***Heinämammojen maanantai***
Hei! Onko todella näin, että tälle päivälle ei ole vielä kertynyt pinoa laisinkaan? Kaikki ovat nautiskelemassa auringosta tai sitten synnyttämässä kai :D
Kävimme 2,5km:n metsäretkellä aamutuimaan sekä uimassa tytön kanssa ja nyt mies kokkailee tuolla ja minä tulin tänne pistäytymään.
Tänään eilistä parempi olo, supistuksia tosin tuli taas n. tunnin verran eilen illalla ja tänään taisi tulla hieman sitä limatulppaakin housuihin. Ja jokatapauksessa h-hetki lähenee päivä päivältä...Vauva saa syntyä sitten kun itse siihen on valmis. Esikoiselta meni viisi päivää yli, joten tuskin tämäkään nyytti vielä on lähdössä masusta. Mites muilla useampilapsisilla, ovatko syntyneet samoilla viikoilla ?
Mukavaa viikkoa+ jaksamista heinähelteissä odotteleville!
t.Saraida + pikkuruinen rv 37+5
Kommentit (19)
Täällä vielä minäkin läähätän ja vaapun yhtenä möhkäleenä. Kelläs niitä supistuksia oli kans jo ollu muutaman tunni nverran aika säännöllisiäkin ja kyseli että kauanko kestää? No, minulla oli edellisenä sunnuntaina, siis jo oli viikko sitten, supistuksia illalla neljättä tuntia alle 10 min väleinkin mutta ei... Sen jälkeen supistuksia on olult joka päivä ja täällä sitä vaan yhtenä kappaleena lyllerretään! Voi että on tuskastuttavaa näiden supistusten kans! Joka ikinen kerta ajattelee, että no jokohan tämä ois se ensimmäinen H-hetkeen johtava supistus, mutta aina ne vaan loppuu... Esikoisesta ekat monta tuntia putkeen kestäneet säännölliset supaprit tuli ma-ti ja tyttö syntyi lauantai aamuna viikoilla 39+6. Nyt supistuksia on kestänyt jo pitempään :( Siteitä oon pitänyt jo varmaan pari viikkoa, kun vuodan jatkuvasti jotain kiisseliä ja on supistuksia ja vaikka mitä mutta ei se vaan synny... Hirveimpiä on olleet nuo pari tukalaa hellepäivää menneenä viikonloppuna, mutta muutenkin on pieni ärsytys koko ajan päällä, kun selkä ja lonkka voat niin kipeät ettei tahdo pystyä kunnolla käveleen. Esikoisesta ei ollut mitään selkävaivoja odotusaikana, nyt oli ensin sillon jo pari viikkoa sitten kamalasti liitoskipuna ja sitten puolitoista viikkoa sitten alkoi pistää selkään ja nyt on jo melkein viikon ollut lonkkakin niin kiepä ettei pysty kunnolla käveleen eikä siis menemäänkään paljon mihinkään, kotona vaan pitää istua ja odottaa ja hautoa vähän väliä lämpötyynyllä selkää ja lonkkaa :(
On kyllä jo oikeasti aika epätoivoinen olo! Mutta tänään ois SE PÄIVÄ. Laskettu aika. En ymmärrä miten kestän tän selän kans odottelua enää enempää. Täällä kyllä särkyy kotirauhat ja kaikki muukin jos masulainen päättää olla vielä vaikak kaksi viikkoakin mahassa :( Voi huokaus...
Ärsyttää edes toivoa että jospa se tänä iltana alkaisi kunnolla supistella ja lapsi syntyisi, kun sitä on jo niin monta iltaa turhaa toivonut... Eilenkin saunoin kuin mikäkin kahjo, kamalia löylyjä viskoin ja juoksin sitten välillä suihkuttelemaan kylmää vettä mahan päälle, ja kyllähän siitä supistuksia tuli, mutta mitäpä niistä. Hetihän nuo loppuivat kun saunasta pois pääsin ja rauhottumaan sohvalle... Sitten meis vielä teki semmosta yhtä supistuksia aiheuttavaa ja synnytystä edistävää akupiste hierontaa jalkapohjilleni. Pari supistusta kyllä tuli, mutta siinäpä sekin taas oli. Ei noita synnytyssupistuksia taida saada kotitekoisesti aikaan mitenkään. Mies koo aika höpöttää että mene vaikka juoksemaan portaita tai siivoa, mutta en saata kun tuo lonkka ja slekä on niin kipeät että sitten saa loppupäivän maata sängyllä ja tuntuu että vaikka siittä supistuksia tuleekin, niin ei ne niitä synnytyssuppareita kuitenkaan ole ja ihan turhaa kärsimystä koko rehkiminen ois...
Huokaus. Nyt lopetan tän vikisemisen. Jospa tämä purkaumtuminen vähän auttais suhtautumaan loppupäivään sitten positiivisemmin...
Niinaemo rv 40 ja Mimosa 1v10kk
Elikkäs 8.7 (rv 40+1) syntyi miedän perheeseen pikku Vilma. Daamin mitat 3678g ja 51cm.
Synnytys meni todella helposti ja siispä kotiuduimmekin jo eilen. Tänään palaa 1v 5kk vanha esikoinen mummilasta ja jännityksellä odotan miten arki rupeaa rullaamaan;)
Risuna ja kullanmurut
Tähän saakka olenkin melkein päivittäin käynyt lukemassa teidän pinoa, en ole vain saanut aikaiseksi rekisteröityä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Kaikki aktiivikirjoittajat ovat tainneet tosiaan jo nyyttinsä saaneen joten ajattelin että nyt viimeistään täytyy liittyä joukkoon, ettei pino vallan katoa.
Täällä la 17.7. eli tasan viikon päästä. Meillä ennestään poika -02 ja tyttö -03. Molemmat menneet viikon yli lasketusta ajasta joten varmaan säikähtäisin, jos synnytys nyt JO lähtisi käyntiin :) Supistuksen supistusta ei tässäkään raskaudessa tähän mennessä ole vielä tullut ja muutenkin olo ihan ok. Enemmän läheiset ja tutut tuntuvat olevan kauhuissaan kuinka jaksan näillä helteillä vielä painaa meidän " eläväisten" muksujen perässä :)
Toisaalta tekisi jo ihan hirmuisesti saada vauva syliin, mutta oma haikeutensa on myös luopua vaavimasusta, tämä kun EHKÄ on viimeinen lapsemme (ainakin miehen mielestä tai ainakin piiiiitkään aikaan) :)
Tsemppiä ja voimia viimeisiin viikkoihin teille kaikille! Kirjoitellaan!
Venla ja tytöntyllerö rv 39
Täällä edelleen kärvistellään mahan kanssa näissä helteissä ja aamulla tuli käytyä taasen neuvolassakin. Siellä kaikki oli ihan ok. Vauva on kuulemma tosi alhaalla ja kiinnittynyt, että periaatteessa voisi tulla milloin vain, mutta tuskinpa kuitenkaan sentään kun ei nuo ole tulleet edellisetkään.
Vauvan painoksi th arvioi n. 3,4kg ja seuraavalla kerralla laittaa kuulemma lähetteen äpkl, kun minullehan on sanottu joskus, että 3,5kg vauva mahtuu tulemaan alakautta muttei isompi kun minulla on häntäluu taipunut joskus eteenpäin. Lisäksi vauva oli alku-ultrien perustella melkein viikon suurempi kuin nyt näiden menkkojen mukaan laskettuna.
Mutta tsemppiä kaikille vielä massun kanssa kärvisteleville näihin helteisiin ja onnittelut jo vauvan saaneille! Kyllä me mahakkaatkin joskus vielä päästään nuo pienokaiset noutamaan:)
Jaja rv 39
Hei! Täällä vielä myös kärvistellään helteisessä säässä, toki mukavahan se on, että aurinko paistaa! Kävin tänään neuvolassa, siellä on nyt sijainen, kun vakiterkkari on lomalla. Se kyllä osaa hermostuttaa odottelijan, jos ei muuten ole hermostunut :) Tänään tuli ensimmäisen kerran mieleen, että en selviä tästä ja ei tämä ikinä synny.
Jotenkin mua jännittää se synnytyksen käynnistäminen valtavasti, mulla on viikon päästä aika äitipolille uuteen painoarvioon, kun pari viikkoa sitten oli jo 3,5 kg ja yli nelikiloinen ei kuulemma mahdu tulemaan, joten luultavasti maanantaina käynnistetään, jos paikat ovat kypsyneet. Kohdunsuu oli 33 viikolla 1 cm:n auki, sen jälkeen ei ole tarkastettu.
Ärsyttää kun miehen piti jäädä tänään lomalle, mutta yllättäen töissä tulikin kiireitä, eikä sitten päästykään vielä loman viettoon. Alkaa jo kyläpaikat käymään vähiin, kun oon ollut kotona jo 2,5kk... Juttuseuraa ainakin olisi kiva saada!
No iloista odotusta kuitenkin vielä, eihän tässä enää kovin kauaa voi mennä...
Ansku ja Elmeri 39+3
Elikkäs aloitan viime perjantaista jolloin kävin neuvolalääkärillä, paikat olivat auenneet 1cm ja vauvan painoarvio 3500g.
Tänään kävin sairaalassa painoarviossa, vauvan paino nyt 3700g ja paikat olivat auki 3cm!
Enkä mitään supistuksia ole tuntenut! Lääkäri tunsi sormilla vauvan pään ihan selvästi kalvojen läpi ja sisätutkimut teki kipeää, sanoi että joskus se voi käynnistää synnytyksen.
No, kun lähdin sairaalasta, tuli 2 tosi kipeää supistusta, mutta enpä usko että vielä syntyy.
Jännä vaan että en ole tuntenut mitään ja silti avautunut. No, mullahan on kaikki 4 edellistä lähteneet syntymään supistuksilla eikä sitä ennen ole ollut mitään tuntemuksia.
Ras-mam ja poitsu 37+4
Täällä kans vielä yhdessä koossa. Voi kun nuo helteet jo vähän hellittäs!
Taidan olla aika väsyny tapaus ku sinne laitokselle joku päivä pääsen....ärsyttää siksikin kun muuten olis niin hyvä olla niin noiden helteiden takia väsyy eikä oikeen mitään jaksas. Joka päivä oon kuitenki imuroinu ja jotain pientä yrittäny värkkäillä kaiken normaalirumban lisäksi, jottei aivan laiskistuis. Nyt ois vauvalle sänkykin valmiina odottamassa, lakanat vaan paikalleen sit ku kotiin päästään. Sain jopa tuttipullot ja tutit keitettyä valmiiksi. Vielä pitäs hoitopöytä korjata ja kasata niin vois vaapeli saapua.
Onnea kaikille jakautuneille taas!
Kuulostaa kyllä siltä että Ras-mam pääsee kohta myös tositoimiin. Kävin muuten katsoon ne sun sivut ja aivan ihania herkkuja NAM! Koko perheen voimin ihasteltiin niitä tässä koneella=)
Snowy rv 38+2
Joo itsekkin vielä täällä olen yhtenä kappaleena...Alkaa kyllä jo tuntua siltä että voisi pikku hiljaa alkaa syntymään.Ei ole kiva jos menee vielä yliaikaiseksi.Mutta onhan se yleisempää että menee yli kun että syntyy ennen laskettua aikaa.Miehellä alkaa loma tämän viikon jälkeen.Tosi kiva niin ei tarvitse yksin olla kotosalla vaikka onhan mulla koira seurana ja kavereita.Seitsämän viikkoa on kyllä mennyt nopeasti ihan vaan kotosalla.Kohta pitäisi ruveta ruokaa laittamaan kun ukko tulee.
yllätyin kun hain postin niin tuli palkka kuitti ja tänään saan lomalta paluu rahat töistä ihan kiva lisä kun luulin etten saa enää mitään rahaa ennen äitiysrahaa.Joten vois vaikka lähteä vielä tekemään viime hetken ostoksia vauvalle.Me ei tiedetä kumpi tulee mutta jotenkin on niin tyttö olo ja kaikki tutut sanoo että kyllä teille tyttö tulee.Joten yllätys ón suuri jos sieltä poika tulee.Mutta tuli kumpi vaan niin tevetullut on.Huomenna pitäsi mennä sairaalaan tutustumaan synnytyspuolelle jännää...
Taitaa aika moni heinis jo saanut oman nyyttinsä ONNEA heille ja tsemppiä meille pallomahoille vielä kyllä ne kohta syntyy...toivottavasti!
T:Sweety20 ja rv 38+0
Niin, nyt alkaa vaikuttaa siltä, että päästään vihdoinkin tositoimiin. Heräsin aamulla n. 5.30 mojovaan supistukseen. Aluksi niitä tuli 15-20 minuutin välein tuonne klo 11 saakka. Sitten kipu muuttui kovemmaksi vaikka väli säilyi. Nyt supistuksia on tullut 7-10 minuutin välein pari tuntia ja ne TODELLAKIN sattuu. Soittelin tossa tunti sitten isovanhempia lapsenvahdiksi, kun matkaa heillä on 200 km. Kotona aion kärvistellä vielä, sillä matkaa TAYS:iin on vain vajaa 20 km.
Monta kertaa sitä on jo haaveillut pääsevänsä matkaan, mutta aina supparit ovat lopahtaneet jopa 6 tunnin jälkeen. Näitä ennakoivia on lisäksi kestänyt pari viikkoa. Täytyy myöntää.että pinna on ollut todella tiukalla ja kaikki ovat kyllä saaneet siitä osansa. Tuntui, ettei sitä enää usko pääsevänsä lähtemään ennenkuin sitä on niin kipeä,ettei saa puhuttua.
Huh, huh, kipu muuttui jälleen kovemmaksi, joten pitää lopetella. Suppareita ja kärsivällisyyttä kaikille tuskaileville ja pitäkäähän peukkuja, että tänään ois meidän typykän vuoro.
Lapinkultu rv 41+3 sekä lapset 04/00 ja 04/02
Nyt on alkanut huolestuminen¿. Vauva ei ole liikkunut melkein yhtään aamulla ja ne pari vaivaista, joita tuli masua painellen, olivat tosi heikkoja. Tuliskio nyt ottaa yhteyttä johonkin??? Luulin, että tunniss pitäisi saada 10 liikettä, ja vaikka onkin aamu täällä päin, alkaa tosissaan huolestuttamaan. Selvästi on hiljaisempaa kuin yleensä.
Alun perin piti tulla valittamaan parusuhdehuolia, mutta tämä onkin nyt huolestuttavampaa. No, niistä huolista lyhyesti, miehelle on jotenkin kunnolla nyt vasta iskenyt se, että vauva on tulossa, ja sitä huolestuttaa kuinka paljon se muuttaa hänen tähän asti suht¿ huoletonta elämäänsä. Ei hän tietysti voikaan mennä samaan tapaan, itsekin hän sen toki tajuaa, mutta en mä ajatellut sitä ihan sisällekään lukita meidän kanssa. Ja tietysti mäkin haluan silloin tällöin mennä kavereiden kanssa. Pelottaa vähän miten tulevaisuudessa homma alkaa toimimaan ja se, etten saa tarpeeksi henkistä tukea loppuraskauteen kun oma perhekin on kaukana. Mun mielestä miehen olisi aikakin jo hillitä menoa ja onkin niin tehnyt. Vauva on toki odotettu, ja tulee olemaan rakastettu (itse en haluaisi ainakaan toisin enkä vaihtaisi tätä mihinkään). Ymmärrän tietysti senkin, että miehillä kestää tajuta asia kauemmin. Haluaisin vain keskittyä tulevaan koitokseen nyt ilman tällaisia murheita. Miten muiden ekojen perheissä?
Noh, odottelen niitä liikkeitä, mutta sitten pitää ehkä tehdä jotain. Anteeksi valitus....
Hyvää päivää!
Buddy77 rv 38+4
Siis oikeesti, mä käyn päivittäin lukemassa heinisten pinon, mut olen vain kerran aiemmin kirjoitellut...nyt taitaa olla korkea aika kantaa korteni kekoon, kun kaikki vakkaripinoilijat ovat jo tainneet saada nyyttinsä ja pino on hiljenemään päin. Mutta siis paljon onnea jo nyyttinsä saaneille ja tsemppiä vielä niitä odottaville!
Mun on pakko tuulettaa, sillä täällä sataa ja lämpötila on liki 20! Voi ihanaa, mulla on ollut tosi tukalat olot, verenpaine on koholla ja näin jo ties mitä mustia pisteitä silmissä ja sain jotain käsien tärinä-kohtauksia...siis täh, ajattelin. Mulla on aimmin 2 poikaa, synt. 2002 ja 2004 ja heidän odotusaikana kärsin alhaisesta verenpaineesta, jotain luokkaa 100-120/60-70. Nyt on ollut koko odotusajan 130 ja risat/70-80 ja viime neuvolassa n. 140/90. Ties mitä helteellä on ollutkaan...
Mulla on neuvola ihan peestä, varsinaista äitiysneuvolaa ei ole, vaan sama tätsä hoitaa perheen asiat periaatteella vauvasta vaariin, eli siis lastenneuvolassa sama täti, äitiysneuvolassa sama täti...anyway, täti on varsinainen mummo, syytää pelkkää teoriatietoa, vaikka on kuulemma itsekin kolmen äiti. No, olen siis aina halunnut käynnit mahdollisimman harvoin, kun ei oikein synkkaa. Joten siksi en niin tiedä tuota verenpainettani...ja siis virtsa on aina ollut puhdas, joten en epäile raskausmyrkytystä, vaikka painoakin on kertynyt liiaksi. Sitä kun on tullut kahtena edellisenä kertanakin ihan samaa vauhtia.
Kaikki on mennyt mulla suht hyvin, nyt siis rv 37+2 ja la 29.7. Saapi nähdä, tuleeko vaavi ennen la:ta, pojat on syntyneet 40+0 ja 39+0. Ja tietysti jännittää, että tuleeko kolmas poika, vai pitäisikö lääkärin arvio rv:lta 26 paikkansa, kun totesi, ettei hänestä pojalta näytä. Terve kun vain ois =) Ja tietysti myös jännittää, minkä kokoinen vauva on, sillä poikien kokoero on huima, esikoinen oli 4340 ja kuopus 2825. Syytä kokoeroon ei koskaan ole selvitetty...
No, kävin viime viikolla viimeisessä lääkärintarkastuksessa yksityisellä ja ei voi muuta sanoa kuin että jäi vain paha mieli! Lääkäri ultrasi jollakin tooosi vanhalla ultralaitteella ja manasi koko ajan, että miten päin se vauva nyt oikein on, kun ei saa selkoa...enkä mäkään tajunnut siitä näytöstä mitään! Lopuksi lätkäsi painoarvion saamillaan mitoilla, joita hän ei todellakaan tarkkaan saanut mitattua. Ja siis näiden perusteella painoarvio vain 2.3 kg!
Sitten otti puheeksi poikien kokoeron syntymähetkellä ja spekuloi jo vaikka mitä, että olisiko nytkin istukassa häikkää ja yhtäkkiä alkoi puhumaan, että onko lapsivedessä jotain, vaikka aluksi kyllä puhui, että lapsivettä ois ihan normaalisti. Teki lopuksi ronkkivan sisätutkimuksen ja kun sitten tippa linssissä ja huolesta kankeana kävelin pois lääkäriasemalta ja menin vessaan, niin totesin, että vuosi verta!
Onneksi tosin vähäisesti, mutta rusehtavaa vuotoa jatkui sitten pari seuraavaa päivää supistelujen ja ristiselkäsäryn kera. Onneksi loppuivat, eikä synnytys käynnistynyt, mähän jo mietin vaikka mitä, et synnytänkö keskosen jne. No, kun sain mieltäni vähän selvitettyä, tulin siihen tulokseen, että lääkäri ei saanut todellakaan niitä painoarvion mittoja (pää, vatsanympärys ja reisiluu) tarkasti, vaan otti ne sinnepäin. Ja erityisesti pään mitta heittää todennäköisesti paljon, koska sitä hän ei kuulemma nähnyt lainkaan hyvin, sitä jaksoi manata koko ajan...ja siis kirjoitti mulle lähetteen polille, kutsu tulee varmaan tälle tai seuraavalle viikolle.
Musta ainakin itsestä tuntuu, et vauva ois kasvanut ihan hyvin, sf-mitta on jo isompi, mitä kuopuksesta aikanaan, joten olen itse siinä uskossa, ettei vauva niin pieni voi olla, mitä lääkäri mittasi. Mut pitää jännittää sinne polille asti, toivottavasti siellä saadaan pääkin mitattua tarkasti, etten taas tule huolesta soikeaksi.
Tyhmintä tässä on vielä, että mä en poikien aikana ole käynyt lainkaan yksityisellä lääkärissä, nyt tein poikkeuksen, kun ajattelin, et tää on viimeinen vauva ja odotus, niin haluan nähdä vauvan masussa myös isompana, siis kunnallisen rakenneultran jälkeenkin. Ja siis olen käynyt sillä samalla lääkärillä rv 26 ja nyt rv 36...ekalla käynnillä vaikutti tosi pätevältä ja mitat saatiin ok ja vauva kasvoi 50%-käyrällä. Nyt jäi vain p***** maku suuhun. Ja sillä eka kerralla oli käytössä ihan uusi ultralaite, jonka näkymät oli niin selkeät, että tuntui kuin olisi 3d-ultraa katsellut. Toivotaan nyt, et sitä itse tuntis kehonsa parhaiten ja mun fiilis siitä, et vauva on ihan hyvänkokoinen, ois totta.
Mutta mutta, termiitit heräsivät päikkäreiltä, täytyypi mennä paimentamaan, etteivät keksi mitään älykästä =) Koitan kirjoitella kuulumisia jatkossa vähän aktiivisemmin!
T: Sandis77 rv 37+2
tervetuloa vaan kaikki uudetkin odottajat pinoilemaan, on se hyvä ettei kaikki ole vielä synnyttämässä...
itsellä nyt aika tuskanen olo ja mielessä käy pitäisikö huomenna soittaa äitipolille ja kysyä voisiko sitä leikkausaikaa aikaistaa yhtään, kun olisi 21.7. siis en kyllä jaksa jos nämä kelit pysyvät tällaisina, mutta en valita nyt enempiä....
nyt suihkuun, jos vaikka hiukan oloa helpottaisi.
Tupuhupuna+rv 37+4
Kiva että on uusia tullut vielä mukaan, niin saadaan pidettyä pino pystyssä.
Toivottavasti siellä Buddylla on kaikki hyvin ja vauva on alkanut liikkumaan. Itsekin huomaan, että vauva on nykyään pidempiä aikoja hiljaa ja sitten välillä alkaa hirmuinen jumppa ja vatsa heiluu puolelta toiselle. Mietinkin aamulla, että mahtaa sielläkin olla jo tukalaa, kun on niin vähän tilaa.
Joku kyseli, että millä viikoilla on muut lapset syntyneet, jos ensimmäinen mennyt yli, niin meillä esikko menikin toista viikkoa yli, kakkonen tuli pari päivää ennen la, kolmonen 5 pv.ennen ja nelosta sitten odotin tulevaksi vielä aikaisemmin, niin menikin päivän yli, joten tästä vitosesta en osaa yhtään sanoa, paitsi että kaipa se sieltä 3 viikon sisällä tulee.
Itselläni nyt ei mikään hirveä hoppu ole synnyttämään, koska olo on suht hyvä.
Kenelläs siellä oli hankaluuksia selän ja lonkkien kanssa(en muista nikkiä), niin silloin varmasti on jo valmis synnyttämään, kun tietää että ne vaivat todennäköisesti loppuu siihen. Tsemppiä vaan!
Täällä oli äsken ukonilma ja vettä tuli jonkin aikaa rankasti, mitä kyllä oltiin jo kaivattu. Ukon kanssa juostiin ulkona täyttelemässä ämpäreitä räystäiden alla, että saatiin kasteluvettä talteen. Onpahan nyt hiukka raikkaampi ilma.
No nyt meidän pikkuneiti hermostui, joten pakko mennä...
Meriaani rv 39+1
Mun ei olekkaan varmaan tullut sitten juhannuksen jälkeen tänne kirjoiteltua, päivät kun on vaan jotenkin menny... Lukemassa olen kyllä käyny. Nyt aattelin ryhdistäytyä kun mies lähti koiran kanssa agility-treeneihin. On hyvin aikaa.
Tänään on ollu ihana päivä kun on ollu vähän viileempää ja aika raikaskin tuo ilma nyt on, kun sateli muutaman tunnin. Minä olen aina tykännyt kesästä ja helteistä, mut liika on aina liikaa, ainakin näillä viikoilla... Mikäs siinä vielä olisi jos voisi aina auringonoton lomassa pulahtaa uimaan, mutta kun sitäkään ei enää saa tehdä. Kun ei tiedä onko paikat auki vai kiinni. Mua ärsytti edellisinä päivinä (kun oli tukalan kuumaa) vähän kaikki. Tuntu et ei mitään kivaa enää voi tehdä. Jos ei joku juttu ole ihan kiellettyä, niin se ei ainakaan ole suotavaa.
No hetkenhän tämä odotus vaan kestää ja olenhan minä saanu aikaisemmista kesistä nautiskella, joten ei saisi valittaa. Hyvinhän mulla asiat on ja tuleehan noita kesiä vielä. Mutta välillä on noita huonoja päiviä...
Täällä oli viikonloppuna tangopirskeetkin. Käytiin miehen kanssa vähän lauantai iltana kattelemassa touhuja seiskan bilepuistossa. Olin kyllä valmis jo kotiin vähän puolen yön jälkeen. Reilu neljä tuntia oli ihan riittävä aika niitä juhlia. Ei nuo touhut vaan oikeen kummosilta sevästä päästä näytä. Ehkä olis ollu vähän toista, jos olis muutaman siiderin saanu hörpätä, mut ei lämmin pullovesi kauheesti fiiliksiä nostanu. Oli kumminkin ihan kiva käydä vähän ihmistenilmoilla, kun on tullu täällä kotosalla melkeimpä ihan pari kuukautta vaan oltua.
Mulla oli tänään neuvola ja verenpaine oli noussu aikasemmista lukemista jonkin verran. Ei se musta vielä kauheen korkea ollu (132/92). Lupasin kuitenkin käydä taas keskiviikkona näytillä. Onhan se hyvä et seurataan. Alavattaa mulla on pakottanu monta päivää aika kivasti, mut mistään kipeistä supisteluista ei mulla ole kyllä mitään tietoa. Ehkä nekin joku päivä sieltä ilmaantuu. Ainakin sitten kun H-hetki koittaa, jos ei aikaisemmin.
Onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille ja meille mahakkaille vointeja ja jaksamista!
Netta rv 38+5
milloin edelliset syntyneet.
1. lapsi syntyi rv 40+6
2. lapsi 40+5
3. lapsi 40+2
4. lapsi 40+2
Eli tuon mukaan tämä syntyisi 40+1 tai ehkä laskettuna päivänä ;)
Ei mulla kyllä totta puhuen ole kiire synnyttämään, vaikka vauvalla painoa jo 3700g. Eihän tässä ole kuin 2 viikkoa laskettuun aikaan, ja kun on tähän asti kestänyt, niin kyllä tuo loppuaikakin menee kuin huraus vaan!
Vaikka olotila on kyllä TODELLA raskas ja jalat & kädet tosi kipeät, niin näissä helteissä vauvalla ehkä(?) mukavammat oltavat masussa...no en tiedä.
Ja vielä pääsee liikkumaan aika helposti, sitten vastasyntynyttä ei voi oikein joka paikkaan kiikuttaa ja lähteminenkin hidastuu. (Jos nyt oikein pitää positiivisia puolia tästä loppuajasta etsiä...)
Ras-mam rv 37+4
Kyllä te vielä pääsette eroon masusta ja saatte oman nyyttiinne syliin.
Just päivittelin tuon esittelypinon, kun " Enska" nukkuu. Mä olin ainakin sen mukaan tällä hetkellä " pisimmälle mennyt" , joten tiedän kyllä tunteenne ;) Ja vielä kun lääkäri lupaili syntyväksi jo rv 36-37..Meidän poju oli kyllä kaikista painavinkin..
Teillä oli ollut puhetta noista rv:stä, jolloin vauvanne ovat syntyneet. Mä mietin aamulla, että meidän neitillä oli laskettu aika perjantaina, niinkuin tällä pojallakin. Molemmista menin äippäpolille näytille keskiviikkona iltapäivästä. Pojusta olin silloin jo auki sen 3 cm, tytön synnytys piti käynnistää seuraavana aamuna. Pojun syntymä oli mennessä siis jo käynnissä ja tytönkin synnytys lähti sittenkin itsestään käyntiin silloin yöllä. Poika syntyi torstai-aamuna klo 3.41 rv 40+6 ja tyttö torstaina iltapäivällä klo 16.16 ja rv oli 40+6.
Nauroinkin kaverille, että jos meille vielä joskus tulee vauva ja senkin laskettu aika on perjantaina, niin tiedän varautua lähdölle keskiviikkona 40+5 ja vauva syntyy mitä todennäköisemmin sitten torstaina 40+6 :D Ja sitten varmaan mennään aika suoraan jo odottelemaan sinne salin pöydälle niitä supistuksia, kun eka synnytys kesti 12 h ja tämä vajaa 3 h. Seuraava syntyy sitten todennäköisesti kyllä kotiin..
Jotta mielenne piristyisi, tällainen tooosiii pitkään raskaana ollut laittaa kuulumisia. Vielä lisään, että mitään lupaavaa ei ole ilmassa. Torstain jälkeen alan tosissani hermostua, sillä sitten lähenee esikon ja kuopuksen syntymähetket. Ensimmäinen synnytys lähti kalvojen puhkaisulla käyntiin 41+3. Toinen itsekseen 41+1. Näytän toistavan samaa kaavaa raskauksissani, vaikka toivoin muuta.
Yksityislääkärikäynti jäi pinosta mieleen. Kyllä kuulosti ikävältä käyntisi ja kurjaa on maksaa asiantuntemattomasta käynnistä.
Omaakin kysyttävää olisi. Kuinka usein muut yli 40 viikolla olevat käytte neuvolassa?
Muistelin, että käyntejä olisi jo tiheästi, mutta viikon välillä sain ajan. Vauvan vähäiset liikkeet minuakin huolettavat, vaikka kyllä kymmenen liikettä sain aamulla vajaaseen tuntiin. Synnytyskin tietenkin vääjäämättä lähestyy, saattaisiko se hiljentää vauvaa?
Muutakin tietämystä kaipaan. Neuvolasta eivät tienneet, milloin ensimmäisen kontrolliajan synnytyssairaalaan saa varata. Oma muistikuvani on, että paria päivää ennen. Olisiko muilla heinäkuisilla tietoa?
Viileitä tuulia toivotan kaikille,
Kukkuu 40+4
Mies ajoi meidän uuden auton koko kyljen ihan ruttuun! Höselsi pois parkkeeratessa ja vetäs tuliterän Volvon takakylkeen.. Meidän autoon tuli kyllä paljon pahemmat rutut. Kylläpä harmittaa!!! No, mieluummin tommonen parkkipaikalla, kuin iso onnettomuus autobahnalla:/ Omavastuu vakuutuksessa on vaan niin iso, että pitää varmaan lainata jostain rahaa, että saadaan se maksettua.
Koirallakin on ummetusta, joten pitänee käyttää huomenna lääkärissä, jos ei tänään ala tulla tuotoksia.. Anoppi on vissiin antanut herkkupaloja, vaikka ollaan kieletty just sen takia, että niistä tulee ummetusta koiralle..
Positiivista tänään oli, että sain uhmiksen jo 21.15 nukkumaan=) Nyt saan olla ihan yksin, kunnes mies tulee töistä tunnin päästä..
Pitäis alkaa pikkuhiljaa täyttelemään vauvalle lomakkeita, että saadaan Suomen kansalaisuus. kauhee paperisota edessä, plääh! Saas nähdä joudutaanko ihan Berliiniin asti mennä konsulaattiin tuon asian takia.. On vaan törkeen pitkä matka:/
Masussa pöngätään kovasti ja maha on tosi piukee ja olo on kaikenkaikkiaan hankala, niin kuin varmaan kaikilla meillä;) Vauva painaa alas ja kyljen kääntäminen yöllä tekee kipeetä. Myös rappusten nousu tai pallon potkasu tekee gutaa!
Mutta sen enempää löpisemättä, hyvää yötä!!
wekku rv.37+?
tupuhupuna - 10.07. 13:06
HEINÄKUISTEN NYYTTIEN JÄLJELLÄ OLEVAT ODOTTAJAT :-)
No niin, enpä löytänyt vielä meitin uutta pinoa mistään joten ajattelin sitten aloittaa....olenkos minä ainut heinäkuinen odottaja enää että onkos muut menneet sairaalaan nyyttejä hakemaan? :-) :-)
no,minä olen ainakin vielä yhtenä kappaleena. Sisälläkään ei oikein jaksa olla kun helle on, mutta eipä tuolla ulkonakaan sen viileempää ole kuin iltamyöhällä, eilen nautinkin istumisesta terassilla kymmenen jälkeen kun oli IHANAN viileää ja sai ilman tuskia virkata rauhassa.
nyt päiväkahvin keittoon! mukavaa viikonalkua kaikille ja koittakaahan jaksella helteistä huolimatta!
Tupuhupuna+ rv37+4