Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako itse päättää koska jää äitiyslomalle?

10.07.2006 |

Jos jäisin työttömäksi esim. 20.12.06, saanko silti aloittaa äitiysloman vasta tammikuussa? ..sehän vaikuttaa tuloihin, kun vuodenvaihteen jälkeen 2lta ekalta äitiyslomakuukaudelta saa 90% palkasta äitiyspäivärahaa. Mun laskettuaika on helmikuussa, ja äitiyslomahan aloitetaan 30-50 päivää ennen la:a. Eli voisinko olla työttömänä (jos työsop. päättyy, niin ilmeisesti liitonpäivärahalla voisin olla) ne joulukuun viimeiset päivät..?

Tääkin on vielä spekulointia, työsopparia en ole vielä saanut, mutta tiedän että on mahdollista, että joulukuun vikat päivät voin olla työttömänä, varsinkin kun olen raskaana, niin eivät välttämättä jatka sopimusta..

Sekavaa..

jethuu 10+3

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta tuo äitiysloman alku on 30 - 50

arki

päivää ennen laskettua aikaa. Sulla siis viimeistään 27.12. (mulla on päivää myöhemmin :)) Kela laskee arkipäiviksi kaikki kalenterin mustat päivät, siis normaalit lauantait myös.

Kelan sivuilta löytyy laskuri:

http://kelaapp.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

- Pomelo, rv 10+2

Vierailija
2/6 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

otathan huomioon vielä, onko sinulla karenssi ennen liiton päivärahojen alkua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako äitiysvapaan aloittaa _myöhemmin_ kuin tuon 30 arkipäivää ennen la:ta? Olen opintovapaalla töistä joka tapauksessa loppuraskauden ajan, joten lykkäisin mielelläni mammavapaan ja -rahan aloittamista vaikka la:han asti.

Vierailija
4/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa joku, jos olen väärässä, mutta mielestäni ei voi aloittaa myöhemmin.

Vierailija
5/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilta pystyy helposti laskemaan milloin aikaisintaan ja milloin viimeistään voi äippäloman aloittaa:)

T. Je_Ni " äippälomalainen" 32+2

Vierailija
6/6 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysvapaa alkaa viimeistään 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Töissä saa olla sinä aikana, mutta päiväraha on silloin tietty minimissä. Äitiysvapaan alkua ei voi siirtää myöhemmäksi kuin 30 arkipäivää.