Villasukka ei lämmitä yhtään jos ei alla ole puuvillasukkaa
Pysyy paremmin paikallaankin. Paljaassa jalassa on kalsea. Kyllä näin on :)
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vanha armeija-viisaus: cotton kills. Älä ikinä käytä mitään puuvillaisia vaatteita ulkoillessa.
Armeijan omat vetimet toki oli lähestulkoon pelkkää puuvillaa aina 2000-luvulle asti: puuvillainen t-paita, puuvillaiset kalsarit, puuvillainen peltipaita, puuvillainen maastopuku... ei että sitä kylmyyden määrää, kun syyskeleillä vähän tetsailtiin :D
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu minulla. Jalkani ovat normaalisti aina kylmät ja pelkät villasukat eivät saa niitä lämpimiksi. Laitan tavalliset puuvillasukat alle, lisää kerroksia ja lämmittää. Ei hiosta, ei kostu eikä kylmetä.
Olen kyllä tietoinen näistä kaikista ohjeista, että villasukka paljaassa jalassa, mutta ei toimi minulla. Joudun aina lopulta lisäämään tavalliset sukat sinne väliin, kun jalat ovat muuten tuntienkin päästä kankeat kalikat.
Puuvillaiset sukat siihen villasukan päälle, niin johan alkaa toimia. Retkeilijät tietää.
Sama juttu minulla. Jalkani ovat normaalisti aina kylmät ja pelkät villasukat eivät saa niitä lämpimiksi. Laitan tavalliset puuvillasukat alle, lisää kerroksia ja lämmittää. Ei hiosta, ei kostu eikä kylmetä.
Olen kyllä tietoinen näistä kaikista ohjeista, että villasukka paljaassa jalassa, mutta ei toimi minulla. Joudun aina lopulta lisäämään tavalliset sukat sinne väliin, kun jalat ovat muuten tuntienkin päästä kankeat kalikat.