Olen masentunut, pelkään että mies jättää
Yritykseni meni konkurssiin pari vuotta sitten.
Sairastuin masennukseen ja jäin kotiin.
Olen lihonut 20 kiloa, en voi käyttää alkoholia lääkkeiden takia.
Olen tajunnut että en tule koskaan työkykyiseksi.
Meillä on kaksi lasta ja lemmikkejä.
Mies on alkanut piilpovttuilemaan.
Miehellä on ok työpaikka ja hän elättää meidät.
Olemme käyneet terapiassa, mutta mies kokee että häntä kiusataan siellä.
Mikä avuksi?
Kommentit (33)
Miehet kohtelee naista surkeasti aina ellei ole joku 20v 160/40 blondi keijukainen, näiden kohdalla niille tulee joku ällöttävä suojelusvietti.
Olen myös työkyvyttömyyseläkkeellä. Luulen että toivoton tapaus tulevaisuuden suhteen. Menen helposti raiteiltani jotenkin jos poikkean normiarjesta.
Mieheni käy työssä, mitä tietysti arvostan suuresti jne. Mutta päivääkään en ole ollut "hyvällä mielellä" eläkkeellä koska a) olen itse itselleni ankara asioiden suhteen b) mies kyllä jonkun mutkan kautta huomauttelee asiasta.
Myönnän että ulkopuolisin silmin en ole mikään houkuttava tapaus. Ikää alkaa kertyä ja sitten on tämä eläke. Mutta olenkin henkisesti valmistautunut siihen että jos mieheni minut jättää tai jopa minä hänet niin ei elämä siihen lopu eli totuttelen ajatukseen että eläisin ilman häntä. Minulla ei ole yhtään ystävää, eikä minkäänlaista turvaverkkoa eli sukulaisia tms. mutta yksin täällä elämässä on pärjättävä kuitenkin loppuviimeksi.
Hyvää kesää ap kaikesta huolimatta!
siis miehen palkka menee kaikki teidän elatukseen.
Sinä makoilet kotona ja turrutat tunteitasi syömällä?
Ero tulee!!!!
Masennus on valitettavasti tarttuvaa, siitä vain olisi päästävä eroon. Ei mies jaksa ikuisesti masentua kanssasi.
Onko ap:n miehellä velvollisuus elättää perhettään?
Lihava ap makoilee kotona?
Eivät tod näk käy missään ,koska ap ei juo.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen ilkeilyä tämä on? Tottakai aviomiehellä on elatusvelvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksipä mies jättääkin loisen. Loppuu se loisiminen sitten siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ap. hän sitten voi varmaan jättää lapset miehelle. Ne lapsethan jää kuitenkin loisiin, kun masentunut äiti ei niitä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ap. hän sitten voi varmaan jättää lapset miehelle. Ne lapsethan jää kuitenkin loisiin, kun masentunut äiti ei niitä jaksa.
Niinhän se tekee. Ja samoin tekevät miehet saavat sinulta yhtä varauksettoman hyväksynnän?
Pystytkö vastaamaan miehesi parisuhdetarpeisiin, mitä ne ovatkaan? Onko teillä esimerkiksi läheisyyttä, hyviä keskusteluja, seksiä, hauskaa yhteistä tekemistä?
Sinun ei tarvitse olla työkykyinen ollaksesi hyvä kumppani. Mutta jos et ole hyvä kumppani, ei miehen kuulukaan jatkaa suhdetta kanssasi.
Keskity perusasioihin.
Toivottavasti mies jättää ja ap pääsee vihdoinkin tekemään jotain viisasta ilman miehen paapomista.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa on velvollisuus elättää perhettään. Sitä kutsutaan laissa elatusvelvollisuudeksi. Siltä välttyy, kun ei muuta yhteen toisen kanssa eikä hanki lapsia.
Tunne, että et tule koskaan paranemaan, on masennuksen oire. Se tunne ei millään tavalla ennusta sitä, kuinka pitkään tulet masennusta sairastamaan.
Minulla on melko säännöllisesti 2-3 kk kestäviä masennusjaksoja. Ja aina, kun olem masentunut, minulle tulee tunne, että tämä on nyt tätä koko loppu elämäni. Se tunne tulee edelleenkin, vaikka tiedän, ja tiedostan, että muutaman kuukauden päästä elämä muuttuu taas normaaliksi, ei samalla tavalla yhtäkkiä, kuin masennus alkaa, vaan vähitellen se masennus hellittää otettaan.
Itselläni masennuksesta toipumiseen auttaa se, että tunnustan itselleni, että olen ihan yhtä oikeasti sairas, kuin vaikka flunssaisena. Ja seuraava askel on, että etsin jonkun asian, josta voisin saada pienenkin nautinnon kokemuksen. Pahimmillaan ainut asia, mistä minä pystyn saamaan yhtään minkäänlaista nautintoa, on sikiöasennossa makaaminen. Silloin annan itselleni luvan nauttia sikiöasennossa makaamisesta. Jos on velvollisuuksia, kuten lemmikeistä ja lapsista huolehtiminen, ei siihen voi tuntikausiksi jäädä makaamaan. Mutta jo 15 - 30 minuuttiakin voi saada aikaan sellaisen pienen positiivisen singnaalin aivoihin, joka tuo helpotusta elämään.
Vierailija kirjoitti:
Tunne, että et tule koskaan paranemaan, on masennuksen oire. Se tunne ei millään tavalla ennusta sitä, kuinka pitkään tulet masennusta sairastamaan.
Minulla on melko säännöllisesti 2-3 kk kestäviä masennusjaksoja. Ja aina, kun olem masentunut, minulle tulee tunne, että tämä on nyt tätä koko loppu elämäni. Se tunne tulee edelleenkin, vaikka tiedän, ja tiedostan, että muutaman kuukauden päästä elämä muuttuu taas normaaliksi, ei samalla tavalla yhtäkkiä, kuin masennus alkaa, vaan vähitellen se masennus hellittää otettaan.
Itselläni masennuksesta toipumiseen auttaa se, että tunnustan itselleni, että olen ihan yhtä oikeasti sairas, kuin vaikka flunssaisena. Ja seuraava askel on, että etsin jonkun asian, josta voisin saada pienenkin nautinnon kokemuksen. Pahimmillaan ainut asia, mistä minä pystyn saamaan yhtään minkäänlaista nautintoa, on sikiöasennossa makaaminen. Silloin annan itselleni luvan nauttia sikiöasennossa makaamisesta. Jos on velvollisuuksia, kuten lemmikeistä ja lapsista huolehtiminen, ei siihen voi tuntikausiksi jäädä makaamaan. Mutta jo 15 - 30 minuuttiakin voi saada aikaan sellaisen pienen positiivisen singnaalin aivoihin, joka tuo helpotusta elämään.
ap saa nautinnon syömällä halpaa sokeri/rasva mixiä:)
Tuskin ap voi kahden lapsen ja lemmikien kanssa rauhassa maata sikiöasennossa.
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö vastaamaan miehesi parisuhdetarpeisiin, mitä ne ovatkaan? Onko teillä esimerkiksi läheisyyttä, hyviä keskusteluja, seksiä, hauskaa yhteistä tekemistä?
Sinun ei tarvitse olla työkykyinen ollaksesi hyvä kumppani. Mutta jos et ole hyvä kumppani, ei miehen kuulukaan jatkaa suhdetta kanssasi.
Keskity perusasioihin.
niin koska rahaa ei ole..mutta seksi on ilmaista..käpässä joka kuhisee lapsia ja elukoita:)
Eikö ole opetettu naisille 1950-luvun tapoja. Miehelle pitää aina olla iloinen ja tehdä hyvää ruokaa. Ja olla fit! Missä tällaisia naisia on?
Muutoin se on sitten kaikkien parhaaksi että sinkkuilua kissoja ja luutaa, mummoutumista uuninpankolla.
Onko hyvä kumppani masentunut ja lihava..kuinka monta vuotta saa saa olla? ennen kuin on huono kumppani?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole opetettu naisille 1950-luvun tapoja. Miehelle pitää aina olla iloinen ja tehdä hyvää ruokaa. Ja olla fit! Missä tällaisia naisia on?
Muutoin se on sitten kaikkien parhaaksi että sinkkuilua kissoja ja luutaa, mummoutumista uuninpankolla.
miten sinkkuillaan työkyvyttömänä 2 lapsen yyhoona?
Miehet vittuilee aina. Minunkin mies laittoi äsken ilkeän viestin, mutta vastasin, että ihan sama. Minä en päivääni pilaa hänen vittuilujen takia. Pää pystyyn, äläkä välitä.