Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain kirjepostissa väärän henkilön terveystietoja

Vierailija
29.06.2020 |

Sain tänään kirjeen, jossa sairaalalasku sekä tieto maksukaton täyttymisestä. Lasku oli minun, mutta maksukatto on täyttynyt 1930-luvulla syntyneellä miehellä. Itse olen 1970-luvulla syntynyt nainen.

Onkohan minun maksukattopäätökseni mennyt tälle Mauno Aleksanterille? Soitanko huomenna sairaalaan, Valviraan , Maunolle vai Iltalehteen?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli eräästä keskussairaalasta karhulasku maksamattomasta laskusta. Jännä vaan, ettei alkuperäistä laskua missään vaiheessa tullut. Soitin laskutukseen ja kysyin, onko alkuperäistä edes tulostettu ja lähetetty vai minne se on joutunut. Oli kuulemma tulostettu ja ei tiedä minne joutunut. Väitti, että maksettava on korkoineen. Seuraavana päivänä joku ylemmältä taholta soitti ja ei, ei oltukaan kuulemma tulostettu laskua ja korkoa ei tarvitse maksaa. Jäin vaan miettimään, kenelle alkupeäinen lasku oli lähetetty, kun oikein piti perään soittaa. Kävi samalla ilmi, että toinenkin lasku oli jäänyt jonnekin teilletietymättömille. Siinäkin olisi alkanut korko raksuttaa, mutta samalla sai senkin hoidettua.

Vierailija
22/31 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sairaalan potilasasiamiehelle, niin asia tulee sairaalassa oikeaoppisesti käsiteltyä .Yhteystiedot löytyy sairaalan kotisivuilta tai puhelinkeskuksesta yhdistävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ainutkertaisia virheitä sattuu. Minulle tuli aivan ventovieraan ihmisen sairaslomatodistus. Kirjeessä oli printattuna minun osoitteeni ja tämä todistus, ei mitään muuta. Ihmettelin, koska en ollut kyseisenä ajankohtana itse edes asioinut kyseisessä paikassa, eli miksi minun tietoni olivat jonkun työasemalla auki, josta osoite.

Vierailija
24/31 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sairaalan potilasasiamiehelle, niin asia tulee sairaalassa oikeaoppisesti käsiteltyä .Yhteystiedot löytyy sairaalan kotisivuilta tai puhelinkeskuksesta yhdistävät.

KIITOS tästä vinkistä. 

Ap

Vierailija
25/31 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap olisi jos ottaisit yhteyttä laskun lähettäneeseen tahoon, siinä laskussa se numero näkyy johon soittaa.

Mainitsemasi vaihtoehdot eri toimenpiteistä eivät aiheuta mitään muuta kuin lisää sotkua.

Minusta olet aloituksellasi nolannut itsesi. Vaikka miten yrität esiintyä analyyttisesti eri vaihtoehtoinesi, suosittelen tuota ensimmäiseksi ehdottamaani vaihtoehtoa, eli yhteyttä lsskuttaneeseen tahoon.

Vierailija
26/31 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ny tehrä tästä numeroo.

Sanoisi tamperelainen ja ryhtyisi korjaamaan tapahtunutta asiallisesti.

Vierailija
27/31 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain sairaalasta kutsun tulla tiettyyn toimenpiteeseen ja sitä ennen kuvaukseen, mukana oli monenlaista paperia, oli ohjeita mitä pitää ottaa huomioon toimenpiteen takia yms. ja sairaalan kartta ja pysäköintialueitten paikat jne.

Kaikki ihan ok, mutta sitten kerran, jo ajat sitten toimenpiteessä käytyäni, plarailin uudestaan niitä minulle lähetettyjä papereita tarkoituksena hävittää turhat pois, niin huomasin, että yksi paperi oli ilmeisesti tulostettu paperille, jossa oli toisella puolella ihan eri ihmisen tietoja.  Siellä oli selostettu mikä toimenpide oli tehty ja miten, ja myös kaikki sen ihmisen henkilötiedot.  Päiväys oli monta vuotta vanha, siis vanhempi kuin niissä minun papereissani oleva.  En ollut silloin aikanaan edes huomannut katsoa sinne sen paperin toiselle puolelle.  Olisi ehkä pitänyt, niin olisin voinut siellä sairaalassa käydessäni kysyä, että onko tulostuspapereista pulaa vai mistä johtuu.

En voi ymmärtää, miten tuollainen paperi voi olla liikenteessä siellä sairaalassa ja joutua tulostuspapereiden sekaan.  Mutta kaikki on näköjään mahdollista.

Vierailija
28/31 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap olisi jos ottaisit yhteyttä laskun lähettäneeseen tahoon, siinä laskussa se numero näkyy johon soittaa.

Mainitsemasi vaihtoehdot eri toimenpiteistä eivät aiheuta mitään muuta kuin lisää sotkua.

Minusta olet aloituksellasi nolannut itsesi. Vaikka miten yrität esiintyä analyyttisesti eri vaihtoehtoinesi, suosittelen tuota ensimmäiseksi ehdottamaani vaihtoehtoa, eli yhteyttä lsskuttaneeseen tahoon.

Millähän mittapuulla olen nolannut itseni? En todellakaan aio päästää virheen tehnyttä henkilöä niin vähällä, että asia vain vaiettaisiin hiljaiseksi. Valviraan yhteydenotto on tietenkin huomenna listallani ykkösenä. Tomitan heille saamani vapaakortin ja sairaala sitten selvittää heille, miten virhe on päässyt syntymään. Samalla tietysti kyselen Valvirasta miten voin saada oman vapaakortin itselleni. 

Oletkohan itse töissä jonkun sairaalan palveluksessa ja postitat mitä-vaan kenelle-vaan?

Ap

Vierailija
29/31 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne laskuttaa varmuuden vuoksi aina kaikkia jos yhden yön on ollut. Lasku oli täysin väärältä ajalta Sitä pitkään eri paikoissa selvitellessä tuli uusi lasku saman suuruinen perinnällä lisättynä. Ajanjakosoa ei siinä mainittu.  Siinä luki maksettava HETI,menee nyt perintään. Yli tuhat  euroa.   Maksoin sen . Aina kun hermoja riitti soitin sinne taloushallintoon  ja  muuallekin.   Luvattiin maksaa liika takaisin.

Vierailija
30/31 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ny tehrä tästä numeroo.

Sanoisi tamperelainen ja ryhtyisi korjaamaan tapahtunutta asiallisesti.

Millä lailla asiallisesti? Valviran vai sairaalan kautta?

31/31 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä puolesi ! Älä luovuta ! Ne siirtävät sinua henkilöltä toiselle yrittäen väsyttää. Olet täysin oikeassa ja hyvä, että taistelet muidenkin oikeusturvan puolesta, etkä hiljaa alistu tapahtumiin.

Maunoparankin pitää saada se korttinsa, jos vaikka tarvitsisi.

Tule kertomaan tänne myöhemmin, kuinka kävi.

Tsemppiä !