Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus yli lasketun ajan..

Vierailija
30.06.2020 |

Mulla tänään rv 41+0.. Huomenna neuvola-aika ja siellä varmaan saan ajan äitipolille.. Kysymys kuuluukin että jos yliaikaiskontrolli on 41+3 tai 41+5 mikä sitten onkaan niin kuinka moni on saanut jäädä heti käynnistykseen? Olo on tosi tukala enkä pysty enää nukkua enkä liikkua ja pitäisi jaksaa 4v tyttökin hoitaa tässä sivussa.. Voimat ihan loppu. Miehenkin loma ehtii loppua varmaan ennenkuin vauva syntyy..

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla molemmat raskaudet käynnistetty. Ensimmäisestä yliaikaiskontrolli 41+5 , käynnistettiin tasan 42, syntyi hätäsektiolla 42+2 , paino 4.4kg.

Toinen ei ollut yliaikainen,syntyi 38+2 vedet meni tasan 38 mutta synnytys ei lähtenyt käyntiin joten sekin käynnistettiin

Vierailija
22/22 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syytä myös itse olla asiallisen tiukkana että haluaa sen käynnistyksen koska tosiaan riskit kasvaa koko ajan.

1.vauva syntyi 2 päivää ennen laskettua aikaa ja jo silloin oli istukka kalkissa, vauva pienikokoinen ja napanuorakin oli tiukasti kaulan ympäri. En uskalla edes ajatella mitä olisi tapahtunut jos olisi mennyt yliaikaiseksi.

Toisella kerralla minulla oli äippäpoli laskettuna päivänä ja ultrassa paljastui että vauva oli viimeisten viikkojen aikana kasvanut aika isoksi ja painoarvio oli 4,2kg. Oli perjantai-iltapäivä ja lääkäri sanoi että heti maanantaiaamuna käynnistys jos vauva ei synny viikonloppuna. Asumme sairaalan lähellä. Lääkäri teki sitten vielä vähän ronskimman sisätutkimuksen jos vaikka se käynnistäisi synnytyksen. Ja hyvin tehosi sillä vauva syntyi yöllä. Vauva oli 4kg ja aika tiukkaa teki. Jos olisi saanut kasvaa vielä 2 viikkoa niin olisin varmasti revennyt pahemmin tai olisin joutunut sektioon.

Joo kyllä se jännittää miten käy jos kovin pitkään pitää vielä odotella..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla