Kaveri tuo tapaamiseenne mukaan oman kaverinsa, miten suhtaudut?
Tuli tuossa tällainen keskustelunaloitus mieleen, kun kävi itselle. Olimme sopineet parin kaverin kanssa menevämme terassille yksille tai kaksille. Kumpaakaan näistä kavereista ollut nähnyt kuukausiin, ja muutenkin näemme suht harvoin. Heti toisen saapuessa paikalle hän ilmoitti että hei, "Mari" tulee myös käymään, jos ei haittaa. Sanoimme tämän toisen kaverin kanssa ettei haittaa, vaikka oikeasti itseäni vähän häiritsi. Mutta käypä siinä nyt kieltämään toisen tulo, kun nämä olivat jo asiasta sopineet... Onneksi oli ihan kiva ihminen kyllä tämä "Mari", mutta ihan oikeasti. Ehkä olen epäsosiaalinen juntti sitten, mutta sen kerran kun harvoin nähdään niin onko pakko kutsua mukaan joku toiselle tuntematon kaveri. Tai jos olisi vain piipahtanut, mutta siihen se jämähti siksi aikaa kuin mekin.
Miten sinä suhtaudut näihin juttuihin? Onko ihan ok "ulkopuoliset" kaverin tai itsesi toimesta kun tapaatte kaverin kanssa? Vai riippuuko tilanteesta?
Kommentit (45)
Pääsääntöisesti olen ilahtunut, jos kaveri pyytää välillä kavereitaan mukaan. Kuitenkaan minulle ei olisi ok, jos noin lyhyellä varoitusajalla pyydetään kaveri mukaan, kun vaihdetaan kuulumisia pitkästä aikaa. En ainakaan itse voi täysin vieraan ihmisen edessä kertoa tarkemmin yksityisasioistani samaan tapaan kuin hyvän ystävän kanssa. En näkisi ongelmaa, jos ap:n kaveri olisi vaikka ehdottanut hieman aikaisemmin, olisiko ok jos X liittyisi seuraan hieman myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas olisi pitänyt voida sanoa ei, kun asiaa kerta kysyttiin. Siis oikeasti,miten olisi voinut tietää? Varmasti oletti, että asia on ok. Ihmiset suhtautuu tällaiseen tilanteeseen niin eri tavoin kuten tässäkin viestiketjussa näkee.
Se on sitten kysyjän ongelma, jos rehellinen vastaus ei miellytä.
Käyttämällä järkeä ja omaamalla käytöstavat. On kohteliasta ilmoittaa etukäteen, jos aikoo tuoda sovittuun tapaamiseen ulkopuolisia. Normaali järki riittää sen ymmärtämiseen, että kaikki eivät tykkää yllätysseurasta. Itsekin sen tiedostit, mutta siltikö olisit tuppaamassa ylimääräisiä kavereitasi joka paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas olisi pitänyt voida sanoa ei, kun asiaa kerta kysyttiin. Siis oikeasti,miten olisi voinut tietää? Varmasti oletti, että asia on ok. Ihmiset suhtautuu tällaiseen tilanteeseen niin eri tavoin kuten tässäkin viestiketjussa näkee.
No aika kiusallista ja jopa tylyä on ventovieraalle sanoa päin naamaa, että ei ole ok, jos tulet meidän seuraan. Noin torjutaan lähinnä känniääliöitä. Se, joka tuo ylimääräisiä mukanaan, kysyy jo ennen tapaamista, onko ok. Nythän kaverit olivat jo paikalla ja sitten vasta muka-kysyttiin
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa tavata kahden kesken, niin se kannattaa sanoa ääneen.
Mun mielestä taas lähtökohta on aina niin, että jos sovin "Minnan" kanssa jonkun tapaamisen, niin sen paremmin Minna kuin minäkään ei tuoda mukanamme anoppia, työkavereita eikä edes naapurin Reiskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten kysyjän ongelma, jos rehellinen vastaus ei miellytä.No aika kiusallista ja jopa tylyä on ventovieraalle sanoa päin naamaa, että ei ole ok, jos tulet meidän seuraan. Noin torjutaan lähinnä känniääliöitä. Se, joka tuo ylimääräisiä mukanaan, kysyy jo ennen tapaamista, onko ok. Nythän kaverit olivat jo paikalla ja sitten vasta muka-kysyttiin
Juuri näin! Jos kysyy jo ennenkuin ollaan edes lähdössä kotoa, että sopiiko, jos tuon mukaani sen, tän ja tuon, ja toinen vastaa, että on ihan ok, asia on sillä selvä. Koska silloin annetaan toiselle mahdollisuus sanoa, että no mene sinä tällä kertaa sen, tän ja tuon kanssa ja mennään me sitten joskus toisella kertaa.
Pitäisi kysyä jo ennen tapaamista, onko ok. Ja jos "Mari" tulee käymään, niin sitten "Mari" käy ja poistuu jossain vaiheessa, ei jää olemaan koko ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten kysyjän ongelma, jos rehellinen vastaus ei miellytä.No aika kiusallista ja jopa tylyä on ventovieraalle sanoa päin naamaa, että ei ole ok, jos tulet meidän seuraan. Noin torjutaan lähinnä känniääliöitä. Se, joka tuo ylimääräisiä mukanaan, kysyy jo ennen tapaamista, onko ok. Nythän kaverit olivat jo paikalla ja sitten vasta muka-kysyttiin
Ai, mä käsitin, että kysyttiin etukäteen eikä Marin jo ollessa paikalla. No, olen siinä tapauksessa samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, mä käsitin, että kysyttiin etukäteen eikä Marin jo ollessa paikalla. No, olen siinä tapauksessa samaa mieltä.
Siis tämä "Mari" saapui paikalle hieman myöhemmin, ei samaan aikaan. Ensin tavattiin näiden kavereideni kanssa ja siinä kohtaa toinen kysyi, että Mari tulee myös käymään, onko ok. Olivat siis jo sopineet asiasta enkä sitten kieltänyt. Sinäänsä oma mokani, mutta kai olen liian kiltti kun en suoraan kehdannut sanoa. Sitä paitsi luulin että tosiaan käymään, ei jäämään.
Ap
En tykkää enkä myöskään itse menisi kolmanneksi pyöräksi jos kysyisin kaveria vaikka syömään ja hän olisi jo toisen kaverinsa kanssa menossa, mutta pyytäisi että tulet sitten samalla mukaan.
Lähtökohtaisesti haluan puhua kavereiden kanssa henkilökohtaisia juttuja, joten kyllä häiritsee jos paikalle tuleekin joku vieras myös. Jos tapaisin jotain etäisempää, vaikka opiskelukaverin, niin olisi enemmän ok.
Olen tosi introvertti ja yksi kaveri on tehnyt juuri noin, ja mulle on tullut juurikin olo että yrittänyt jotenkin reippaannuttaa minua tutustuttamalla kavereihinsa. Tavallaan mukava ajatus, käytännössä ei niin. En pidä siitä että elämääni yritetään puuttua. Mulla on tosi vähän kontakteja elämässä nykyään ja itseasiassa pidän siitä niin. Ei minua tarvitse reipastuttaa! Argh. Olen ihan rohkeasti yksinänikin tutustunut aiemmin elämässä ihmisiin. En vain enää oikein jaksa.
Juuri noin kävi minullekin. Meitä oli kolme opiskelukaveria, jotka pitkän ajan päästä tapasimme toisemme kahvilassa ja yksi toi yllättäen mukanaan parhaan ystävänsä lapsuusajaltaan. Olin odottanut, että voidaan rentoutua yhdessä ja puhua keskinäisiä juttuja, mutta sitten yksi toi mukanaan ihmisen, jota me muut emme tunteneet. Kyllä jähmetyin, ei ollut yhtään rentouttava tapaaminen. Mutta tietenkään emme kehdanneet sanoa, ettei tämä nyt ollut oikein hyvä juttu.
No mun kaasoni oli tuomassa hääpalaveriin juhlapaikan kanssa oman kaverinsa, joka samalla oli minun tuttuni, mutta jota emme olleet häihin kutsuneet. Juu ei käynyt, olisi ollut jotenkin pikkuisen erikoista ja kiusallista eri osapuolille... Olisi tuonut siis siksi koska tämä meidän tuttumme oli tullut toiselta paikkakunnalta kaasolleni kylään, vai oliko niin että kaasoni olisi hänet juuri ennen palaveriin tuloa junalta hakenut.
Sovittiin sitten, että mennään vain toisen kaason ja bestmanin sekä mieheni kanssa...
En haluaisi ystävieni tapaamisiin yleensä uppo-outoja. Haluan puhua "oikeista asioista" , eikä se ihan vieraiden ihmisten kanssa onnistu. Sen verran harvoin nykyään pääsen perhe-elämältä ystävien tapaamisiin. On ihan ajan tuhlausta ja turhaa veistellä kauniita ilmoja- juttuja.
Minulla on ystävä, joka on paljon sosiaalisempi kuin minä. Ihan missä vaan nähdään, mukaan änkeytyy hänen tuttujaan. Esim siellä terassilla samaan pöytään vaan ilmestyy muitakin.
Viimeksi kun oltiin syömässä, niin eikös paikan omistaja ollut hänen tuttunsa ja hengaili pitkät ajat ystäväni kanssa jutellen.
Pitää tavata kotona, jos haluaa olla kahden.
Tämä on varmaan naisia häiritsevä asia. Harva mies varmaan valittaa, jos ei saa viettää kahdenkeskistä aikaa kaverinsa kanssa terassilla. Mitä enemmän porukkaa sen mukavampaa.
Nokun miehet ei juttele syvällisiä
Itsellä myös paljon sosiaalisempi kaveri tekee tuota, olen päätellyt että yksinäni olen tylsää seuraa tai jotain. On etäännyttävää käytöstä, eikä voi puhua diippejä enää jos seurassa tuntematon
Jos on oikeasti sellainen "ei olla pitkään aikaan nähty, olispa kiva pitkästä aikaa vaihtaa kuulumisia" -tyylinen tapaaminen, silloin kyllä ärsyttäisi, mutta jos olisi nähty useammin eikä olisi välttämätä esim paljon henkilökohtaista juteltavaa, sitten voisi olla vain mukavaa tutustua uusiinkin ihmisiin. Riippuu siis vähän tilanteesta, milloin ärsyttää ja milloin ti.