Siinä se Suomen kesä sitten oli, seuraavat 11kk on masentavaa keliä. Nauttikaa!
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellettä ei tarvita mihinkään,luontokin kärsii.
Ympäri maailman on suurimmaksi osaksi hellettä vuodessa, hyvin luonto selviää. Pakkasta sen sijaan ei tarvita mihinkään.
Jäi nyt ihan kiinnostamaan, että mitä maita kaikkia maita tälle listalle laittaisit?
No esimerkiksi kaikki maat Alppien eteläpuolella.
Esim. Espanjassa todella paljon luonto kärsii kuumuudesta ja ihmisillä on kesän aikana moninpaikoin siellä vaikeuksia veden saamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin ei helteellä voinut lenkkeillä? Juoksin joka toinen päivä 30 min lenkin helteelläkin, tosin en niinä keskipäivän kuumimpina hetkinä. Ja painan 90 kg. Yritän laihduttaa. Sää on tekosyy.
Minäkin ulkoilen, eli pyöräilen ja patikoin, eniten hellepäivinä mutta nimenomaan iltapäivän kuumimpina tunteina. Silloin minulla riittää virtaa ja intoa ja hiet saa pestyä pois järvessä tai suihkussa.
Asutko pohjois-lapissa? Sinne vissiin luvattiin lunta... Täällä etelämpänä on ainakin kesä edelleen.
Ihanaa kun sataakin välillä, marjat ja sienet tarvitsevat vettä! Ja minä, mikä ihana raikas tuoksu ulkona ja sisälläkin ihanan viileää nyt 🙂! Uimaankin on nyt ihana mennä, ei pörrää paarmat kuten helteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kuitenkin tyytyväisiä. Tänä vuonnahan kesäisiä kelejä oli melkein viikko.
Kesäinen sää ja helle eivät ole toistensa synonyymeja.
Minulle ovat. Ilman hellettä sää ei ole kesäinen, ei varsinkaan jos helteeksi lasketaan jo +25 asteen lämpötila kuten Suomessa tehdään.
-hellehullu
Aivan hanurista tämä ilma. Helteellä olin koko ajan liikenteessä, lenkkeilin, kävelin, pyöräilin. Aivan loistavasti jaksoi. Nyt istun sisällä ja veetuunnun, en taatusti lähde tonne perceilman armoille kun vettä roiskii naamalle ja vaan ärsyttää.
Todellakin nautin. Harmi ettei lemmikkihiireni selvinnyt hellepäivistä. Kuoli viime perjantaina. Ihanan viileää ja silti tarkenee shortseilla ja t-paidalla.
Ap, mulla ei ollut mitenkään masentavaa keliä, kun tuossa autoilin, auto pitää vettä jne. Sää tosin on vähän masentava auringonpaisteen jälkeen. Sää ja keli ovat kaksi ihan ERI asiaa.
Nautin ja puutarha kiittää.
Ihanaa, vettä ja viileää.
Pystyy taas urheilemaan, syömään normaalia ruokaa, nukkumaan ja pukeutumaan muuhunkin kuin mekkoon. On tämä niin ikävää.
Kelit vaihtelee, mutta valituksen määrä on vakio :D
Näillä leveysasteilla on pakko tottua vaihtuviin säätiloihin, kalenterivuoden sisään mahtuu yhtä sun toista. Aina keskikesän huikeasta valoisuudesta marras-joulukuun kaamokseen. Ja kaikkea siltä väliltä. Itse asiassa tykkään tästä, maailman ja ympäristön kokee eri tavalla eri keleillä.
Itketti ja _masentaa_.
Suomi on säällisesti niin p@ska maa yli 10 kk ajan, niin miksi pitää lyhyen kesän aikana valittaa, kun normaalit ihmiset nauttivat pilvettömältä taivaalta paistavasta auringosta ja _kunnon_ lämmöstä?
Kyllä te sen ruman syksynne ja vielä rumemman, aina _aivan liian pitkän_ talvenne takaisin aikanaan.
Kyllähän kesää on vielä jäljellä vaikka sataakin. Sade kuuluu kesään.
Harmi, että jotkut ovat noin vieraantuneita luonnosta. Ettei noin yksinkertaisia asioita tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Itketti ja _masentaa_.
Suomi on säällisesti niin p@ska maa yli 10 kk ajan, niin miksi pitää lyhyen kesän aikana valittaa, kun normaalit ihmiset nauttivat pilvettömältä taivaalta paistavasta auringosta ja _kunnon_ lämmöstä?
Kyllä te sen ruman syksynne ja vielä rumemman, aina _aivan liian pitkän_ talvenne takaisin aikanaan.
Ainahan sä aikuinen ihminen voit muuttaa vaikka Senegalin tasangoille, jossa lämmintä piisaa 12 kk/vuosi.
I support you.
Vierailija kirjoitti:
Itketti ja _masentaa_.
Mene lääkäriin, jos suurin osa vuodesta on paskaa ja pelkkä sää lannistaa noin mahdottomasti. Saat apua.
Suomeen kuuluu neljä vuodenaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itketti ja _masentaa_.
Ainahan sä aikuinen ihminen voit muuttaa vaikka Senegalin tasangoille, jossa lämmintä piisaa 12 kk/vuosi.
I support you.
Ulkomailla ihmisetkin ovat yleisesti iloisempia, onnellisempia ja ystävällisempiä, kuin täällä Suomessa, joten lähtisin mielelläni pois vaikka heti, mikäli se olisi mahdollista.
Ja olen kyllä matkustellut Afrikan maissakin.
Ovat olleet kaikin tavoin hienoja ja ihania reissuja. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itketti ja _masentaa_.
I support you.
Ulkomailla ihmisetkin ovat yleisesti iloisempia, onnellisempia ja ystävällisempiä, kuin täällä Suomessa, joten lähtisin mielelläni pois vaikka heti, mikäli se olisi mahdollista.
Ja olen kyllä matkustellut Afrikan maissakin.
Ovat olleet kaikin tavoin hienoja ja ihania reissuja. 🙂
Totta. Ei täällä tee sun kaltaisella valittavalla hapannaamalla yhtään mitään. Reppu selkään ja suuntima kohti afrikkaa, ei sen vaikeempaa ole.
Välillä kuuluu sataa. Mutta tietenkin tulee vielä kesäisiä päiviä elokuuhun asti. Syyskuu on säiden puolesta mun suosikki, mukava ulkoilla.
kyllä oli helpotus, kun kolmenkympin helteet lähtivät pois. Nyt saa alkaa nauttia kesästä! Sadepäivät eivät haittaa, koska sateen jälkeen ilma on raikas eikä tarvitse hengittää katupölyä. Myös metsässä kasvavat mustikat ja vadelmat tykkäävät sateista (sienistä puhumattakaan). Koirakin juoksee nyt innoissaan ympäri pihaa, kun ei ole kahteen viikkoon jaksanut muuta kuin maata itse kaivamassaan kuopassa.