Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruusufinniläiset, oisko jakaa hyviä neuvoja :)

Vierailija
30.06.2020 |

Mulla jo 30 vuoden aknehistoria ja viime vuosina alkanu olemaan enemmän tuota ruusufinniä. Ehkä edelleen kierron mukaan menee näppylät ja ovis pahin aika. Eniten just naamaa kuumottaa (ei punoita kuitenkaan vaan ennemmin on harmaa iho), turpoaa jännästi, ihohuokoset laajenee, tulee nenää näppyjä ym herkut. Tea treeöljy rauhoittaa parhaiten kaikista ja se on kumma, kun ihotautilääkärit ym juossu läpi moneen kertaan. Mutta oisko jotain hyviä vinkkejä, jotain ehkä vähän erikoistakin :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien historia ruusufinnin kanssa,nyt on kuin eri iho!Kiitos otsonoidun oliiviöljyn.Viimeinen silaus oli La Diva peeling pads-helteilläkin iho pysyi kunnossa.Toki vältän aurinkoa!

Vierailija
22/28 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öjykakku, mikäs se on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta lehahtelusta vielä. On nyt kestänyt likipitäen 20 vuotta samanlaisena... yli tunnin oleskelu ulkona talvella ja sisälle tulo jo saattaa aiheuttaa... pahin on pitkä oleskelu viileällä ulkona ja siitä suoraan kuumaan suihkuun.. ja vielä hiustenkuivaajalla kuivaus. Tai sauna yhtälailla. Lohduttavaa et jollekin isotretioiniini( tmv) on auttanut pariksi vuodeksikin. Itsellä ei mitään lääkeaineita vielä ollut kokeilussa. Kaapissa kyllä mirvaso- geeliä mut en oo uskaltanut kokeilla. Ai nii, rosazol auttoi niihin kamaliin paukamiin joskus mut niitä ei oo enää vuosiin tullut. Käyttääkö joku sitä koko naamaan hillitsemään punoitusta?

Mirvaso auttoi kyllä punoitukseen tosi hyvin. Harmillisesti se pahensi vaan sitten sitä näppylöintiä minulla mutta jos ongelmana on vain punoitus niin kannattaa kokeilla, on tehokas, ihon sävy tasoittui hetkessä.

Vierailija
24/28 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä toimiiko ruusfinniin, mutta samansukuiseen suunympärysihottumaan auttoi mulla pesu saippualla joka ilta. Olin aiemmin syönyt antibioottikuutin ja käyttänyt Elidel-voidetta, mutta vasta saippualla peseminen poisti ongelman kokonaan. Saippua tappaa bakteerit ja pikkuoliot, jotka asuu ihohuokosissa. Vältä myös meikkivoiteita varsinkin helteillä.

Suunympärysihottuma keski-ikäisellä naisella (en tiedä minkä ikäinen ja mitä sukupuolta sinä olet, mutta näin siis yleensä) on useimmiten perioraalidermatiitti, jonka aiheuttaa talipunkki. Talipunkkia voidaan häätää lääkkeellä. En tiedä, tepsisikö jopa syyhypunkkiin tarkoitettu :-) Ongelma useimmiten on, että lääkärit eivät määrää oikeaa lääkettä. En tiedä johtuuko tietämättömyydestä vai haluttomuudesta. Iholle levitettävä, en muista nimeä mutta varmaan löytyy tietoa verkosta.

Kosmetiikka yleensä pahentaa tuota ihottumaa, samoin ruusufinniä.

Vierailija
25/28 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi tuntuu korreloivan suoliston vointiin.

Mulla rauhottui sillä kun jätin vehnän ja rukiin minimiin ja siirryin laktoosittomiin.

Vierailija
26/28 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öjykakku, mikäs se on?

https://luonkos.fi/kauppa?v=f0aa03aaca95

Mulle auttanut just siihen pintakuivuuteen ja hilseilyyn. Mutta tuntuu aina hakuammunnalta nämä kosmetiikkakokeilut. Oon niin monta kertaa innostunut kokeilemaan jotakin ja suurimmaksi osaksi ne ovat päättyneet pettymykseen.

Vierailija
27/28 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä toimiiko ruusfinniin, mutta samansukuiseen suunympärysihottumaan auttoi mulla pesu saippualla joka ilta. Olin aiemmin syönyt antibioottikuutin ja käyttänyt Elidel-voidetta, mutta vasta saippualla peseminen poisti ongelman kokonaan. Saippua tappaa bakteerit ja pikkuoliot, jotka asuu ihohuokosissa. Vältä myös meikkivoiteita varsinkin helteillä.

Suunympärysihottuma keski-ikäisellä naisella (en tiedä minkä ikäinen ja mitä sukupuolta sinä olet, mutta näin siis yleensä) on useimmiten perioraalidermatiitti, jonka aiheuttaa talipunkki. Talipunkkia voidaan häätää lääkkeellä. En tiedä, tepsisikö jopa syyhypunkkiin tarkoitettu :-) Ongelma useimmiten on, että lääkärit eivät määrää oikeaa lääkettä. En tiedä johtuuko tietämättömyydestä vai haluttomuudesta. Iholle levitettävä, en muista nimeä mutta varmaan löytyy tietoa verkosta.

Kosmetiikka yleensä pahentaa tuota ihottumaa, samoin ruusufinniä.

Soolantra on nimenomaan voide joka vähentää talipunkkien määrää iholla. Mulla on tuo voide juuri nyt käytössä ja on ollut tehokas kun kuukauden olen säännöllisesti käyttänyt.

Vierailija
28/28 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epäillyt ruusufinniä, mutta ei ole tutkittu. Punoitusta ja yksittäisiä näppyjä ollut kasvoissa. Lopputalvesta paha stressi sai laajemman, märkivän ihottuman puhkeamaan toiseen poskeen. Aluksi kokeilin siihen teepuuöljyä, kun joku sitä suositteli, mutten pystynyt käyttämään sitä, kun se tuoksu oli aivan liian voimakas omaan nokkaani. Sitten päädyin kokeilemaanfrantsilan terva-pihkasalvaa, ja ihottuma on lähtenyt melkein kokonaan pois. Iho muuttunut muutenkin sileämmäksi ja terveemmäksi. Tosin yksittäisiä näppyjä tulee salvasta huolimatta edelleen, kun ressaan jotakin tarpeeksi paljon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme