Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paljonko on perheenne ruokakulut/kk ja montako henkeä??

Vierailija
12.04.2013 |

Meillä vain 2 aikuista lapsia 0 ja kulut 350-400€/kk

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa käydään isossa marketissa, ja summa on lähes aina 150 euron tuntumassa ostoksista riippumatta. 2 aikuista, 1 lapsi. Yhteensä siis 600 euroa kuussa. Mutta tuossa summassa mukana arviolta satasella muuta kuin elintarvikkeita ja hygieniatuotteita, esim. lapsen vaatteita, kodintekniikkaa, astioita, kodin tekstiilejä jne. Tuntuu könttänä aika isolta rahalta, mutta emme kyllä yhtään katso hintojen perään, vaan ostamme mitä mieli tekee, mm. 15 euron kuhafilettä toissapäivänä.

Vierailija
22/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tosi vaikea arvioida.. pyöritään siinä 600-700 euron tuntumassa arviolta. Meitä ona kaksi aikuista ja kaksi pientä lasta. Summa sisältää vaipat, hygieniatuotteet, lehdet, pesuaineet, herkut.. saattaa mennä joskus enemmänkin. Mutta kallista on kaupassa käyminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut kauhulla ruokaostosten kuukausimäärää näistä bonuslaskelmista ja se summa on 1200-1400 välissä. Meitä on kuusi. Tietysti siinä on vaipat, paperit, pesuaineet...Ruoka on kuitemkin ehdottomasti suurin kuukausittainen menoerä. Ruokalasku on suuri siitä huolimatta, että teen kaikki ruuat itse ja suurimmaksi osaksi ihan vain perusruokia. Haluan kuitenkin että kasvavilla ja urheilevilla lapsilla esimerkiksi proteiinin määrä on riittävä.

Vierailija
24/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin tarkkaan laskenut, mutta kaikki menee mitä tulee. S-kauppa on meidän pääsääntöinen ruokaostospaikka ja bonuksiin oikeuttava summa on noin 1000€/kk, mutta se sisältää bensat, toisaalta asioidaan myös muissa kuin s-kaupoissa, joten uskoisin että ruokaan menee suunnilleen tuo 1000€/kk. Viisi henkinen perhe ja lapset teini-ikäisiä. Ei syödä eineksiä oikeastaan lainkaan.

Vierailija
25/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee n. 1000e/kk. 2aikuista ja 4lasta. Lisäksi minulla on hoitolapsia 2kpl joiden ruuat on laskettu tuohon samaan. 

Yleensä teen ison satsin ruokaa, jota syödään 2kertaa. 

Kananmunat, perunat,porkkanat,kaalit,omenat,marjat ja sienet ovat omasta takaa tai metsästä pomittuja. Suunnilleen kerran viikossa syömme myös itse pyydystettyä kalaa. Tällä hetkellä pakkasesta löytyy myös hirveä :)

Eniten kaupassa menee rahaa lihaan ja kanaan.

Vierailija
26/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 800€/kk sisältää pesuaineet, vessapaperit ja esim mun sukkikset sekä kissanruuat ja -hiekat. Syömässä 3 arkena, 5- 8 viikonloppuisin.

Meinasin repiä pelihousut lauantaina kaupassa - halvin naudanliha (rinta) 13,90 kilo, paisti 23-28€, file pihveiksi leikattuna 58€, karitsa 20€..... Ihan törkeän  hintaista ja ihan tavis Cittarissa. Meillä kun tuota lihaa menee viikonlopun aterioilla 1,5 kiloa (2 ateriaa).

Vierailija
27/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 08:42"]

N 800€/kk sisältää pesuaineet, vessapaperit ja esim mun sukkikset sekä kissanruuat ja -hiekat. Syömässä 3 arkena, 5- 8 viikonloppuisin.

Meinasin repiä pelihousut lauantaina kaupassa - halvin naudanliha (rinta) 13,90 kilo, paisti 23-28€, file pihveiksi leikattuna 58€, karitsa 20€..... Ihan törkeän  hintaista ja ihan tavis Cittarissa. Meillä kun tuota lihaa menee viikonlopun aterioilla 1,5 kiloa (2 ateriaa).

[/quote]

Ja vielä - hirvipaisti 40€/kg. Olkaa onnellisia te joiden miehet metsästää!!

Vierailija
28/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

K-kauppa onkin kalliimpi kuin S-ryhmän kaupat. 

Vierailija
29/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä 2 aikuista 4 lasta 4kissaa ja 2 koiraa ruokalasku kuussa max750. Sisältää vaipat ja kaikki. 

Vierailija
30/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista ja kissa

Ruokalasku (sis. vessapaperit, shampoot, viinipullot jne) on normaalisti max 300e/kk, talvella joskus vähän yli tuon kun kasvikset ja vihannekset on kalliimpia. Yleensä lasku on lähempänä 250e, joskus voi olla allekin, mutta kissanhiekka nostaa heti laskua parilla kympillä. Sellainen tonkka ostetaan ehkä joka toinen kuukausi.

Ostetaan melko paljon luomua, mutta osa kuitenkin myös "tavalliselta" puolelta. Lihaa kuluu aika vähän. Kissalle ei osteta kaupasta valmista ruokaa, vaan tehdään itse kotona. Tykätään tehdä itse ruoka alusta asti, leivät ja jugurtit mukaanlukien, joten se pudottaa ruokalaskua aika paljon. Kerätään itse marjat ja sienet, keitetään hillot, kasvatetaan yrtit ikkunalaudalla.

Yhteenlasketut bruttotulot kuussa on vähän yli 8000e, joten ei erityisesti yritetä köyhäillä ruuan kanssa tai katsota kauhean tarkkaan mitä ostetaan. Työpäivän aikana kumpikin syö lounasta yleensä ulkona, joskus otetaan eväitä mukaan edellisillan jämistä. Iltaisin tehdään kuitenkin aina vielä kotona ruoka.

Vierailija
31/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 16:17"]

Meillä vain 2 aikuista lapsia 0 ja kulut 350-400€/kk

[/quote]

Meillä myös 2 aikuista ja varmaan 800 €/kk menee ruokaan kun laskee työpaikkalounaatkin mukaan. Meillä syödään hyvin ja ostetaan ruuat kalliista kaupasta kun se on kätevimmin työmatkan varrella. Ruokitaan aikuisia lapsia pari kertaa kuussa.

Vierailija
32/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 2 aikuista.  Ruokakulut, jotka tosin osin pitää sisällään shampoota yms on noin 250-300€ per kk.

EN sanoisi, että K-ketju on kalliimpi. Juuri ostin  mm ripsiväri  11.98€ /plussakortin tarjous). Sama tuote oli Prismassa 19.90€

Vierailija
33/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 09:26"]

2 aikuista ja kissa

Ruokalasku (sis. vessapaperit, shampoot, viinipullot jne)

[/quote]Miten saat viinit ruokalaskuun?

Vierailija
34/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin repiä pelihousut lauantaina kaupassa - halvin naudanliha (rinta) 13,90 kilo, paisti 23-28€, file pihveiksi leikattuna 58€, karitsa 20€..... Ihan törkeän  hintaista ja ihan tavis Cittarissa.

[/quote]Ainakin täällä meillä Prisma on selvästi halvepi kuin Citymarket, voi tietysti johtua vähän siitäkin että on oppinut ostamaan Prismasta niitä tuotteita, jotka ovat siellä edullismpia, mutta esim. Naudan paistit on Prismassa yleensä 10-14€/kg. Eilen syötiin kulmapaistia 10,90. Lisäksi s-bonukset palauttaa rahaa paremmin takaisin kuin k-plussat.

Joitakin tuotteita tulee kuitenkin haettua k-kaupoista ja Lidlistä

Vierailija
35/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 09:26"]

2 aikuista ja kissa

Ruokalasku (sis. vessapaperit, shampoot, viinipullot jne)

[/quote]Miten saat viinit ruokalaskuun?

[/quote]

Minä ainakin lasken viinin ja oluen ruokalaskuun kuuluvaksi. Enhän minä osta kaikkia ruoka-aineitakaan yhdestä kaupasta, vaan käyn S-marketin ja Stockan lisäksi esimerkiksi etnisiä tuotteita myyvissä pikkukaupoissa ja kauppahallissa. Miksi siis Alkoakin ei voisi laskea yhdeksi tällaiseksi erikoismyymäläksi?

Vierailija
36/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista ja talousmenot n. 240-380/kk sisältäen ruuat, pesuaineet, paperit ym....

Tehdään itse ruokaa aina pariksi päiväksi kerrallaan ja asioidaan lähinnä ääs-ryhmän kaupoissa.

Vierailija
37/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista+4 lasta = 500-700e /kk, jossa mukana vaipat ym muut: wc paperit , pesuaineet, kaikki....

Vierailija
38/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perhekoko 2+3, ruokaan menee n.600€/kk. Kouluikäiset lapset syövät lounaan koulussa, muuten tuosta summasta menee kaikki ruoat. Minulla tai miehellä ei ole työpaikkaruokailua tms. vaan otetaan eväät.  Itse laitetaan kaikki ruoka, osa on luomua, eikä eineksiä käytetä.

Vierailija
39/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 08:50"]

[/quote]

K-kauppa onkin kalliimpi kuin S-ryhmän kaupat. 

[/quote]

Mutta parempi. Prismassa on pakattua lihaa jonka olen joutunut reklamoimaan monta kertaa, hintaero pari euroa kilolta. Cittarissa meillä on irtotiski. Prismassa muuten kala on kalliimpaa - lohi 18€ kilo ja Cittarissa "vain" 15€

Vierailija
40/45 |
21.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä aina peukuttaa alaspäin perheitä jotka käyttävät paljon rahaa ruokaan? Tuskin kukaan velkarahalla ruokia ostaa, kyse on varmaan perheistä joissa tämämbudjettiin sopii. Pitäiskö syödä halvimpia eineksiä ja pyytää jälkikasvua kippaamaan rahat arkkuun kun aika jättää?