Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trauman paheneminen/syveneminen terapiassa

Vierailija
27.06.2020 |

Muilla tällaisia fiiliksiä?

Terapeuttini ei ollut traumaterapeutti, eikä hänellä sen myötä työkaluja käsitellä sitä. Asiaa kierreltiin ja kaarreltiin, mutta joissakin kohtaa se myös - kuin vahingossa - paiskattiin suoraan silmilleni. Tunnen olevani jopa pahemmassa suossa kuin aloittaessani; jos silloin olin traumatisoitunut, niin nyt minulla on fiilis, että jollakin kivuliaalla ja sairaalla tavalla olen ansainnut tramatisoitumiseni. Aika diippiä, oikeasti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän tunkiota tonkii, sitä enemmän se haisee.

Vierailija
2/6 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mut enemmänkin niin että syy on mun, kun en vaan helposti selviydy traumoista. En oo ehtinyt viel ees kunnolla kuvailla mun traumoja ja niiden vaikutusta elämääni kun koko ajan pitää kyseenalaistaa oma tapa toimia. Eli itse toimin väärin kun kärsin näistä asioista. Perusteluna on se, että muillakin ihmisillä on ongelmia.

Kärsin sairaudestani —> muillakin on kuule sairauksia

Kärsin työkyvyttömyydestä—> no mutta aatteleppa miten rankkaa on muilla on töissä

Jne

Jne

Uskalla enää ees vakavampia asioita ottaa puheeksi, kun jollain lailla muilla on varmasti pahemmin.

Tulee fiilis, et mussa se vika onkin eikä näissä tapahtuneissa asioissa. Että mä koen ja tunnen väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kovin ammattitaitoiselta. Eihän tuollaiselle halua kertoa mitään, kun väheksyy vaan kaikkea.

Vierailija
4/6 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaihda terapeuttia. Lopeta käynnit heti nykyisellä. Sulla pitää ehdottomasti olla traumapsykoterapeutti. Tsemppiä.

Vierailija
5/6 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mut enemmänkin niin että syy on mun, kun en vaan helposti selviydy traumoista. En oo ehtinyt viel ees kunnolla kuvailla mun traumoja ja niiden vaikutusta elämääni kun koko ajan pitää kyseenalaistaa oma tapa toimia. Eli itse toimin väärin kun kärsin näistä asioista. Perusteluna on se, että muillakin ihmisillä on ongelmia.

Kärsin sairaudestani —> muillakin on kuule sairauksia

Kärsin työkyvyttömyydestä—> no mutta aatteleppa miten rankkaa on muilla on töissä

Jne

Jne

Uskalla enää ees vakavampia asioita ottaa puheeksi, kun jollain lailla muilla on varmasti pahemmin.

Tulee fiilis, et mussa se vika onkin eikä näissä tapahtuneissa asioissa. Että mä koen ja tunnen väärin.

Miten tollanen ihminen voi edes työskennellä terapeuttina, ei huhhuh.. Terapeutti vaihtoon ja sassiin!

Vierailija
6/6 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että jos olet käynyt PSYKOterapeutilla (terapeutiksi voi kuka tahansa kutsua itseään), niin Valvira valvoo heidän toimintaansa ja voit valittaa psykoterapeutin toiminnasta, se on sinun oikeutesi. Psykoterapia toki saattaa tuoda vaikeita tunteita pintaan koska prosessin aikana ne kohdataan, mutta sen ei ikinä tulisi pahentaa pitkäaikaisesti tilannetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi