Unikoulu edessä.Vinkkejä kaivataan.
Minulla on 2-vuotias joka herää yössä 3-7 kertaa. Hänellä on oma huone ja oma sänky. Menee seitsemältä mielellään nukkumaan mutta herää usein jopa 7 kertaa yössä. Olemme käyneet Tammisaaren unikoulussa reilu vuosi sitten ja lapsi nukkuikin ihan hyvin tämän jälkeen. Tilanne on nyt jo aika stressaava. Onko teillä antaa vinkkejä onnistuneista tekniikoista saada lapsi nukkumaan?
Kommentit (12)
Ap lisää vielä: meillä on iltaisin sellainen hiljainen hetki ja päivisin olemme aktiivisia. Huonosti on syönyt koko elämänsä ajan. Hänellä on uhma päällä ja hän on todella villi.
Viereen tai samaan huoneeseen että tuntee olonsa yöllä turvalliseksi. Mulla on 3 lasta jotka ovat saaneet nukkua pienenä vanhempiensa kanssa. Ovat muuttaneet omaan/yhteiseen makkariin 3-5 vuotiaana ja nukkuneet yönsä kertaakaan heräämättä. Jos meillä yöllä joku huutaa äitiä on varmaa että saa mennä joko siivoamaan oksennusta tai antamaan panadolia.
Hän nukkui ihan yhtä huonosti kun oli vieressämme. Hän potkii ja kolauttelee päätä omaani vasten unissaan. Koko perhe nukkuu huonosti jos on vieressä ja hän tosiaan kapuaa omaan sänkyyn niin mielellään.
AP
Voisin tosiaan kuitenki kokeilla sitä että nostan hänen sängyn takaisin meidän makuuhuoneeseen. Oma olo on aika kamala tästä 2 vuoden heräilystä.
Ja haluaisin toisen lapsen mutta tämä nykyinen olotila saa minulle lähes vastareaktion kun edes ajattelen että kaikki alkaisi taas alusta kun ekan kanssa ei ole loppunutkaan vielä.
AP
No 7:lta on ihan hyva aika menna nukkumaan,mikali kyseessa on pieni lapsi. Ainoastaan se,etta lapsi heraa aikaisin aamulla.
Voi... Ymmärrän, että tuosta aiheutuva väsymys on kamalaa, mutta jotkut ihmisyksilöt vaan ovat huonounisia. :/
Lapsi herää aina kuudelta meni sitten seitsemältä tai myöhemmin nukkumaan. Aamuherääminen on aika hyvä ja se ei haittaa, olen kuitenkin jo aika " homeessa" valvomisesta. Syön iltapäivisin paljon karkkia kun muka elimistö niin sitä pyytää. Se väsyttääkin sitten minua vielä enemmän. Inhottava kierre. Ulkoillaan aika paljon ja tosiaan iltasella pidetään selllainen sylihetki joka on noin tunnin mittainen. Hän haluaisi kuitenkin sen ajan käyttää myös "rillaamiseen".
AP
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 08:52"]
Viereen nukkumaan. Tuon ikäinen on vielä tosi pieni.
[/quote]
Näin on, miksi minulla ei ollut mitään ongelmia nukkumisen kanssa?
Arvaako ap miksi?
No minäkin suosittelisin sitä, että otat lapsen sängyn teidän sängyn viereen. Siinä ei kuitenkaan ne pyörimiset niin haittaa kuin jos nukkuisi samassa sängyssä. Mulle oli ihan itsestäänselvää, että lapset nukkuvat omassa sängyssä, mihinkään perhepetiin en ala. Heti eka yö esikoisen kanssa opetti toisin. Meidän lapsilla on jo vastasyntyneinä ollut kyky valvoa ja valvoa, ja vain vieressä ovat rauhoittuneet jotenkin. Sain kuulla innostavaa vitsinvääntämistä, että eiköhän ne viimeistään armeijaiässä nuku jo ilman äitiä, hehhehhee, mutta kun lopulta siirtyivät omiin sänkyihin (1-vuotiaina?) ja lastenhuoneeseenkin, ei ole tarvinnut yöllä juoksennella edestakaisin. Kun lapsi saa tarvitsemansa turvan (joka voi tulla eri asiasta kuin naapurin lapsella), hän pystyy kehittymään eteenpäin omassa tahdissaan, eli minusta on ihan turha miettiä, mitkä ovat vaikka nukkumissysteemit toisissa perheissä.
Jep. Lapsen sänky teidän makkariin. Kaikilla hyvin tilaa ja lapsen perusturvallisuus saataisiin kuntoon. Kyllä se siitä :)
Viereen nukkumaan. Tuon ikäinen on vielä tosi pieni.