Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaaka välttämätön väline laihdutuksessa?

Vierailija
15.04.2013 |

Päätin aloittaa laihduttamisen, mutta vaakaa mulla ei ole. Musta ei oikein ole kovin suunnitelmalliseen laihduttamiseen, ajattelin vain jättää herkut arkena pois ja syödä hieman vähemmän.

Oon vaivihkaa kerännyt vähän liikaa elopainoa, tosin normaalipainoinen olen edelleen. Mulla kerääntyy kaikki rasva perseeseen ja ihan yläreisiin, joten mun on tosi vaikea saada sopivia housuja, ja tästä lähti ajatus laihduttamisesta. En oo koskaan aiemmin laiduttanut, sen takia tämä asia varmaan pyörii mielessä koko ajan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 14:26"]

Kyllä se vaaka mulle on ollut tuiki tarpeellinen. Sen antamat luvut motivoi. Ja pysyy paremmin ajan tasalla. Olen kokenut myös sen mittanauhan tarpeellisuuden.

[/quote]

Jos olet vuodelevossa viikon ja paino tippuu (lihakset lähtee) koet sen motivoivana?

Minä koen mittanauhan ja peilin motivoivana, sillä se vaaka ei kerro onko lähtenyt massa rasvaa vai lihasta.

Vierailija
2/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki ole välttämätön. Kyllä sen muutenkin huomaa ajan kanssa laihtuuko vai ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaaka ketään laihduta. Huomaat tuloksen ilman vaakaakin, jos sinulla on peili niin siitä tai sitten ihan vaatteista :)

Vierailija
4/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittanauha on ihan yhtä hyvä.

Vierailija
5/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin lähinnä, lisääkö se hirveästi motivaatiota laihduttamiseen! Mittanauhan kaivoin esille, se odottaa kylppärissä. Vähän ahdistaa tämä projekti siksikin, etten pysty tällä hetkellä harrastamaan juuri liikuntaa ja pelkään, että menetän kaikki lihakseni. Senkin takia yritän laihduttaa mahd. hitaasti.

Ap

Vierailija
6/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 14:22"]

Ajattelin lähinnä, lisääkö se hirveästi motivaatiota laihduttamiseen! Mittanauhan kaivoin esille, se odottaa kylppärissä. Vähän ahdistaa tämä projekti siksikin, etten pysty tällä hetkellä harrastamaan juuri liikuntaa ja pelkään, että menetän kaikki lihakseni. Senkin takia yritän laihduttaa mahd. hitaasti.

Ap

[/quote]

Toisilla lisää, toisilla jopa vie sitä. Se miksi se voi viedä sitä on se, että naisilla varsinkin nestevaihtelut on tosi suuria, sitä voi painaa yhtenä aamuna kilon enemmän tai vähemmän kuin edellisenä. Ja jos punnituksessa tulee se tulos että on tullut kilo lisää vaikka on pysynyt dieetillään, helposti tulee olo että tästä ei tule mitään ja turha jatkaa. Vaikka oikeasti kyseessä on nesteheilahdus vaan, esim. kuukautiskierron hormonien tai syödyn ruoan koostumuksen takia. 

Vierailija
7/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaaka mulle on ollut tuiki tarpeellinen. Sen antamat luvut motivoi. Ja pysyy paremmin ajan tasalla. Olen kokenut myös sen mittanauhan tarpeellisuuden.

Vierailija
8/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 14:22"]

Ap

[/quote]

Toisilla lisää, toisilla jopa vie sitä. Se miksi se voi viedä sitä on se, että naisilla varsinkin nestevaihtelut on tosi suuria, sitä voi painaa yhtenä aamuna kilon enemmän tai vähemmän kuin edellisenä. Ja jos punnituksessa tulee se tulos että on tullut kilo lisää vaikka on pysynyt dieetillään, helposti tulee olo että tästä ei tule mitään ja turha jatkaa. Vaikka oikeasti kyseessä on nesteheilahdus vaan, esim. kuukautiskierron hormonien tai syödyn ruoan koostumuksen takia. 

[/quote]

Hyvä pointti! Tietty, jos käy esim. joka aamu samaan aikaan punnitsemassa itsensä, saa varmaan jotain keskiarvoakin omasta painostaan. Varmaan myös tällaisessa hitaammassa laihdutuksessa vaaka ei niin kauheasti motivoi, en usko, että multa lähtee kiloja kauhean nopeasti näin.

Ap

Vierailija
9/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Millaista tahtia olet laihduttanut? Onko sulla ollut paljon laihdutettavaa vai alle 10 kg?

(Mä en edes tiedä, kuinka paljon mun pitäis laihduttaa. Ehkä ainakin 1 housukoko pienemmäksi. Kokoni on nyt 42, 40 vois olla mulle sopiva. Olen aika pitkä ja leveälanteinen luonnostani, ja tosiaan kaikki rasva kerääntyy mulla reisiin, jenkkiksiin ja persaukseen, yläkroppa on ihan hoikka, samoin sääret reiden puolesta välistä alaspäin.)

Ap

Vierailija
10/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 14:32"]

[/quote]

Millaista tahtia olet laihduttanut? Onko sulla ollut paljon laihdutettavaa vai alle 10 kg?

(Mä en edes tiedä, kuinka paljon mun pitäis laihduttaa. Ehkä ainakin 1 housukoko pienemmäksi. Kokoni on nyt 42, 40 vois olla mulle sopiva. Olen aika pitkä ja leveälanteinen luonnostani, ja tosiaan kaikki rasva kerääntyy mulla reisiin, jenkkiksiin ja persaukseen, yläkroppa on ihan hoikka, samoin sääret reiden puolesta välistä alaspäin.)

Ap

[/quote]

Mä olen tässä laihduttanut vuoden, Kiloja karissut 25. Vielä olisi se viimeinen kymppi jäljellä. On ollut aikoja, että paino on jumittanut pitkään. Silti en ole antanut periksi, Olen myös pitänyt taukoja laihduttamisessa, Ja silloin, kun aloitin laihduttamisen niin päätin, että 2 vuotta kestää päästä tavoitteeseen. Aloittaessa oli vaatekokoni 46. Ja nyt menee 38-40 vaatteesta ja mallista riippuen. Ylipainoa vielä on. Nyt olen 165cm ja painoa 70kg. Tavoittelen sitä 60 kiloa.

t. se sama

Vierailija
11/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 14:32"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Mä olen tässä laihduttanut vuoden, Kiloja karissut 25. Vielä olisi se viimeinen kymppi jäljellä. On ollut aikoja, että paino on jumittanut pitkään. Silti en ole antanut periksi, Olen myös pitänyt taukoja laihduttamisessa, Ja silloin, kun aloitin laihduttamisen niin päätin, että 2 vuotta kestää päästä tavoitteeseen. Aloittaessa oli vaatekokoni 46. Ja nyt menee 38-40 vaatteesta ja mallista riippuen. Ylipainoa vielä on. Nyt olen 165cm ja painoa 70kg. Tavoittelen sitä 60 kiloa.

t. se sama

[/quote]

Kuulostaa todella hyvältä! Oot kyllä jaksanut todella pitkäjänteisesti laihduttaa.

Mä oon 168 cm pitkä ja painan n. 67 kg. Luulen, että mulle hyvä paino olis ehkä joku 60-62 kg. Pakko tehdä asialle nyt jotain, koska tätä kertyy varmasti koko ajan lisää.

Ap