Kyllä te naiset olette outoja vaaditten ihmeellisiä asioita mieheltä
Jos mies tekee kiltisti kotityöt, leikkii lasten kanssa yms. niin silloin mies tekee sen vain sen vuoksi että saisi seksiä = Vonkaamista --> ei seksiä
jos mies ei tee mitään tai on kärttyinen = tunnelma pilalla --> ei seksiä
Illalla nukuttaa = Ei seksiä
Jos menee ajoissa nukkumaan, ei saa koskaa lukea rauhassa = ei seksiä
jos ehdottaa = vonkaa, ärsyttävää --> ei seksiä
jos ei ehdota, nainen ei osaa tehdä aloitetta = ei seksiä
...
Siis tämä listahan on loputon, mutta tekeepä niin tai näin niin aina se vaan on jotenkin väärinpäin.
Kommentit (19)
Jos seksi on hyvää, sen merkitys liitossa on noin 10%, jos se on huonoa, sen merkitys on 90%. Jos tästä palstasta voi jotakin päätellä, aika monessa suhteessa seksi ei ole hyvää.
Oman kokemuksen perusteella sanoisin, että jos se pääsee tuohon pisteeseen, että miehestä tuntuu, ettei hän saa tarpeeksi seksiä, niin se tulee esiin joka asiassa. Mitkään ongelmat eivät lähde purkautumaan, kun naisesta tuntuu, ettei miehelle millään muulla ole mitään väliä, kuin että hän saa seksiä. Kiva koettaa selvittää tulehtuneita välejä, kun heti, jos pientäkin edistystä tapahtuu, mies on puristelemassa tissejä ja persettä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 11:55"]
Jos mies tekee kiltisti kotityöt, leikkii lasten kanssa yms. niin silloin mies tekee sen vain sen vuoksi että saisi seksiä = Vonkaamista --> ei seksiä
[/quote]
Mä ymmärrän sun turhautumisesi, mutta meillä tilanne on juuri tämä. Kymmenen vuotta mies ei tehnyt kotitöitä, siitä huolimatta että minä teen yhtä paljon töitä kuin hänkin enkä pidä kotitöistä yhtään enempää kuin hänkään. Pyysin ja perustelin, nalkutin ja anelin, eikä siitä seurannut yhtään mitään. Vähitellen, tätä hänen systemaattista itsekkyyttään katsellessani, aloin menettää kunnioitustani ja rakkauttani häneen, ja samassa menivät seksuaaliset tunteet.
Kun sitten ilmoitin etten enää halua harrastaa seksiä ja haluan erota, aluksi mikään ei muuttunut silloinkaan. Vasta kun vielä vuodenkin kuluttua sanoin samaa, mies vaihtoi taktiikkaa ja rupesi tekemään osan (ei puolia, mutta ehkä neljänneksen) kotitöistä, mutta en minä taianomaisesti alkanut uudelleen rakastaa ja haluta häntä. Hän varmaan miettii juuri niin kuin ap, että hän ei koskaan voi tehdä oikein, ja että tämä kotitöihin osallistuminen menee siis ihan hukkaan. Hänen itsekkyytensä on siellä tallella ihan siinä missä ennenkin, tämä on hänen puoleltaan ihan vain vonkaamista.
...
Siis tämä listahan on loputon, mutta tekeepä niin tai näin niin aina se vaan on jotenkin väärinpäin.
[/quote]
no höpöhöpö tai meillä ei ainakaan ole noin.
Arkielämän paineet, rahahuolet ja stressi = ei seksiä. Ja koskee kyllä ihan molempia osapuolia. Ei seksi saa olla mikään vallan kapula ja paineistettu asia.
T:nainen
Ap, tuossa on oikeastaan kaksi eri asiaa. Seksin tyydyttävyyden ja seksihaluttomuuden ongelma JA työnjakoriidat.
Ensin eka asia: jos naisella (TAI miehellä ei ole seksihaluja), mikä tahansa seikka käy tekosyyksi ja perusteluksi kieltäytyä seksistä.
Mutta sanoisin asiaan näin päin: nainen kykenee seksiin silloinkin, kun häntä ei ollenkaan himota. Ikävä kyllä näin - koska siitä seuraa se, että häneltä myös sitä edellytetään - JA MIKÄÄN EI TAPA SEKSUAALISTA HALUKKUUTTA KUIN SE, ETTÄ SEKSI EI OLE TYYDYTTÄVÄÄ. Enkä nyt tarkoita sitä, että välillä esileikkeihin ryhdytään ilman jo valmiiksi suurta himokkuutta, ja se himo houkutellaan esille esileikkien aikana - vaan todellakin sellaista velvollisuudesta ja "kun miestä panettaa, niin ihan ilmapiirin kivana pitämiseksi suostun"-hengessä tapahtuvaa seksiä.
Kun sitä tekee tarpeeksi usein, ilman että itse saa orgasmia, kuka tahansa alkaa ryytyä. Tuskinpa sinäkään ap jaksaisit pitkään innostua, jos et saisi juuri ikinä orgasmia.
Ja sitten ollaankin jo tilanteessa, jossa aletaan keksiä tekosyitä sille, ettei velvollisuuspaneskelua tarvitsisi aloittaa.
TOISEKSI: älä ap aliarvioi kotityötä koskevia riitoja. Se, että siippa ei nosta sormeaan yhteisten töiden tekemiseksi on syvästi nöyryyttävää ja epäoikeudenmukaista. Mieti itse, jaksaisitko itse tehdä töiden päälle kaikki kotityöt, vuodesta toiseen? Joutua nalkuttamaan vaimolle siitä, että hän ei viitsi edes pyykkiään viedä pyykkikoppaan, vaan tiputtelee ne sängyn viereen sinun korjattavaksesi? Kuunnella vuodesta toiseen, kun vaimo narisee sinulle, mikset ole hakenut kaupasta keppanaa tai viitsinyt silittää hänelle työvaatteita valmiiksi...
Ne voivat AIDOSTIKIN olla seikka, joka vie vaimolta kaiken halun olla sinulle hellä ja läheinen.
Kun eronneilta pariskunnilta on kysytty syitä eroon, työnjakoa koskevat riidat ovat tutkimuksen mukaan YLEISIN mainittu syy. Ei välttämättä se olennaisin ja suurin, mutta yleisin eroon vaikuttaneista syistä silti.
Tuollaistahan tuo näyttää täällä AVllä mammojen elo olevan:)
t ei-tyypillinen AV mamma 17v onnellisesti aviossa ja yhä vipinää peiton alla ilman kaupankäyntiä ja vonkaamissta:D
6, aa-men. Meillä seksi on juurikin tuota, että mies painostaa ja minä suostun pari kertaa viikossa, että äijä ei alkaisi käydä kärttyisäksi.
Pitää varmaan vähän avat tilannetta enemmän.
Siis minä teen kotitöistä varmaan 80%. Siivoan, pyykkään yms. Kuskaan lapset harrastuksiin ja hoidan talouteen liittyvät raha yms. asiat. Mutta jos siis teen tämän kaiken kiltisti sekin tulkitaan vonkaamiseksi. Hölmöintä tässä tietysti on se että totta kai tekisi mieli, mutta jos siis toimin oikein niin sekin on huono ja jos jätän tekemättä kaiken sekin on huono. Logiikka pelaa?
Seksin tyydyttävyyden suhteen voin todeta, että minulle on oikeasti tärkeää että nainenkin nauttii ja seksiä on todellakin muuta kuin "nosto, pisto ja ravistus" Tämä onkin sitten ehkä se osittainen kompastuskivia asiassa koska vaimoni ilmeisesti toivoo korkeintaan pikapanoja peiton alla lauantai iltana.
ap
Luojalle kiitos, että olen tajunnut olla jakamatta elämääni idiootin kanssa. Miksi kukaan haluaisi jakaa taloutensa ja arkensa ihmisen kanssa, joka ei lähtökohtaisesti "täytä vaatimuksia"? Miksi joku EI haluaisi seksiä oman rakkaansa kanssa?
Kun niitä järkeviä ja tunneälyisiäkin miehiä löytyy, miksi ottaa juntti? Ei minun lähipiiristäni ihan äkkiseltään kyllä löydy miestä, jonka mielestä kotityöt, lapsehoito ja muut perheen yhteiset asiat eivät olisi MOLEMPIEN perheen aikuisten vastuulla. Tai ylipäätänsä miestä, jota ei kiinnostaisi kumppanin hyvinvointi ja jaksaminen. Eipä sitten kyllä löydy naisiakaan, jotka eivät pitäisi seksistä ja ihan itse haluaisi aktiivista ja hyvää seksielämää.
Muuten, se voi olla ihan hyvin myös nainen, joka kokee, ettei saa liitossa tarpeeksi seksiä. Yleensä järkevintä on siinä tilanteessa lähteä selvittämään, miksi toisen osapuolen seksihalut ovat nollassa. Yhdessä sitten voidaan yrittää korjata ne asiat, jotka mättävät ja vaikuttavat kielteisesti seksihaluihin. Niin siis kahden järkevän ja toisistaan aidosti välittävän aikuisen liitossa, jossa ei tarvitse kiristää, mäkättää, vaatia ym.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 12:38"]
Siis minä teen kotitöistä varmaan 80%. Siivoan, pyykkään yms. Kuskaan lapset harrastuksiin ja hoidan talouteen liittyvät raha yms. asiat. Mutta jos siis teen tämän kaiken kiltisti sekin tulkitaan vonkaamiseksi. Hölmöintä tässä tietysti on se että totta kai tekisi mieli, mutta jos siis toimin oikein niin sekin on huono ja jos jätän tekemättä kaiken sekin on huono. Logiikka pelaa?
Seksin tyydyttävyyden suhteen voin todeta, että minulle on oikeasti tärkeää että nainenkin nauttii ja seksiä on todellakin muuta kuin "nosto, pisto ja ravistus" Tämä onkin sitten ehkä se osittainen kompastuskivia asiassa koska vaimoni ilmeisesti toivoo korkeintaan pikapanoja peiton alla lauantai iltana.
ap
[/quote]
ja orgasmeista tämä ei ole kiinni koska ne kyllä aina pyrin naiselle tarjoamaan. Toki muutamia kertoja on jäänyt väliin koska eihän niitä väkisin saa aikaiseksi jos toinen on päättänyt että ei kiinnosta. Se taas kyllä tappaa omatkin halut aika nopeasti ja kiinnostus kyllä lopahtaa koko touhuun. Sääliseksi on aika turhaa hommaa. Käteenkin voi vetää...
ap,
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 12:41"]
ap
[/quote]
ja orgasmeista tämä ei ole kiinni koska ne kyllä aina pyrin naiselle tarjoamaan. Toki muutamia kertoja on jäänyt väliin koska eihän niitä väkisin saa aikaiseksi jos toinen on päättänyt että ei kiinnosta. Se taas kyllä tappaa omatkin halut aika nopeasti ja kiinnostus kyllä lopahtaa koko touhuun. Sääliseksi on aika turhaa hommaa. Käteenkin voi vetää...
ap,
[/quote]
No, jostain syystä naisesi ei kuitenkaan näytä nauttivan seksistä kanssasi. Oletko koettanut keskustella hänen kanssaan ja todella kuunnella, mitä hän sinulle sanoo? Siis muuten kuin miettimällä kuumeisesti, mitä sinun pitäisi tehdä saadaksesi seksiä?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 13:06"]
ap
[/quote]
ap,
[/quote]
No, jostain syystä naisesi ei kuitenkaan näytä nauttivan seksistä kanssasi. Oletko koettanut keskustella hänen kanssaan ja todella kuunnella, mitä hän sinulle sanoo? Siis muuten kuin miettimällä kuumeisesti, mitä sinun pitäisi tehdä saadaksesi seksiä?
[/quote]
Komppi tälle.
Toki on niin, että ihmisillä on erilainen seksuaalilibido, jotkut eivät vaan kaipaa seksiä. Miksi tämä on ap alkanut sinua vasta nyt rassata, kun teillä on jo perhekin ehditty perustaa. Vai onko niin, että se erilaisuus seksihaluissa on ollut teillä aina, mutta sinä vaan siedit sitä alussa paremmin - mieti miksi et siedä enää.
Painostaminen ei ainakaan auta, se nujertaa viimeisenkin seksihalun.
Oletan muuten kirjoituksesi perusteella, että olemme ennenkin jutelleet tästä täällä palstalla. Kuvailit, että annat vaimollesi ensin aina suuseksillä orgasmin ja olette yhdynnässä vasta sen jälkeen. Oletko sama mies?
-6-
Joku siis ottaa nämä jutut tosissaan ja päättelee niiden vielä olevan se " kaikkien naisten tapa"... hohhoijjaa.
Ikuinen ongelma, naisen täytyy olla onnellinen että haluaisi seksiä ja mies tulee onnelliseksi kun saa seksiä, sovitapa ne sitten yhteen.
Luojalle kiitos, että olen tajunnut olla jakamatta elämääni idiootin kanssa. Miksi kukaan haluaisi jakaa taloutensa ja arkensa ihmisen kanssa, joka ei lähtökohtaisesti "täytä vaatimuksia"? Miksi joku EI haluaisi seksiä oman rakkaansa kanssa?
Kun niitä järkeviä ja tunneälyisiäkin miehiä löytyy, miksi ottaa juntti? Ei minun lähipiiristäni ihan äkkiseltään kyllä löydy miestä, jonka mielestä kotityöt, lapsehoito ja muut perheen yhteiset asiat eivät olisi MOLEMPIEN perheen aikuisten vastuulla. Tai ylipäätänsä miestä, jota ei kiinnostaisi kumppanin hyvinvointi ja jaksaminen. Eipä sitten kyllä löydy naisiakaan, jotka eivät pitäisi seksistä ja ihan itse haluaisi aktiivista ja hyvää seksielämää.
Muuten, se voi olla ihan hyvin myös nainen, joka kokee, ettei saa liitossa tarpeeksi seksiä. Yleensä järkevintä on siinä tilanteessa lähteä selvittämään, miksi toisen osapuolen seksihalut ovat nollassa. Yhdessä sitten voidaan yrittää korjata ne asiat, jotka mättävät ja vaikuttavat kielteisesti seksihaluihin. Niin siis kahden järkevän ja toisistaan aidosti välittävän aikuisen liitossa, jossa ei tarvitse kiristää, mäkättää, vaatia ym.
[/quote]
*taputtaa päälaelle*....
Kuulehan ystäväiseni, aika harva meneekään yhteen kenenkään kanssa niin, että mies siinä vaiheessa ei tee kotitöitä tai huomioi naistaan. Kyllä se muutos tapahtuu yleensä piiiitkän ajan ja parisuhteen aikana.
Oletan sinun kommentoineen minun kirjoitustani, koska taivastelet sitä, että mies ei tekisi kotitöitä tai soisi vaimolleen orgasmia.
Se ei siten ole naisen tyhmyyttä ja huono valinta, ihmiset muuttuvat ajan kuluessa. Kun vielä lapsettoman pariskunnan on helppo jakaa se kaksion imurointi ja kerran viikossa kaupassa käynti, lapsiperheessä se ei enää olekaan helppo jako. Pitkän äitiysloman/perhevapaan aikana naiset usein vielä ajautuvat rooliin, jossa he tekevät kaikki kotityöt ja liki kaiken lastenhoidon, koska "mies on töissä, mä kotona, niin miksen tekisi?"
Kun vaimo palaa töihin, työnjako ei useinkaan palaa ennalleen (siis ennen lasten syntymää vallitsevaksi), vaan vaimolle jää perusvastuu. Ok, useimmat miehet imuroivat kyllä, kun VAIMO PYYTÄÄ, mutta se työnjohtajana toimiminenkin on ryydyttävää. Lapsien tarpeiden noteeraaminen ja tyydyttäminen useinmiten jää vaimolle.
Näin olen havainnut monelle käyvän. Mikään luonnonlaki se ei ole, mutta jos sinulle on käynyt toisin, onnittele itseäsi hyvästä tuurista, älä niinkään viisaudesta.
Kommenttisi on samaa naiiviutta kuin julistaa, että miehen pettäminen on kiinni siitä, pitääkö vaimo ulkonäöstään huolta. Siitä on tietenkin apua, mutta monimutkaiset, inhimilliseen käytökseen liittyvät asiat ovat harvemmin yhden tekijän tulosta.
-6-
Ja kenes vastuulla se on että seksi on hyvää?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 12:15"]
Jos seksi on hyvää, sen merkitys liitossa on noin 10%, jos se on huonoa, sen merkitys on 90%. Jos tästä palstasta voi jotakin päätellä, aika monessa suhteessa seksi ei ole hyvää.
Oman kokemuksen perusteella sanoisin, että jos se pääsee tuohon pisteeseen, että miehestä tuntuu, ettei hän saa tarpeeksi seksiä, niin se tulee esiin joka asiassa. Mitkään ongelmat eivät lähde purkautumaan, kun naisesta tuntuu, ettei miehelle millään muulla ole mitään väliä, kuin että hän saa seksiä. Kiva koettaa selvittää tulehtuneita välejä, kun heti, jos pientäkin edistystä tapahtuu, mies on puristelemassa tissejä ja persettä.
[/quote]
...
[/quote]
Semmosta se on naisten kanssa. Hommaa itelles mies.
Minä annan miehelle aina kun hän "vonkaa". 1-3 kertaa päivässä (useimmiten kerran päivässä). En siksi että hän haluaa, vaan siksi että pidän seksistä ja hänen kanssaan on aina hyvää seksiä :)
Meillä ollut hieman tulehtunut parisuhde. Yritin korjata asian hoitamalla tilanteen kuin mies eli seksillä.
Äijä vongannut suhteen alusta asti että ottaisin suihin,asia oli mulle jonkin sortin ongelma.
Käsittelin asiaa ja päätin että yritän,miehen vuoksi jos se on nyt niin tärkeetä...
No nythän se sitten odottaa että olen huulipyöreenä jatkuvasti,sori pojat mut ei se nyt niin kivaa ollut.
Nyt meillä ei ole sitten enää seksiäkään. Voin kyllä jatkossakin ottaa suihin,ei siinä mtn.mutta en kyllä lähde siihen että joka kerta pitäisi ja totta puhuen oma into laskee kun tietää että mies miettii koko ajan vaan milloin se nyt tapahtuu.
Mieskin mainitsi ettei hänkään sitten aio nuolla mua. Okei sopii mutta luulin kyllä että hän teki sen omasta halustaan ei odottaen jtn.vastapalvelusta. Meni pohja nyt siltäkin.
Siis jos mies on naisen mielestä ärsyttävä, ei sitä voi ihan helposti muuttaa vaan pitäisi päästä käsiksi ihan ongelman alkujuurelle ja korjata sitä. Sitten on ihan sama kuinka paljon mies imuroi tai ei ja kuka sitä aloitetta kulloinkin tekee.