Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko karmaan? Teet hyviä asioita toisille, sulle myös tapahtuu hyviä asioita?

Vierailija
29.06.2020 |

Tai päinvastoin? Oon vähän ajan sisään kokeillut heitellä kehuja toisille yms. hymyillä vaan tuntemattomille niin ainakin itsellä jotenkin parempi fiilis kuin aikoihin. Mut en tiedä onko jotain karanteenihulluutta :D

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin kerjäläiselle rahaa, hän halasi mua ja sanoi god bless you. Seuraavana päivänä tapahtui odotettu hyvä juttu. Eli uskon kyllä.

Tapahtui odotettu hyvä juttu, joten uskot karmaan? Onko tässä jotain mitä en ymmärrä vai hä? :D

Niin siis odotin yhtä juttua, mutta en ollut varma toteutuuko, itse asiassa oli melko epätodennäköistä että tapahuu, mutta niin kävi.

Vierailija
22/35 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon siinä mielessä että yritän elää ”kohtele toisia, kuten haluat itseäsi kohdeltavan” ohjeen mukaisesti. Se on vähän karmaan suuntaava elämänohje, ja moni asia elämässäni on parantunut kun olen pyrkinyt lisäämään maailmaan hyvyyttä ja unohtamaan joskus elämääni ohjanneet katkeruuden tunteet, ne vei paljon muttei antaneet mitään.

Tuo onkin parempi vaihtoehto kuin odottaa, että universumi on sinulle sitä enemmän velkaa mitä paremmin käyttäydyt.

Hyvyys on sisäsyntyistä, eikä sitä tehdä käsi ojossa palkkiota odottaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin kerjäläiselle rahaa, hän halasi mua ja sanoi god bless you. Seuraavana päivänä tapahtui odotettu hyvä juttu. Eli uskon kyllä.

Sattumaa. Oon mäkin antanut kerjäläiselle. Oli kylläkin suomalainen. Annoin sen jälkeen kun näin miten hieno rouva turkissaan SYLKÄISI tämän päälle. Mies halasi myös minua ja juteltiin asemalla kunnes mun juna tuli (mies osti rahoillani kaksi leipää ja kahvin Ärrältä). Mitään hyvää ei tapahtunut. Toivon, että miehellä menee paremmin nykyään.

Mistä tiedät vaikka olisit jäänyt auton alle, mutta hyvä karma esti sen. Eli pelasti sinut joltakin pahalta.

Vierailija
24/35 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattumaa. Oon mäkin antanut kerjäläiselle. Oli kylläkin suomalainen. Annoin sen jälkeen kun näin miten hieno rouva turkissaan SYLKÄISI tämän päälle. Mies halasi myös minua ja juteltiin asemalla kunnes mun juna tuli (mies osti rahoillani kaksi leipää ja kahvin Ärrältä). Mitään hyvää ei tapahtunut. Toivon, että miehellä menee paremmin nykyään.

Mistä tiedät vaikka olisit jäänyt auton alle, mutta hyvä karma esti sen. Eli pelasti sinut joltakin pahalta.

Siitä mitä tapahtui ennen tätä tekoa ja sen jälkeen. Ehkä jotain muutakin olisi voinut sattua, mutta voin rehellisesti sanoa, että mielummin olisin jäänyt uudestaan auton alle (on siis jo koettu vaikka olen aina ollut se kiva ja kiltti).

Vierailija
25/35 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Olen tehnyt hyvää mutta saanut takaisin pelkkää paskaa. Ei toimi karma mun kohdalla.

Eli sisimmässäsi sulla on väärä asenne. Siitä tuo vain kielii.

Vierailija
26/35 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin youtubesta narsismia käsittävää videota. Siinä sanottiin niin osuvasti, että narsisti aiheuttaa itselleen hallaa ja huonoa oloa kun kohtelee sinua uhria huonosti ja häviät sen elämästä. Se on kuin bumerangi joka iskee takaisin. Menettää sinut, tietää ettei sinun kaltaista koskaan enää tule, joutuu elämään ilman sinua. Juuri noin on käynyt. Nautin kun narsisti itkee mun perään, sen elämä on nykyään yhtä paaskaa. Mitäs läksit. Minua et koskaan enää saa takaisin.

Vierailija
27/35 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin youtubesta narsismia käsittävää videota. Siinä sanottiin niin osuvasti, että narsisti aiheuttaa itselleen hallaa ja huonoa oloa kun kohtelee sinua uhria huonosti ja häviät sen elämästä. Se on kuin bumerangi joka iskee takaisin. Menettää sinut, tietää ettei sinun kaltaista koskaan enää tule, joutuu elämään ilman sinua. Juuri noin on käynyt. Nautin kun narsisti itkee mun perään, sen elämä on nykyään yhtä paaskaa. Mitäs läksit. Minua et koskaan enää saa takaisin.

No etpä itsekään ihan valaistuneelta Buddhalta kuulosta.

Vierailija
28/35 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No etpä itsekään ihan valaistuneelta Buddhalta kuulosta.

En niin, olen valaistunut uhri 😄

Vierailija
29/35 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano sitä karmaksi, vaan elämäksi. Niin metsä vastaa kun sinne huutaa =) Ja vaikkei huutaisikaan, haluan silti olla mukava kaikille.

Vierailija
30/35 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät anna kerjäläisille rahaa. Annan silloin kun tulee erikseen pyytämään minulta. Mulla on paljon, hänellä vähän. Uskon hyvyyteen.

Vierailija
31/35 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos karmalla tarkoitetaan jotain luonnonlakia, joka tasaisi aina tilit ja varmistaisi reiluuden, niin en missään tapauksessa usko. Mutta jos puhutaan arkisemmasta määritelmästä, eli siitä että keskimäärin muille hyvää tekevät ja haluavat saavat parempaa itselleen kuin muilla harmia aiheuttavat, niin tietysti. Uskon, että minun on omassa elämässäni järkevintä olla hyväntahtoinen ihminen. Siitä tulee parempi mieli, ja turvallisempi olo, koska todennäköisemmin vältyn niiltä pahoilta asioilta, joita jotkut voisivat minulle tehdä siksi, koska eivät pidä minusta. Ja jos osallistun hyväntahtoisen maailman rakentamiseen, joka hyödyttää kaikkia, niin huomaan että kaikista välitetään ja silloin minustakin välitetään, enkä ole oman onneni nojassa.

Joku superälykäs ovela kieroilija, jolla ei ole omatuntoa, ehkä voisi saavuttaa pahuudella paramman elämän kuin muuten saisi, mutta taviksella se on epätodennäköistä. Ei kannata lähteä kikkailemaan eli laskelmoimaan. Esittää ei kannata, koska joku näkee aina sen läpi. On parempi kehittää itseään oikeasti paremmaksi ihmiseksi: viisaammaksi, ymmärtävämmäksi, rakentavammaksi. Ja auttaa muita olemaan sellaisia myös.

(Toivottavasti en kuulostanut joltain pyhimykseltä, koska en ole, vaan tuossa kirjoitin enemmänkin ideaalistani. Jossa epäonnistun usein.)

Muille hyvän tekeminen voi kääntyä myös itseä vastaan, jos ei osaa pitää puoliaan sekä antaa muiden käyttää hyväkseen. Tervettä itsekkyyttä on oltava. Elämä on kuitenkin oma, eikä muiden, ja täysi epäitsekkyys veisi elämältä jotenkin tarkoituksen.

Arjen "karma" on todennäköisyyttä, että sitä saa mitä tilaa, ei varmuutta. Toiset saavat aina enemmän ja toiset aina vähemmän kuin "ansaitsevat".

Vierailija
32/35 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät anna kerjäläisille rahaa. Annan silloin kun tulee erikseen pyytämään minulta. Mulla on paljon, hänellä vähän. Uskon hyvyyteen.

Et tajua, että heistä osa on huijareita? Varsinkin Suomessa on satoja muita tapoja hankkia rahaa, kuin kerjääminen. Mä en anna kerjääjille rahaa, koska näen heissä huijarin.

Annoin kerran yhdelle suomalaiselle mummolle vitosen (kerjäsi Kurvissa Kalliossa) ja näin, miten mummo paineli SUORAA PÄÄTÄ yksikätisen rosvon eteen pelaamaan. Että se oli yksi harvoja ja vikoja kertoja, kun annan kenellekään, joka nimenomaan kerjää, yhtään mitään.

Vierailija
33/35 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tajua, että heistä osa on huijareita? Varsinkin Suomessa on satoja muita tapoja hankkia rahaa, kuin kerjääminen. Mä en anna kerjääjille rahaa, koska näen heissä huijarin.

Annoin kerran yhdelle suomalaiselle mummolle vitosen (kerjäsi Kurvissa Kalliossa) ja näin, miten mummo paineli SUORAA PÄÄTÄ yksikätisen rosvon eteen pelaamaan. Että se oli yksi harvoja ja vikoja kertoja, kun annan kenellekään, joka nimenomaan kerjää, yhtään mitään.

No, se on miten ajattelee. Jos haluaa ajatella negaa, että on huijari, niin sitten se on sun ajatus. Itse ajattelen, että mulla on varaa auttaa ihmistä jonka täytyy kerjätä.

Vierailija
34/35 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin jakamaan hyvää ja vastaamaan pahaan hyvällä, mutta arkielämässä tämän ideaalin toteuttaminen ei tietenkään aina ole niin itsestäänselvää.

Joskus olen pohtinut myös sitä, että kun ”zenini” ei ole ihan kohdallaan ja toimin jotakuta kohtaan väärin tai ilkeästi, niin olenko minä silloin ehkä myös sattumalta jonkinlainen ”karman välikappale”, eli tuo henkilö, jota kohtaan tein tai sanoin jotain pahasti, sai sen ns. karmakostonsa minun kauttani 😁

Toki ymmärrän, että jokainen meistä on itse vastuussa teoistaan, eli en nyt tosissani ajattele, että joku ansaitsee tuta jotain pahaa minun kauttani, mutta joskus miettinyt asiaa näinkin päin.

Vierailija
35/35 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten iso osa on huijareita, ja mistä huijarin tunnistaa? Ja onko kamalampaa mennä huijaukseen, vai se että toinen on oikeasti pulassa ja häntä jättää auttamatta? Tuo kerjäläisasia on vaikea kysymys, kun ei voi tietää mitä siellä taustalla oikeasti on. Jos kaikkia auttaa, niin se lisännee "ammattimaista" kerjäämistä, mutta ikävältä tuntuu jättää auttamattakin. Joskushan se apu ei ole vain siinä rahassa, vaan siinä hyvässä eleessä. Minusta on kiva nähdä jos jollekin tulee hyvää mieli vaikka jostain eurosta tai parista. Minä en menetä siinä juuri mitään, mutta se ihminen saa ehkä kokonaisvaltaisesti paremman olon, kun joku oli ystävällinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi