Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mökkipaketti valmiiksi, hintoja?

Vierailija
28.06.2020 |

Onko kellään kokemusta paljonko maksaa mökkipaketin tekeminen ns valmiiksi? Otan ihan vaan esimerkkinä vaikkapa tällaisen https://saunat.net/tuotteet/huvilat/metsola-60/

(ei varmastikaan se mikä meille tulisi, jos tulisi, tämä tosiaan vain esimerkki) missä hinta tuolla paremmalla hirrellä on ilmoitettu reilut 19t. Paljonko tuohon saisi varata, jotta se on asumiskunnossa ja pystyssä? Joo, riippuu varustelusta, ja oman työn osuudesta, toki.

Meillä on tasainen tontti, missä pääsee helpoilla pohjatöillä. Pohjatöistä on jo hinta-arvio, sitä ei tarvitse nyt miettiä. Itse tehtäisiin paljon.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloa kun rakensimme, meille talotehdas arvioi talopaketin hinta x 3, noin karkeasti. Se oli aika lähellä totuutta, hieman meni yli. Itse tehtiin enemmän kuin keskiverto rakentaja varmasti, mutta oli meillä paljon ammattilaisiakin.

Mökki luulisi olevan helpompi, kun siellä ei ole niin tarkat putkitukset, sähkötyöt, sisäpintojen laittamista jne. Mutta ei kyllä mökkipaketeista kokemusta.

Vierailija
2/9 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketin voi kertoa neljällä, jos kyseessä on kolmen vuodenajan mökki, ei kantovettä, rakennusporukka ei tee pimeästi.

Mökin ja saunamökit ovat kalliita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpolle tontille jos itse tekee suurimman osan, niin tosiaan pohjien osuus + varusteet (keittiökaapit, kylpyhuone...)

Jos laittaa sähköjä, tarvitset ammattilaisen tekemään, se maksaa. Samoin putket. Kylmä mökki ilman sähköjä ja vesiä on edullinen. Itse laittaisin kyllä aurinkopaneelit ainakin (ja ne maksavat).

Sitten kannattaa huomioida kaikki rakennusluvista ja vastaavista tulevat kulut. Yllättävän paljon niihinkin saa uppoamaan.

Vierailija
4/9 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen piti kertoa piillä (3.14) niin pääsi aika lähelle. Nykyään voisi olla lähempänä neljää, koska tontin taivas, maatyöt, perustus, sähköt jne. Riippuu teetkö paljon itse vai teetätkö.

Mutta ainakin sen 3x paketin hinta tulee lopulta maksamaan.

Vierailija
5/9 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

—tontin raivaus—

auto TXT :)

Vierailija
6/9 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä paketin hinta x 3 . vähintään. Ehkä parempaa tietoa ja tarjouksen saat mökkifirmoilta.

Vierailija
7/9 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin selvennökseksi tosiaan alkuvaiheessa ei ainakaan tulisi vesiä, mutta siihen pitäisi varautua, että ehkä jossain vaiheessa tehdään porakaivo. Sähköt aurinkopaneeleista, miehellä on sähköluvat niin ne tehtäisiin itse. Ap

Vierailija
8/9 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt tuon kokoluokan mökkejä muuttovalmiina hinnoitellun sinne hieman päälle 50000. Eli siihen jos lasket pohjatyöt ja tontin siistimisen mukaan, niin menee tosiaan aika lähelle paketti kertaa 3. Oman työn osuudesta voi jotain vähentää.

Vierailija
9/9 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös hintoja pienille mökkipaketeille/saunamökeille muutaman eri esimerkin avulla: https://www.ehtasauna.fi/blogi/saunamokki-hinta-mita-saunamokki-tai-pih…

Hintaan kannattaa lisätä vielä perustukset 1000-3000 € ja rakennuslupa noin 200-800 €.

https://www.ehtasauna.fi/