Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pregcheck-raskaustesti, mitäs nyt?

Vierailija
11.04.2013 |

Siinä seisoo kontrolliviivan lisäksi haalean vaaleanpunainen viiva.

Epäilyttää, koska sterilisaatio on tehty joulukuussa 2010 sektion yhteydessä ja menkatkin on ollut, mutta ne oli kyllä todella pienet. Toiseksi nuorimmaista odottaessani mulla oli menkat, vaikkakin myös niukemmat ihan tuonne 20.viikolle asti. Olin silloin vuodosta todella huolissani, mutta se oli harmitonta ja saattoi johtua istukan  siirtymisestä kohdunsuulta ylemmäs ja raskauden edetessä vuoto loppuikin kun istukaa oli siirtynyt kokonaan pois kohdunsuulta. Muistan kärsineeni myös jopa voimakkaammista menkkakivuista kun normaalisti kärsin.

Nyt en oikeen meinaa tuohon uskoa, että olisin raskaana, vaikka muistan miettineeni tuossa kolme viikkoa sitten, että olisin voinut, vaikka vannoa olevani raskaana oireista päätellen ellen olisi ollut sterilisaatiossa. Sanoin sen muuten miehelleni tuolloin ääneen!

Sairastuin  melkein heti sen perään vatsatautiin ja sen pahoinvoinnin pitkittyessä kummastelun taas oloani, mutta pistin sen taudin piikkiin.

Sen perään tuli toinen flunssa, jolloin vaan palelin ja palelin. Lämmöt oli koholla ja väsytti aivan huikeesti. Taas kummastelun kun se vaan  jatku ja jatku eikä olo ole normaalia nähnyt vieläkään. Siinä ohessa toinen rintanikin kipeytyi ja pistin sen taas liivejen piikkiin, kun mietin jos ne on jotenkin pesussa menneet huonoksi ja painaa ( ne on mun lempparit ja aina tuntuneet hyviltä pitää).

Ruokavalio ON muuttunut siten, että mieliteot ovat yllättäneet minut kerta toisensa perään, enkä normaalisti sellaisista kärsi juurikaan.

Sipsit ovat olleet herkkua viime viikkoina, vaikka muuten ruokahalu on pieni ja painokin on pudonnut, sipsit maistuu vaan iltaisin.

Väsymys on ärsyttänyt itseäni, tuntuu etten saa mitään aikaiseksi, vaikka haluan ja yritän. Ei ole kyse siis masennuksesta vaan ihan tosissani suunnittelen kaikkea ja koitin nousta ajoissa, mutta jotenkin päivät on valuneet käsistä kun puhti loppuu kesken kaiken.

Syy miksi nappasivat r.testin mukaani kaupassa oli sekä kun mun lonkkaa särki (siinä on nivelrikkoa) ja yleensä se särkee vain ennen menkkojen alkua eikä nyt ole se aika kuusta. Päätin myös alkaa tekemään taas vatsoja ja aloitin rauhallisesti, mutta sen jälkeen tuli outoja tuntemuksia vatsaan ja alaselkään. Sellainen painontunne ja pakotus, meikkaamiseen olo.

seuraavana aamuna tuli pyyhkeessä hieman punertavaa valkovuotoa ja olo pisti jotenkin rauhoittumaan.

tuo vuoto pisti ostamaan testin. Minulla ei ole koskaan välivuotoja  ollut kun raskauden aikana, varsinkin tuulimuna-raskauksissa, mutta kuten sanoin niin normaaleissakin.

En ole edes laskenut mahdollisia viikkoja, mutta äkkiseltään oletan, että JOS olisin raskaana olisin max. Viikolla 8-9. Kierto mulla on aina ollut todella tarkka.

Sori tämä romaani, mutta olisi kiva kuulla onko tuo testi antanut tuollaisia haaleita viivoja, vaikka et olisi raskaana ollutkaan omasta mielestäsi? 

Jos tuo onkin jokin huonolaatuinen testi mikä haamuilee turhia, onhan noita joskus tullut luettua kuinka jotkin testit antaa viivanpaikaksikin ihan väriä sisältäviä viivoja niin, että jotkut on erehtyneet luulemaan olevansa raskaana.

Kun on niiiiin epätodennäköistä, että minä odottaisin vauvaa. Onhan ne menkatkin ollut, saati sterilisaatio! 

Mun mielestä sterilisaationi on tehty katkaisemalla piuhat ja ei kai ne nyt tuosta vaan kasva yhteen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kirjoitusvirheet, opettelen kirjoittamaan tabletilla ja ennustava tekstinsyöttö aina sotkee sanoja, vaikka kuinka koitan katsoa tarkkaan.

ap

Vierailija
2/12 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole kokemusta tuosta testistä? Tai mielipidettä näin kuvailuni perusteella tuloksesta?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos ostaisit toise , erimerkkisen testin etkä ihmettelisi täällä palstalla? Ei me voida tietää ootko raskaana. Ja sanottiin me ihan mitä tahansa niin ei sitä raskautta voi poissulkea ku toisella testillä.

Vierailija
4/12 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, miten fiksua kerrassaan. Kyllä minä nyt sen tajuan, että testaan ja menen tarvittaessa lääkäriinkin, mutta juuri nyt en pääsee kun lapset kipeinä. Enkä ehkä huomennakaan. Joten onhan sekä kiva kysyä muiden MIELIPIDETTÄ. :)

Siksipä täällä moni keskuseilenkin eli kysyy mielipiteitä muilta eri asioista, kuten lapsista ja suhteista. Eipä niistäkään kukaan osaa vastata kun apteekin hyllyltä oikein kun ei voi kaikkea tietää, mutta kivaan se on saada jutella asioista.

vai kuinka?

Kenties suositella toista testiä tai kertoa omia kokemuksia jos muillekin tehnyt samaa.

ap

Vierailija
5/12 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PC on hyvä ja luotettava testi. Tee huomenna aamuvirtsasta uusi testi, sitten asia varmistuu. Mutta selkeä haamuhan tuo tuntuu olevan, joten luultavasti olet raskaana. Onnea!

Vierailija
6/12 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tuolla testillä myös todella haaleat viivat, vaikka täysin raskaana olin. Testasin vielä uudelleen ties millä viikoilla ihan tuon testin takia, niin yhä näytti todella haalean tuloksen :oo

Vierailija
7/12 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän saamistani vastauksista ja ihan pakko kysyä mikä on PC testi? Siis mistä tuo lyhenne? 

Niin ja mielenvirkistyksenä kysyn raskaana olevilta, että onko teilläkin aamuisin kamala kiire pissalle? Vai onkohan mun rakkoni vaan alkanut temppuilemaan viime viikkojen aikana?

Kun saan rientää veskiin heti kun herään ja pari viikkoa sitten jouduin öisinkin käymään vessassa. Kaikki tulehdukset on juuri suljettu pois kun mulle tehtiin diabeteksen myötä vuositarkastus missä kaikki todettiin olevan hyvin. Kuvittelin jo mulle tulleen jonkun tulehduksen tai vaivan lisää. Kummastutti kovin sellainen yhtäkkinen jatkuva veskissä ramppaaminen, vaikka sokerit olikin hyvät.

ap

Vierailija
8/12 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, välähti vasta nyt. Eli tarkoitit PC:llä tuota minkä teinkin? :))))

Kiva kuulla, että on ollut muille luotettava, vaikka antanut haaleita tuloksia.

ap

Vierailija
9/12 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosi jännä, jos oot sterilisaatiosta huolimatta raskaana, vaikka onhan se tosiaan mahdollista että ne piuhat siellä kasvaa takaisin yhteen :) Vääriä positiivisiahan tulee tosi harvoin, eli jos toisesta testistä saat vielä positiivisen niin raskaana olet. Onko lapsi kuitenkin sitten toivottu, vaikka ei suunniteltu olekaan?

Vierailija
10/12 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuthan kertomaan, kun olet tehnyt uuden testin? :)

Vierailija
11/12 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tein tänään ton saman testin ja sinne reunaan jäi hillumaan joku viiva. Siihen niinkuin liitoskohtaan eikä testialueelle. Testi mun käsittääkseni kuitenkin nega. Jos se oli semmoinen viiva sullakin?

Vierailija
12/12 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa missään raskaustestissä ns. väärä positiivinen tulos ei ole juuri mahdollinen. Plussaviivaa ei tule testiin, jos elimistössä ei ole raskaushormonia. Plussaksi lasketaan siis sellainen viiva, jossa näkyy väriä. Viivan voimakkuudella ei ole merkitystä, jos siinä näkyy väriä.

Väärän positiivisen voi aiheuttaa esim. hcg-hormonia sisältävä lääke (hedelmällisyyslääke). Lisäksi valitettavan monet tulkitsevat vääräksi positiiviseksi sellaisen tuloksen, joka parin päivän päästä muuttuukin negatiiviseksi, ja syyttävät asiasta testiä. Näissä tapauksissa kyseessä on kuitenkin ns. kemiallinen raskaus, joka on tosi yleinen (hedelmöittynyt munasolu raapaisee kohdun pintaa ja raskaushormonin tuotanto käynnistyy, mutta munasolu ei koskaan kiinnity kohtuun, eli raskaus ei pääse alkamaan).