Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dr. Martens maiharit, onko hyvät jalassa?

Vierailija
11.04.2013 |

Tekisi mieli hankkia perinteiset mustat Dr. Martens maiharit! Olen vähän ihmeissäni, sillä koskaan ennen en niistä kengistä ole piitannut, mutta nyt 38 vuoden kypsässä iässä ne alkaa tuntua tosi kivoilta. Onko kenelläkään kokemuksia, onko ne hyvät jalassa? Onko lesti leveä vai kapea, onko malli 1460 se klassikko, perusmalli?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Lontoossa vuosi sitten, ja menin itse legendaariseen Dr Martensin kauppaan, tarkoituksenani ostaa juuri ko. maiharit. Minulla on 15 vuotta vanhat kengät, jotka ovat vielä loistokunnossa, joten halusin samanlaiset mutta eriväriset. Myyjät kertoivat, että nykyään tuotanto on siirretty Briteistä Kiinaan! Jälki ei kuulemma ole yhtä hyvää kuin ennen, eli 15 vuotta en voi odottaa kenkien kestävän.

Sain kuitenkin tietää, että liikkeessä myytiin kenkiä nimeltä Solovair. Ne tehdään samassa tehtaassa Briteissä, joissa ennen tehtiin Dr Martenseja. Kengät näyttävät täsmälleen samalta kuin Dr Martensit, mutta ne on tehty brittiläisenä käsityönä. Ostin itselleni Solovairit vihreällä öljynahalla, ja ovat olleet todella hyvät! Mitään kulumisen merkkejä ei näy. KEngät maksoivat sitten kyllä enemmän, mutta mieluummin ostan kestävät ja hyvät kerralla kuin Kiinassa lasten tekemät kengät. Dr Martensit maksoivat muistaakseni keskimäärin n. 180 e, kun omistani maksoin n. 280 euroa.

Kengät ovat älyttömän hyvät jalassa ja kestävät. Sisäänajo vaati n. 200-300 kilometriä kävelyä.

Cityn Miss Ruki Ver vauvapalstalla? 

Tutun kuuloinen juttu. http://www.city.fi/blogit/pinthefuckups/dr+martens+rakkaudella+kiinasta/124767

Vierailija
22/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin sellaiset originaalit meidän 1,5v:lle Lontoosta juuri joululahjaksi:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa mieluummin jotkut armeijamaiharit, niin saa laatua. Dr. Martensien laatu on heitellyt viime vuosina ja muutenkin, siviilipopot ovat siviilipopot.

Vierailija
24/41 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä halvalla oikeasti ihan älyttömän hyvät maiharit,kestää mitä vaan ja tuntuu jalassa tosi hyvälle.

ostin kesäksi itselle tuollaiset ja keväällä pitää alkaa totuttelemaan ja sisäänajamaan omalle jalalle.

https://www.varusteleka.fi/fi/product/bw-taistelijan-kengat-2005-haix-d…

nyt talvella ollut uudet jalaksen varrelliset maiharin näköiset työkengät,todella hyvät kävellä.

Vierailija
25/41 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Martensit olleet viitisen vuotta jatkuvassa käytössä, eivätkä ole menneet miksikään. Eivät hanganneet uutenakaan, todella hyvät jalassa. En tunnista mitään täällä kerrottuja laatuongelmia enkä kovuutta. Esim Swedish Hasbeens -kengissä on todella kova nahka näihin verrattuna.

Vierailija
26/41 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on ne talvimallit elikkä joissa on se fur lining? Onko ne paremmat talvella kuin pelkät tavalliset maiharit? Ajattelin ostaa, mutta jos ne hiostaa jalassa, niin mieluummin ostaisin sitten ne tavalliset.

Vierailija
27/41 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Eikö teitä hävetä tehdä noin? Liikkeeseen hakemaan palvelua ja sit netistä tilataan?? Ja sitten moititaan kun pienet liikkeet loppuu🥺

Vierailija
28/41 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä halvalla oikeasti ihan älyttömän hyvät maiharit,kestää mitä vaan ja tuntuu jalassa tosi hyvälle.

ostin kesäksi itselle tuollaiset ja keväällä pitää alkaa totuttelemaan ja sisäänajamaan omalle jalalle.

nyt talvella ollut uudet jalaksen varrelliset maiharin näköiset työkengät,todella hyvät kävellä.

Älä viitsi, merkkimaihareista pitää voida maksaa 280€

EI noilla ole mitään uskottavuutta Flow-festareilla!!

Vierailija
29/41 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi kirjoitti:

Voi ei. Eikö teitä hävetä tehdä noin? Liikkeeseen hakemaan palvelua ja sit netistä tilataan?? Ja sitten moititaan kun pienet liikkeet loppuu🥺

Eipä hävetä. Mikään ei ole niin ylimielinen ja narsistinen kuin kunnon pyrkyriyrittäjä. Ja kuvittelitko tosiaan, että säälistä lisään hänen ahneuttaan kun netistä saa edullisemmin? Joo en. Kapitalismi kumoon, kiitos.

Vierailija
30/41 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Alysonit ja Serenat.

Hyvät ovat jalassa kummatkin, mutta koko heittää, niin että Alysonit ovat 37 ja Serenasta piti ottaa 38.

Tykkään, en muita talvikenkiä ole nyt käyttänytkään.

N49

Vierailija
31/41 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yhä 38 koon martensit. Täytyypä laittaa myyntiin. Käytin niitä vuoden ja ei niistä koskaan tullut sisäänajettuja. Lesti on minulle liian kapea ja kantapää painaa.

Siitä lähtien olen pysynyt Sievissä. Joka ikävä kyllä usein aloittaa mallistonsa xl lestit vasta 39 koosta. Mulle menis 37xl.

Toiset luottokenkäni parempi tilaisuuksiin ovat mustat kotimaiset nahkakengät, valmistaja on ikävä kyllä kulunut pois.

Vierailija
32/41 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat kenkät ever! Mulla on shriver hi-malli (korkea pohja, jadonin näköinen). Pystyn olemaan töissä (vaatemyyjä) niillä jopa 9h, eikä jalat tule kipeiksi.

Vierailija
33/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös juurikin näistä aivan alkuperäisistä Martenseista olekin olemassa erikseen se Made in England-mallisto heitä varten, jotka edelleen haluavat maksaa laadusta? Ko. malli tehdään Briteissä ihan niin kuin ennenkin.

Vierailija
34/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaisi kirjoitti:

Eipä hävetä. Mikään ei ole niin ylimielinen ja narsistinen kuin kunnon pyrkyriyrittäjä. Ja kuvittelitko tosiaan, että säälistä lisään hänen ahneuttaan kun netistä saa edullisemmin? Joo en. Kapitalismi kumoon, kiitos.

Ja se nettikauppa ei ole kapitalistinen? Oikeesti? Ei niitä hintojen halpuutus kampanjoita pelkästään kuluttajien hyödyksi tehdä, vaan kilpailijoiden eliminoimiseksi - ja pääasiassa siksi. Sillä paikallisella "ahneella" pyrkyriyrittäjällä on paljon suuremmat kulut kuin jollain nettikaupalla.

Vierailija
35/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö mistään hyviä maastokenkiä - lähinnä luonnossa kävelyyn?

Ei tarvitse olla mitään citykenkiä ...

Vierailija
36/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yhä 38 koon martensit. Täytyypä laittaa myyntiin. Käytin niitä vuoden ja ei niistä koskaan tullut sisäänajettuja. Lesti on minulle liian kapea ja kantapää painaa.

Siitä lähtien olen pysynyt Sievissä. Joka ikävä kyllä usein aloittaa mallistonsa xl lestit vasta 39 koosta. Mulle menis 37xl.

Toiset luottokenkäni parempi tilaisuuksiin ovat mustat kotimaiset nahkakengät, valmistaja on ikävä kyllä kulunut pois.

Sievin kengissä on kyllä surkea lesti.

Vierailija
37/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Martensit hankasi aina nilkan takaosan verille, joten ei niillä pystynyt kävelemään pitkiä matkoja. Muuten ihan mukavat jalassa.

Mulla sama. Hankasivat 90-luvulla, hankaavat nytkin. En kärsi kävellä kovin pitkiä matkoja. Ilmeisesti yksilöllistä tämä hankaaminen.

Vierailija
38/41 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineillä on molemmilla martat. Tyttö tykkää käyttää niitä muulloin kuin kesähelteillä. Poika taas harvoin, kulkee tennareissa lähes aina. Kalliit oli ostaessa, eli toivottavasti kestävät vuosia.

Vierailija
39/41 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/41 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat on kirjoitti:

Eikös juurikin näistä aivan alkuperäisistä Martenseista olekin olemassa erikseen se Made in England-mallisto heitä varten, jotka edelleen haluavat maksaa laadusta? Ko. malli tehdään Briteissä ihan niin kuin ennenkin.

On olemassa. Niitä saa ainakin Martensin omasta verkkokaupasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan