onko kellään kokemusta vauvan kaihista?
Lääkäri totesi eilen että vauvan toisesta silmästä puuttuu punaheijaste ja toinen karsastaa ja siinä on nystagmus. Lääkäri sanoi moneen kertaan ettei vauva näe :'(
Kommentit (6)
Mulla itselläni on ollut syntymästä saakka molemmissa silmissä kaihi. Nyt olen 32v. eikä asia ole milläänlailla minua vielä haitannut. Kaihit pysyneet muuttumattomina edelleen. Sitten jos ja kun ne alkaa siitä "kasvaa" ne leikataan. Karsastusta ollut mulla myös, sitä hoidettiin lapsena lappuhoidolla. Melkein kokonaan saatiin se poiskin. Mutta jos olen ilman silmälaseja pitkään, silmäni ikään kuin väsyvät ja karsastava silmä alkaa hieman karsastaa. Silmälasien kanssa ei karsastusta.
Nystagmusta on lapsellani, joten siitäkin on tietoa. Nystagmus siis molemmissa silmissä lapsella. Käyttää laseja, sai ne 4-vuotiaana. Nystagmus vaikuttaa hänellä jonkin verran näköön, mutta ihan hyvin kuitenkin näkee.
Ap, oliko ihan silmälääkäri? Jollei niin asiantunteva silmälääkäri osaa kyllä sitten katsoa kunnolla noi jutut. Pelkkä punaheijasteen puuttuminen (jos vaikka normi neuvolalääkärikäynnillä katsottu) ei sano vielä mitään.
oli neuvolalääkäri. tuosta silmästä on hävinnyt punaheijaste, oli vielä 6vk lääkärissä. nyt 3kk. vauva ei seuraa katseella mitään, silmät ei kohdista, katsoi kahdella eri lampulla silmät moneen kertaan. kameralla kun ottaa salaman kanssa kuvia on silmä valkoinen eikä punainen. tietyissä asennoissa ja tietyistä kulmista katsottuna toinen silmä on sameampi, utuinen. pään kannatus ei ikätasoista. lääkärien tutkiessa vauva seisoi yhdellä jalalla ja nosteli toista ja lääkäri sanoi ettei kävelyrefleksi ole sammunut. lähetteet tuli neurolle ja silmälääkärille.
Voi kun surullista :( Mutta hyvä kun asiaa aletaan tutkimaan. Kiinnititkö itse aiemmin silmiin huomiota?
Voimia paljon.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 22:14"]
oli neuvolalääkäri. tuosta silmästä on hävinnyt punaheijaste, oli vielä 6vk lääkärissä. nyt 3kk. vauva ei seuraa katseella mitään, silmät ei kohdista, katsoi kahdella eri lampulla silmät moneen kertaan. kameralla kun ottaa salaman kanssa kuvia on silmä valkoinen eikä punainen. tietyissä asennoissa ja tietyistä kulmista katsottuna toinen silmä on sameampi, utuinen. pään kannatus ei ikätasoista. lääkärien tutkiessa vauva seisoi yhdellä jalalla ja nosteli toista ja lääkäri sanoi ettei kävelyrefleksi ole sammunut. lähetteet tuli neurolle ja silmälääkärille.
[/quote]
Hyvä, että pääsette nyt kunnon tutkimuksiin. Vielä ei kannata itsekään ns. heittää kirvestä kaivoon. Tiedän kyllä miten huoli aina on omasta lapsesta kun löytyy jotain huolestuttavaa. Toivottavasti saatte ajan pian jatkotutkimuksiin. Se odottaminen on suoraan sanottuna ihan p:stä.
*halaa ja rutistaa ap:ta oikein kovasti*
-nelonen-
voi suru. Uskon, että sille voi tehdä paljonkin ja kaihihan usein paranee oikealla hoidolla. En tiedä yhtään nyt mistä puhun, (ei ole kokemusta) mutta tsemppiä kuitenkin ja lämmin halaus teille!
up