemuksia, please
nimulla on ollut efexor käytössä vuosia, se pistää potkua masentuneisiin aivoihin. 75 mg meni 4 vyotta, sitten annos puolitettiin. Vuosia minullakin oli tavallisia mielialalääkkeitä, mutta vasta efexorin avulla sain karistettua masennuksen (terapiassa kävin toki myös). Nyt ylläpitoannostus minimimäärällä, luultavasti loppuiän, mutta ei haittaa.
kiitos vastauksesta, kysyisin vielä että miten sen efexorin vaikutus poikkeaa muuten tosta tavallisesta mielialalääkkeestä. osaisitko verrata mun kuvailemia oireita omiisi ja arvioida voisiko efexor saada mut mukaan normaaliin elämään, ihan vaan noin hopoteettisessä mielessä. haluaisin muutosta tilanteeseen, en vaan tiedä miten, ehkä sitten tällä efexorilla.
venlafaksiinissa on piristävä vaikutus ja se tasasi ahdistusta ja mielialan heittelyä hyvin. Tavallisilla lääkkeillä vaan pärjäsi joten kuten. Minulle ne sopii hyvin, on ihmisiä joille se ei sovi lainkaan. Kokeile.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 19:44"]
venlafaksiinissa on piristävä vaikutus ja se tasasi ahdistusta ja mielialan heittelyä hyvin. Tavallisilla lääkkeillä vaan pärjäsi joten kuten. Minulle ne sopii hyvin, on ihmisiä joille se ei sovi lainkaan. Kokeile.
[/quote]
joo, mä kokeilen sitten.
Mulla Efexor vei yöunet kokonaan muutaman päivän käytön jälkeen.
8: se siis tosiaan piristää!. Otitko lääkeen aamulla vai illalla?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 19:55"]
Mulla Efexor vei yöunet kokonaan muutaman päivän käytön jälkeen.
[/quote]
no mitäs nyt sitten ?
up