Oletteko reissannu tänä kesänä junalla ?
Niin oletteko uskaltanut reissata junalla korona aikana ? Itse kyllä vielä mietin, että uskaltaako tänä kesänä reissata mihinkään junalla.
Kommentit (15)
Moi. enpä ole uskaltanu, enkä linja-autolla.. Olen tosin käyny omalla autolla 2kertaa uudellamaalla. itse en näe siinä enää suurta vaaraa. Tsemppiä ja reissumieltä mukaan
T. kesämies
En ole. Keväällä kylläkin matkustin kerran.
Mentiin junalla helsingistä Iisalmeen ja ei pelottanut yhtään.
Kyllä, junalla ja bussilla useita matkoja kesäkuussa.
Eli mielestänne on turvallista korona aikana matkustaa junalla ?
En todellakaan, kaikki julkiset olleet pannassa koko kevään ja on vieläkin. Onneksi on oma auto.
Eilen viimeksi. Nyt on alkanut olla muitakin matkustajia. Vielä kuukausi sitten sai istua suunnilleen yksin koko vaunussa.
Vierailija kirjoitti:
Eli mielestänne on turvallista korona aikana matkustaa junalla ?
Ei välttämättä ole turvallista, mutta töissä on pakko käydä. eli vastaus kysymykseen: Olen matkustanut tänä kesänä junalla.
Joo, eilen menin Triplaan keskustasta yhden pysäkin junalla. Takaisin tulin bussilla. Normaalisti liikun vain sporalla, mutta olivat muuttaneet kakkosen reittiä niin oli pakko käyttää muita kulkuvälineitä.
En luultavasti saanut koronaa.
En. Ei käytetä enää. Ihmettelen, miksi joukkoliikenne välineissä ei ole Suomessa maski pakkoa. Ihan oma linja Suomella on.
On tavallaan törkeää, että me autottomat saamme kärsiä tästä. Eu suosittaa, että olisi ne maskit, Suomi ei noudata Eu suosituksia. Pitäisi ottaa huomioon, että joukkoliikennettä käyttää myös riskiryhmäläiset ja autottomat. Köyhät ihmisparat.
Heiltä viedään nyt liikkumisen turvallisuus. Ja oikeus kokonaan.
Niin. Köyhille pitäisi antaa oikeus turvalliseen joukkoliikenteeseen. Kun ei ole varaa ostaa autoa. Ja töihin on mentävä. Ja voi olla paha astma, sydänsairaus yms. Riskiryhmäläis tauteja. Meitä ei suojella ollenkaan.
Miksi rikkaat lentomatkustajat suojataan lentokoneissa?
Lentokoneissa pitää olla maskit nykyisin.
Virus tarttuu ilmasta.
Rikkailla on omat autot ja niillä ajavat.
Ilmeisesti päätäjillä on myös autot, kun eivät ymmärrä, että joukkoliikenne on riski koronan leviämisen kannalta. Mitään et voi tehdä, jos junassa joku supertartuttaja aivastaa. Tai joku yskii sinua päin.
Juuri sen takia varmaan Eu suosittelee joukkoliikenteeseen maskeja.
Kyllä! Vailla pelkoa! 😊