Erikoinen lehtimyyjä soitti äsken minulle
Puhelu meni jotenkin näin:
Tiina täältä Otavan tilaajapalvelusta hei! Olisiko sinulla aikaa hetki jutella? No ei se mitään, kerron silti ihan lyhyesti tästä meidän kampanjatarjouksesta, joka on voimassa enää tämän päivän. Sopiihan tämä? Ai ei sovi, no mutta jos ihan lyhyesti kuitenkin kerron tästä ja voit sitten päättää, että mitä tehdään tämän kanssa.
Nythän on tosi mukavat kelit ja olisi varmasti mukava siinä pihalla riippumatossa lueskella tuoretta laatujournalismia Suomen Kuvalehdestä. Ai ei ole riippumattoa? No ei se mitään, koska meillä on kuule juuri sinulle sopiva tarjous tässä. Tilaat SK:n 24 kuukaudeksi alennettuun kesäetuhintaan ja saat tilaajalahjana tällaisen mukavan muovisen riippumaton, joka ei sateellakaan mene huonoon kuntoon. Niin, että laitetaanko tulemaan tällainen tilaus? Jaa, että olette näkövammainen seuraavat pari viikkoa johtuen silmäleikkauksesta. No, laitettaisiinko kuitenkin lahjatilaus vaikka vastavalmistuneelle sukulaistytölle tai -pojalle ja te voisitte pitää sen riippumaton tilaajalahjana? Ai ei ole vastavalmistuneita sukulaisia? No nyt kyllä kuuluu sen verran huonosti tämä puhelu, että laitan teille kuitenkin kaiken varalta tulemaan tuon 24kk Suomen Kuvalehteä ja jos tarjous ei miellytä, niin voitte peruuttaa tilauksen vierailemalla henkilökohtaisesti täällä Otavan tilaajapalvelussa jonain teille sopivana karkauspäivänä klo 9 ja 9.30 välisenä aikana. Niin, että oikein mukavaa kesän jatkoa teille laatulukemisen parissa.
Vatkaan veivaan
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Hän oli ammattilainen. Arvostan.
Ei ollut. Ammattilainen puhuisi näin:
"Tiina täältä Otavan tilaajapalvelusta hei! Laitan teille tulemaan 24kk Suomen Kuvalehteä automaattisella jatkotilauksella. Hyvää kesää!"
Ja samanlainen puhelu seuraaville. Turhaa ajantuhlausta tuollainen hölöttäminen, saa paljon enemmän tilauksia, kun toimii vähän ripeämmin.
Ammattilainen oli...sai aapeen kuuntelemaan noin pitkää päläpälää.
Todennäköisempää tosin on, että ap on hieman yksinkertainen hönö.
En vastaa numeroihin, joita en tunnista. Ei pääse tiinat ja jaanat lukemaan puhettaan paperista.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on sunnuntai, eivät soita vkl ja 21.00 jälkeen.
Tämä totta.
Ap huijaa, puhelinmyyjä saa soittaa vain ma-pe ja 20.30 jälkeen ei saa soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on sunnuntai, eivät soita vkl ja 21.00 jälkeen.
Kyllä ne ainakin minulle soittelevat lauantaisinkin. Sunnuntaina ei ole sentään ikinä taidettu soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään on sunnuntai, eivät soita vkl ja 21.00 jälkeen.
Tämä totta.
Ap huijaa, puhelinmyyjä saa soittaa vain ma-pe ja 20.30 jälkeen ei saa soittaa.
Korjaus.
Lauantaina saa soittaa 10.00-18.00
Mä painan heti punaista luuria, kun selviää, että soittaja on myyjä. En edes sano sanaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ammattilainen oli...sai aapeen kuuntelemaan noin pitkää päläpälää.
Todennäköisempää tosin on, että ap on hieman yksinkertainen hönö.
En oo mikää hönö :DD
Vatkaan veivaan
Ne ovat töissä, nuo soittelevat lehtimyyjät.
Niiden pitää tehdä noin.
Jos eivät saa tilauksia, eivät saa rahaa, mutta potkut saavat aivan varmasti.
Ei ne huvikseen tuota tee, ja useimmat inhoavat työtään syvästi, mutta sitä inhottavaa työtä pitää tehdä, että olisi tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisiahan ne on aina, eivät tajua mitä tarkoittaa ei.
Mutta punaista luuria ymmärtävät, heti katkeaa juttu.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisiahan ne on aina, eivät tajua mitä tarkoittaa ei.
Kyllä ne tajuaa, mutta puhelua ei saa lopettaa liian helpolla. Olin nuorena töissä puhelinmyyjänä, ja kaikki puhelut nauhoitettiin. Mikäli tulosta ei tullut, esimiehet kuuntelivat nämä nauhoitukset, ja ne jotka eivät tyrkyttäneet tarpeeksi, saivat varoituksen tai potkut.
Minä kuuntelen tahallaan mahdollisimman pitkään sitä sinnittelyä ja lopuksi sanon vaan ”ei kiitos” ja suljen luurin. Haluan haitata häiriköintibisneksen kannattavuutta. Nopeasti katkaiseminen on heille ihan liian helppoa ja kannattavaa, mutta kun tuhlaan myyjän aikaa, niin säästän parilta uhrilta häiriköinnin kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuuntelen tahallaan mahdollisimman pitkään sitä sinnittelyä ja lopuksi sanon vaan ”ei kiitos” ja suljen luurin. Haluan haitata häiriköintibisneksen kannattavuutta. Nopeasti katkaiseminen on heille ihan liian helppoa ja kannattavaa, mutta kun tuhlaan myyjän aikaa, niin säästän parilta uhrilta häiriköinnin kokonaan.
Myyjä saa palkan vaikkei saa lehtiä kaupaksi jos saa pidettyä asiakkaan luurin päässä määrätyn ajan.
Enemmän teet hallaa jos lopetat puhelun heti.
Hän oli ammattilainen. Arvostan.