Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikäihmisten mummottelu, papattelu vaarittelu ja ukittelu en sekä alatyylistä että loukkaavaa

Vierailija
29.06.2020 |

Näin kertoo usea ikäihminen joilla on lapsenlapsia. He haluavat että sekä lapset että lapsenlapset kutsuisivat heitä heidän omilla ninillaan, kuten esim. Matti Liisa, Marja ja Hannu, ja jättäisivät ikäihmisiä halventavan nimittelyn kokonaan pois.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kertoo Charlie Brown

Zinc

Vierailija
2/16 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvun vanhukset haluaa olla mummoja, mammoja, pappoja ja vaareja. Kaikki vanhukset ei kärsi ikäkriiseistä ja ymmärtävät olevansa vanhoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan halua, että lapsenlapset kutsuisi etunimellä.

Vierailija
4/16 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi lapsenlapsi, niin haluaisin kyllä olla hänelle mummi enkä "Liisa". Ei se mummi nimitys tarkoita että olen vanhus, vaan että olen isoäiti.

N41

Vierailija
5/16 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö

Vierailija
6/16 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isovanhempi haluaa, että lastyenlapset kutsuvat häntä hänen etunimellään, sitä tulee kunnioittaa. (Käsittääkseni  r o m a n i kulttuurissa on hyvinkin tavallista, että lapset kutsuvat omia vanhempiaan ja isovanhempiaan etunimillä.)

Mutta vaikka osa vanhemmista ja isovanhemmista haluaa jälkikasvunsa kutsuvan itseään etunimellä, ei tarkoita, että kaikkien pitäisi toimia samoin.

Jos haluat, että tulevaisuudessa mahdolliset lastenlapsesi kutsuvat sinua etunimelläsi, opeta jo lapsesi ihan alusta asti kutsumaan sinua etunimelläsi. Silloin hänen on helppo opettaa sama lapselleen.

Vierailija
7/16 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, minusta taas kuulostaa oudolta kun jotkut lapset kutsuvat vanhempiaan Timoksi tai Markuksi, Päiviksi tai Marjaksi.

Vierailija
8/16 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin tämä on hirveetä olen 76 vuotias .Pohjolan vakuutusmies sanoi kirja pitäjälle ettei se Papparainen hoitaisi näitä asioita

Vierailija
9/16 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvun vanhukset haluaa olla mummoja, mammoja, pappoja ja vaareja. Kaikki vanhukset ei kärsi ikäkriiseistä ja ymmärtävät olevansa vanhoja.

Minä haluan olla mummo ja mieheni ukki. Olimme niitä jo 60vuotiaina.

Vierailija
10/16 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno otsikko :D

Vierailija
11/16 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua saa kutsua mummoksi, koska sellainen olen.

- n69v -

Vierailija
12/16 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Liisa on kyllä niin outo nimi, että kysymyksessä on selkeästi vain erikoisuuden tavoittelu.

Vierailija
13/16 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu se on eri asia mutta jos virastoissa papatellaan. Nii se on törkeä 

Vierailija
14/16 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mummo koska en ole mummo.

Vierailija
15/16 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko ihmisiä edes nimitellä joksikin sen perusteella mihin ikäryhmään he kuuluvat kuten ikäihminen, vanhus, seniori jne. On perheiden sisäinen asia miksi nimittelevät isovanhempia ja ulkopuolisten ei pidä esimerkiksi nimitellä yhtäkään naista mummeliksi tai tai miestä vaikka papparaiseksi. 

Vierailija
16/16 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo, pappa, jne nimitykset tarkoittaa että henkilöllä on lapsenlapsia. Mua korkeintaan vähän huvittaa kun mua sanotaan vanhukseksi, mutta mikään mummo en ole. 

Vanhaksi sanon siis itsekin itseäni, mutta sanasta vanhus tulee mulle mieleen yli 80 vuotiaat. Olen 52, olen siis vanha, mutta en vielä vanhus. Ja en ikinä mikään hiivatin mummo. :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi