Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia +37 v lapsettomuushoidoista: tuliko lapsi lopulta vai ei? (Klinikkasuosituksia?)

Haaveena lapsi
28.06.2020 |

Tällä palstalla käy paljon perheellisiä. Osalle varmaankin lapsettomuus on tuttua. Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksianne asiasta, jos vain haluatte niitä jakaa.
Kaikenlaiset kokemukset kiinnostaa.

Netissä on paljon tietoa asiasta, mutta aina on mukava lukea kokemuksia. Katsoin lapsi tuntemattoman kanssa ohjelmaa ja olin todella iloinen kun Hanna sai lapsen hoitojen avustuksella.

Itselläni alkamassa vasta tutkimukset tilanteesta. Luulen, että mieheni asiat on ok, mutta aika näyttää.

Olisi myös mukava kuulla suosituksia pääkaupunkiseudun klinikoista. Ovumia tai Dextra kokemukset kiinnostavat, sillä varasin molempiin ajan. Muitakin suosituksia voi antaa. Noista aloitan.

Kokemuksia +37 v lapsettomuushoidoista: tuliko lapsi lopulta vai ei? (Klinikkasuosituksia?)

Vaihtoehdot

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fertinovassa ei onnistunut. 3 hoitoa maksettiin.

Vierailija
22/38 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 43. Ovumia Fertinova Helsingissä 1. ivf ja 1. pas, raskaana ollaan. Alkioille tehtiin kromosomitutkimus, joka oli tässä iässä todella tarpeen.

Miksi näin vanhoilla edes tehdään hoitoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen katsoin youtubessa luentoa, jossa asiantuntija dextrasta kertoi, että heillä on saatu alkuun raskauksia, kun muualla ei yrittämisestä huolimatta ole tapahtunut mitään. Jäi mieleen, että ruokavalio, fooolihappo ym jutut tärkeitä, miehellä ubiqinonn antioksidantit ja omega 3. Saattaa olla niinkin pienestä kiinni kuin rauta-arvot tai kilpirauhasen toiminnan häiriöt ja kun nämä saatu kuntoon on saatu lapsi. Toki on monenlaisia kompleksisempia haasteita. 

Lämmittää mieltä kuitenkin kuulla kuinka erilaisia keinoja on saada apua.  

Toki osa meistä jää lapsettomaksi ja osa löytää avun adoptiosta ym.

Stressi voi olla myös yksi syy raskauden alkamattomuuteen. Syy voi tosiaan olla pieni ja ihan heti ei siksi kannata luovuttaa. Siksi paheksun kommentteja, joiden mukaan kaikille ei vaan kuulu lasta ja siksi kaikki hedelmöityshoidot pitäisi kieltää. Tämä tarkoittaisi, että noin 7 % lapsista jäisi vuosittain syntymättä ja se on jo ihan merkittävä määrä. Yleensä kun nämä hoidoilla alkunsa saavat lapset syntyvät vielä niille älykkäimmille ja koulutetuimmille.

Vierailija
24/38 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eero Varilo, lämmin ja erittäin asiantunteva lääkäri. Olimme mieheni kanssa molemmat " mahdottomia" tapauksia.

Inseminaatiolla kolme lasta. Kaikki ensimmäisellä yrityksellä.

Niin kiitollinen❤

Vierailija
25/38 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 43. Ovumia Fertinova Helsingissä 1. ivf ja 1. pas, raskaana ollaan. Alkioille tehtiin kromosomitutkimus, joka oli tässä iässä todella tarpeen.

Sehän on hyvä juttu, että näitä tehdään, että saadaan Suomeen lisää lapsia.

Vierailija
26/38 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eero Varilolle lämpimiä terveisiä kirjoitti:

Eero Varilo, lämmin ja erittäin asiantunteva lääkäri. Olimme mieheni kanssa molemmat " mahdottomia" tapauksia.

Inseminaatiolla kolme lasta. Kaikki ensimmäisellä yrityksellä.

Niin kiitollinen❤

Miten te muka mahdottomia tapauksia olitte? Inseminaatio on kevyin mahdollinen hoito eli helpolla olette päässeet, kun ette ole edes joutuneet rankempiin hoitoihin.

Vierailija
27/38 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi noin vanhana lapsia.. omat tehty alle 30v ja hyvä niin, 37v elää jo leppoisasti koululaisten kanssa.

Kun ei kaikilla kuule se elämä mene niin, että on alle kolmekymppisenä mahdollisuus tehdä niitä lapsia. Esim. sopivaa kumppania ei ole löytynyt.

Vierailija
28/38 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi noin vanhana lapsia.. omat tehty alle 30v ja hyvä niin, 37v elää jo leppoisasti koululaisten kanssa.

Kun ei kaikilla kuule se elämä mene niin, että on alle kolmekymppisenä mahdollisuus tehdä niitä lapsia. Esim. sopivaa kumppania ei ole löytynyt.

No jo on surkeeta.

Vierailija
29/38 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystä takana 15 vuotta. Tuomio ei lasta. Munasolut eivät jatka jakautumista 3. päivän jälkeen. Hoidot lopetettiin lääkäreiden todetessa ettei keinoja ole ja yrityksiä takana niin monta.

Luovutettuihin munasoluihin en lähde, koska koen että lapselle on tärkeää tietää mistä on tullut ja että mistä mikäkin luonteenpiirre on peräisin.

Sijaislapsi on asia jota mietin.

Mietin myös pitäisikö antaa miehen mennä, jotta hän voisi perustaa perheen.

Vaikeaa on, todella vaikeaa henkisesti.

Vierailija
30/38 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritystä takana 15 vuotta. Tuomio ei lasta. Munasolut eivät jatka jakautumista 3. päivän jälkeen. Hoidot lopetettiin lääkäreiden todetessa ettei keinoja ole ja yrityksiä takana niin monta.

Luovutettuihin munasoluihin en lähde, koska koen että lapselle on tärkeää tietää mistä on tullut ja että mistä mikäkin luonteenpiirre on peräisin.

Jatkan vielä että olen 37-vuotias, aloitimme ajoissa.

Vierailija
31/38 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nro 16. Ensimmäisen käynnin lääkärin kanssa ei kemiat kohdanneet ollenkaan. Oli hyvin tyly ja jotenkin kuulusteleva asenne. Minusta näissä asioissa tarvitaan empaattista otetta ja esim munasolukeräys on pelottava ja inhottava toimenpide, jota ei tosiaan halua sellaisen ihmisen tekevän josta tulee huonot vibat itseä kohtaan. Kannattaa siis reilusti valita lääkärinsä. Minä aloitin hoidot, mutta pyysin eri lääkärin ja seuraava olikin ok.

Voitko jakaa nimikirjaimet esim. WE? 

Vierailija
32/38 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei?

Meidän suvussa eletään +95 vuotiaaksi usein ja ihan kotona. Osa ihmisistä dementoituu jo 60 vuotiaana ja on kaikenlaisia sairauksia. Osa vanhenee geeniensä ja elintapojensa takia nopeammin.

Vierailija
33/38 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuna raskaaksi 34 vuotiaana ja ekalla kerralla

Vierailija
34/38 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

❤ Itse en myöskään aio luovutetuilla munasoluilla tehdä lasta, jos niin käy.

Tuota sijaislasta olen miettinyt myös ja myös sitä, että opiskelen ihan uuden ammatin ja keskityn sitä kautta auttamaan.

Vierailija
35/38 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita tarnoita näistä vielä?

Vierailija
36/38 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli huono kokemus ko. paikasta. Töykeä henkilökunta ainakin 3 kertaa. Lääkäri tajusi kerran oman tyhmyytensä ja pyysi anteeksi, kun kuvitteli kommenttiensa perusteella jotakin outoa.

Vierailija
37/38 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli huono kokemus ko. paikasta. Töykeä henkilökunta ainakin 3 kertaa. Lääkäri tajusi kerran oman tyhmyytensä ja pyysi anteeksi, kun kuvitteli kommenttiensa perusteella jotakin outoa.[/quote

Ikävää :(

Vierailija
38/38 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaan klinikkasuosituksia, kun joudumme siirtymään julkiselta yksityiselle lapsettomuuden jatkuessa yrityksestä huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi