2x 10vuotiaat, 2v ja vauva, ja vanhemmat. Miten jakaisit 2makuuhuonetta?
Tällä hetkellä 1huoneessa 10v tyttö, sekä toinen 10v joka toinen vkloppu samassa huoneessa, ja 2vuotias vanhempien kanssa samassa huoneessa. Kohta vauva lisäksi.
Miehen mielestä 2v voisi mennä tyttöjen kanssa samaan huoneeseen. Minä taas ajattelen näitä isompia tyttöjäkin. Heillä jo niin omat leikit ja jutut, eikä nukkuma-ajatkaan oikeen yhteneväiset. Lisäksi en haluaisi jättää 2v nukutusta tyttöjen harteille, kun itse pitäisi häärätä vauvan kanssa samalla. Mies kuvittelee huoneen vaihdon ja nukkumaanmenon sujuvan "tuosta vaan", vaikka taapero aina nukkunut meidän vieressä tähän asti.. Eikä tosiaan mitää isoja huoneita, meinaa tytöillä jo nyt käydä ahtaaksi huone. Onko kukaan vanhemmista muuttanut olohuoneeseen? 😅 että olisi nuo pienemmät sitten keskenään toisessa makkarissa..
Millaisia järjestelyitä teillä on, kun on suurella ikäerolla lapsia?
Kommentit (65)
En asuisi noin vähillä makkareilla noin monen lapsen kanssa.
2v ja vauva vanhempien kanssa tai lisää huoneita käyttöön
Häipyisin, hyi hitto mikä määrä nivuspeikkoja elätettävänä.
Eikö ne isoimmat jouda jo ettimään töitä
10v:t pienempään makuuhuoneeseen. Loput isompaan.
Hankitkaa isompi asunto, onhan Suomi hyväosaisten maa.
Miksi teille on tulossa vauva, jos ei ole varaa muuttaa isompaan asuntoon?
Laittakaa ovi olohuoneeseen nukkuipa siellä kuka hyvänsä.
Hankkikaa isompi asunto. Mulla on vain yksi lapsi mutta en koskaan nukkunut olkkarissa.
Meillä oli sellainen järjestely, että oli riittävästi tilaa eikä tarvinut kikkailla huoneiden jakamisen kanssa. Suosittelen.
Meillä järjestettiin ensin raha-asiat (isompi astunto) ja sitten vasta lapsia joka huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en muuttaisi olohuoneeseen.... Kuinkq vanhenpien intiimielämän silloin käy, joku lapsista herää pissalle ja näkee teidät olohuoneessa.
Entä nykyinen intiimielämä, jossa 2v ja vauva samassa makkarissa?
Patjoja lattialle kauttaaltaan, niin kukin saa nukkua missä haluaa.
Me nukutaan olkkarissa. Ollaan nukuttu jo 10v. Hyvin se sujuu, kun on harvoin seksiä ja vain silloin kun lapsi on pois kotoa esim harrastuksessaan.
Aina löytyy joku "lauantaisin pimeässä peiton alla", joka ei keksi muuta paikkaa ja aikaa seksille kuin iltaisin parisängyssä. Tylsää.
Ehdottomasti 10v yhteiseen huoneeseen eikä siihen enää pienempiä sisaruksia mukaan. Kuten sanoitkin, on 10v:llä eri päivärytmi kuin pienillä ja he tarvitsevat myös omaa rauhaa ja paikan esim. läksyjen tekoon, kavereiden tapaamiseen ja "isojen" leikkiin.
Vauvalle ja 2v:lle järjestelisin jotenkin makuupaikat vanhempien makuuhuoneeseen, esim. vauva sivuvaunuun ja 2v:n sänky huoneen nurkkaan. Tai iso lattiapeti, jos huoneen neliöt eivät salli kaikille omia sänkyjä. Pienemmille järjestäisin oman leikkinurkan olohuoneeseen, jossa olisi pienempien lelut ja leikkejä olisi helpompi valvoa.
Tsemppiä järjestelyihin! Kuulostaa siltä, että tulevaisuudessa tarvitsette kyllä isompaa asuntoa ja ainakin yhtä makuuhuonetta lisää, mutta tässä vaiheessa nuokin tilat saa hyvin riittämään kunnollisella suunnittelulla :)
Itse en muuttaisi olohuoneeseen.... Kuinkq vanhenpien intiimielämän silloin käy, joku lapsista herää pissalle ja näkee teidät olohuoneessa.