Aimmasta parkkipaikkahuijauksesta tuli mieleen
Olin toisena osapuolena pikkuruisen pienessä kolarissa. Kellekään ei sattunut mitään, vain taloudellista haittaa. Vastapuoli oli syyllinen. Poliisit tuli paikalle ja otti kuvia. Esitutkinnan perusteella minä yht'äkkiä olinkin syyllinen. Asiasta käytiin oikeutta hoviin asti. Kaikki poliisin ottamat kuvat olivat kadonneet kuin tuhka tuuleen ennen oikeudenkäyntiä.
Onnekseni otin omalla kännykällä kuvia kolaripaikalla, jotka eivät olleet mukanani raastuvassa, koska poliisillahan oli se paikalla otettu laaja aineisto. Raastuvan jälkeen minä olin edelleen syyllinen. Mentiin hoviin.
Onneksi mulla oli ne kuvat. Hoviin mennessä oli sekä tulosteet, että alkuperäinen tiedosto puhelimessa, todisteena siitä etten ole niitä muokannut. Lisäksi olin palkannut asianajajan.
Opiksi kaikille: ottakaa aina kuvia myös itse, muutoin joudutte maksajaksi.
Kommentit (6)
Jaa-a. En ollut uskoa korviani / silmiäni kun kuvat paikalta olikin GoogleMapsista.
Minun perääni ajettiin ja perääajaja (keski-ikäinen mies) väitti minun syyksi. Risteysalueella oli todella liukasta ja mies väitti että oli pysähtynyt risteykseen (mikä ei ollut totta vaan hidastin koska autoni alkoi kääntyessä liukua vastapuolen kaistalle. Paikalle kutsuttu keski-ikäinen miespoliisi syytti minua myös ja vaati ottamaan vastuun kolarista.
Myöhemmin tutkinnassa peräänajaja todettiin syylliseksi.
Sellaista se on.. Mihinkään ei enää voi luottaa.
Tämän perusteella alan jopa ymmärtää venäläisten intoa kuvata ihan kaikki =)
-ap
Ai jaa ihanko totta, että suomi olekkaan ihanne maa asua. Olipa uutinen!
Myönnän sinisilmäisyyteni asiassa.
Uskoin ja luotin, että poliisin aineisto pysyy tallessa oikeuteen asti.
Enää en ole naiivi, valitettavasti.
-ap
Hurja juttu. Kiitos tästä kokemuksesta! Pitääpä muistaa. Minneköhän ne poliisien ottamat kuvat oli kadonneet?