Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Foolihappo

Vierailija
14.04.2013 |

Söitkö foolihappoa, kun aloitte suunnitella raskautta. Kuinka kauan aikaisemmin aloitit sen syömisen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkistä!

-Ap-

Vierailija
2/8 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-vitamiinia voi syödä ihan yleensäkin eikä pelkkää foolihappoo. Luonnollisista lähteistä mielellään eikä purkista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 22:46"]

Hänen tyttärellään on selkärankahalkio joka olisi voitu ehkä välttää foolihappolisällä. Hän kertoi ettei hänelle oltu mainittu koko foolihaposta :/ Tyttöä oli leikattu 10v:na jo 12 kertaa :/

[/quote]Miten kukaan voi olla noin tietämätön. Vai tapahtuiko tuo joskus 1900-luvun alussa?

Vierailija
4/8 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syntynyt 70-luvulla eikä äitini syönyt mitään sen kummempia lisiä. Ei niitä siihen aikaan syöty. Minulla on selkärankavaurio. Itse aloin syödä foolihappoa kuukautta ennen suunniteltua raskauden alkua, sain lääkäriltä reseptillä 4 mg/pv. Ultrassa näkyy nyt terve vauva, olen joka kerran pyytänyt lääkäriä tarkastamaan erityisesti, että vauvan selkäranka on kunnossa. Vioittuneen selkärangan kanssa on välillä aika tuskallista elää. Minulla auttaa tavallisesti kolme kertaa viikossa kuntosalilla selkälihaslaitteet, mutta silti joskus täytyy syödä aika tujuja särkylääkkeitä. Kertaalleen on leikattu, toista leikkausta ei ilmeisesti tule halvausriskin takia.

Vierailija
5/8 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Miten kukaan voi olla noin tietämätön. Vai tapahtuiko tuo joskus 1900-luvun alussa?

[/quote]

Noh, eipä minullekaan sitä kukaan kertonut 2000luvun alussa, ihan itse opiskelin netistä.

Vierailija
6/8 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kopioitu linkistä:

Ruokavalion mukana on vaikea saada riittävän suuria folaattipitoisuuksia. Suurimmat folaattipitoisuudet löytyy maksasta, ruskeista pavuista ja vehnäleseestä. Folaatti imeytyy huonommin kuin foolihappo.

Vierailija
7/8 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 17:29"]

Minä olen syntynyt 70-luvulla eikä äitini syönyt mitään sen kummempia lisiä. Ei niitä siihen aikaan syöty. Minulla on selkärankavaurio. Itse aloin syödä foolihappoa kuukautta ennen suunniteltua raskauden alkua, sain lääkäriltä reseptillä 4 mg/pv. Ultrassa näkyy nyt terve vauva, olen joka kerran pyytänyt lääkäriä tarkastamaan erityisesti, että vauvan selkäranka on kunnossa. Vioittuneen selkärangan kanssa on välillä aika tuskallista elää. Minulla auttaa tavallisesti kolme kertaa viikossa kuntosalilla selkälihaslaitteet, mutta silti joskus täytyy syödä aika tujuja särkylääkkeitä. Kertaalleen on leikattu, toista leikkausta ei ilmeisesti tule halvausriskin takia.

[/quote]

Voimia sinulle! Ja kaikkea hyvää sinulle ja vauvalle!

Vierailija
8/8 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun aloimme suunnitella. Sitä on tärkeää olla elimistössä jo raskauden alussa. Luepa tämä linkki:

http://www.vau.fi/Yritamme-lasta/Naisen-hedelmallisyys/Foolihappo-ja-raskaus/

Eräs sairaanhoitaja pyysi minua kertomaan kaikille foolihapon tärkeydestä. Hänen tyttärellään on selkärankahalkio joka olisi voitu ehkä välttää foolihappolisällä. Hän kertoi ettei hänelle oltu mainittu koko foolihaposta :/ Tyttöä oli leikattu 10v:na jo 12 kertaa :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi