Miten voi elää kerrostalossa niin ettei tarvitse päästää ketään sisään?
Meillä ainakin huoltomies on vähän välillä tulemassa sisään. Tai sitten taloyhtiö keksii jonkun turhan remontin että ainakin hallituksen puheenjohtaja pääsee kyttäämään. Kertaakaan ei varmaan vuottakaan ole saanut olla rauhassa omassa asunnossa. Haluan vain elää omassa rauhassa omassa asunnossa. Maalle ei ole varaa muuttaa jossa se onnistuisi. Pitäisikö ostaa koira ja opettaa se puremaan jokaista tunkeutuvaa. Vatuttaa vain kaikki kyttääjä naapurit.
Kommentit (27)
Kaikkea sinäkin siedät. Remontit eivät yleensä ole turhia mutta mitään ylimääräisiä tyyppejä ei tarvitse päästää sisään. Niinkuin hallituksen puheenjohtaja.
Ei ole mutta vaikka olisikin niin omassa kämpässä pitäisi saada olla vapaa. Jos päättää että et tule tänne nuuskimaan niin sitten tule. Vaikka kasvattaisin mitä tai keittelisin viinaa. Pitäisi pystyä kieltämään uteliaiden sisääntulo. Poliisit on eri asia kuin kyttäävä hallituksen jäsen tai vastaava talonatsi.
-ap-
Ei valitettavasti onnistu. Kyllä taloyhtiöissä aina on kaikenlaista pikku huoltoa, tarkastusta tms joita ei voi kieltää. Keskimäärin kerran vuodessa on meillä, silloin vaihdetaan aina myös joku ilmastoinnin suodatin, ja sitä varten täytyy tulla sisälle.
Koirat ei auta asiaa, päinvastoin hankaloittaa siinä mielessä, että koska mun koirat tosiaan varmaan purisivat omin luvin reviirilleen tunkevia vieraita, joudun aina olemaan töistä pois tuollaisena päivänä kun tyyppejä tulee, että olen paikalla kertomassa koirille että tämä on ystävä, saa tulla.
Vierailija kirjoitti:
Puskat kasvamassa😆
Pannu porisee?
Älä päästä ketään sisään. Niin minä teen, jos haluan olla rauhassa. Kuvittelet vain, että maalla saisit olla rauhassa. Naapurit työntävät nenänsä joka vaiheessa teille.
Itse on pitänyt kutsua joku käymään jos on käynyt. Ilmastointi on huollettu kerran yli 3 vuotisen asumisen aikana. Ei ne varmaan edes tykkää käydä minun luona kun olen niin utelias ja kiinnostunut kaikesta. Jututan liikaa.
Minä en avaa ovea kellekään. Jos ovikello soi, en avaa. Jos jollakin on tarve sisälle päästä, osaa varmasti ottaa puhelimellaan yhteyttä.
Kannattaa ostaa ennemmin jostain syrjäseudulta, kuten Kainuusta (Suomussalmi!), vanha maalaistalo. Siellä saa "olla vapaa" ja "puuhastella rauhassa". Hiljattain oli kyllä yksi tapaus, missä Balkanilta tulleet rikolliset olivat tällaisissa syrjäseutujen taloissa "olleet vapaasti" ja taisivat tästä "rauhassa olosta" kärähtääkin. Silti varmaan pienempi riski kärähtää "vapaasti olemisesta", kuin kerrostalokämpässä. Huom. "vapaasti olemisen" vaatimien kasvivalojen vuoksi kohonneiden sähkölaskujenkin vuoksi muistaakseni kerran kärysi joku.
Voithan koettaa vaihtaa taloyhtiötä johonkin välinpitämättömämpään. Turvalukko, äläkä anna vara-avainta kenellekään, niin olet ainakin varmasti paikalla, kun käydään. Ja jos ei avaa yllätyssoittelijoille, joutuvat sopimaan ajan paremmin sopivaksi.
Omituista. Täällä on käynyt huoltomies kerran viiden vuoden aikana, silloinkin itse soitin ja pyysin.
Tänne ainakaan ei tulla ikinä ilman ilmoitusta, tai no kerran on tullut ja heillä on vieläkin paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Minä en avaa ovea kellekään. Jos ovikello soi, en avaa. Jos jollakin on tarve sisälle päästä, osaa varmasti ottaa puhelimellaan yhteyttä.
Onnekas olet, jos tuo toimii. Monessa talossa huoltomies paukkaa omin lupineen yleisavaimella sisään, jos ovea ei avaa 10 sekunttiin. Siinäs sitten istut ripulip*skalla samalla kun huoltoukko kolistelee omiaan oven toisella puolella...
Kaikesta sitä valitetaankin!?
Tarpeelliset käynnit on sallittava, sovittuna aikana. Asuntooni ei ole avaimia huollolla eikä taloyhtiöllä.
Kerran vuodessa huolto käy vaihtamassa ilmastoinnin suodattimen.
Vanhemmissa taloyhtiöissä ei ole ollut pelko huoltomiehistä tai mistään muustakaan. Taloissa kaikki toimii eikä isompia remppoja ole ollut, taloyhtiössä tai omassa asunnossa. Vaan annas olla, erehdyin muuttamaan uuteen taloon. Reilut kolme vuotta on jatkuvasti joku yrittämässä sisälle milloin huoltoyhtiöstä, milloin rakennusfirmasta tai sen alihankkijoilta jne. Kohta alkaa 10-vuotistarkastukset ja taas saa päivystää harva se päivä kämpässä ravaavia ukkoja. Vaikka nautin uudessa talossa asumisesta niin eihän tätä kestä selväjärkisenä Erkkikään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta sitä valitetaankin!?
Tarpeelliset käynnit on sallittava, sovittuna aikana. Asuntooni ei ole avaimia huollolla eikä taloyhtiöllä.
Kerran vuodessa huolto käy vaihtamassa ilmastoinnin suodattimen.
Kerran vuodessa kuulostaa luksukselta, meillä vaihdetaan kerran kahdessa kuukaudessa, joskus useamminkin. Ei mitään järkeä, eikä ilmaista. Vastikkeissahan turhat käynnit näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnekas olet, jos tuo toimii. Monessa talossa huoltomies paukkaa omin lupineen yleisavaimella sisään, jos ovea ei avaa 10 sekunttiin. Siinäs sitten istut ripulip*skalla samalla kun huoltoukko kolistelee omiaan oven toisella puolella...
Asuin yksin 17-vuotiaana ja sisälle rynni omilla avaimillaan jotain huoltomiehiä, vaikka kuinka huusin, että ei saa tulla, oon alasti. Varmasti kuulivat, mutta tulivat silti. Enkä ollut saanut mitään ennakkoilmoitustakaan. En muista enää, millä asialla olivat.
Ilmoita huoltomiehelle, että hän ei voi käydä asunnossasi yleisavaimella. Huoltomies joutuu sopimaan kanssasi käynnin ajankohdan, jolloin olet itse myös kotona.
Omistusasuntoon tulo ilman ilmoitusta. Minä ainakaan huoltoyhtiön työntekijänä en uskaltaisi.
Miksi se huoltomies on vähän väliä tulossa käymään? Meillä on joka toinen vuosi tarkastus, mutta asun siis vuokralla. Silloin huoltomiehet käy ehkä 5 min tarkistamassa onko kämppä kunnossa. Ja miksi se hallituksen puheenjohtaja änkeää asuntoosi jos on remppa? Anteeksi jos en ymmärrä näitä asioita, eli onko sillä puheenjohtajalla lupa tulla? Vai voiko sitä kieltää tulemasta.
Itse ehkä yrittäisin muuttaa muualle jos oma rauha on noin tärkeää. Monessa taloyhtiössä ei käydä edes tarkastuskäynnillä vuosiin.
Puskat kasvamassa😆