Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*LOKAMAATUSKAT MA-PE*

10.07.2006 |

Kukkuluuruu!

Hetki vain niin palailen..

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat päikkäreillä ja äiti taas tietenkin koneella, missäpä muuallakaan ;)

Kysymykseen 8kk ruoista: Meillä tämä poitsu niin kaikkiruokainen että kertaakaan ei ole möykkyistä ruokaa kakonut tai sylkenyt. Varmaan kun noita hampaita senverran paljon jo, niin hoksasi heti pureskelun. Saattaa johtu myös siitä, että rupesin antamaan tosi pienenä maissinaksuja ja niitä kun on oppinut pureskelemaan niin möykkyisempi ruokakin uppoaa hyvin. Taikka sitten tuo poika vaan rakastaa ruokaa niin, ettei sillä juurikaan väliä ole millaista sapuskaa sinne suuhun menee :) Ei siis ole tarvinnut kun ihan ekoilla maistelukerroilla vähän haarukalla pienentää.

Meillä ei myöskään ole ainakaan vielä ollut minkäänlaista ongelmaa ettei ruoka maistuisi tai ettei malttaisi syödä... Kertaakaan ei ole ruoasta vielä kieltäytynyt tuo meidän jytkis :) Ja uskomattomat ruokahalut tuolla pojalla onkin!

Olen tässä miettinyt, jos alkaisi kohtapuolin ruveta siirtämään kotiruokiin tuota poikaa. Voisihan sitä sitten lisätä mausteet ja suolat kun on ottanut pienemmälle herralle ensin annoksen. Ja saahan siinä mausteita jo vähän ollakkin... ettei ihan mautonta ole.

Kateeksi käy siellä pääkaupunkiseudulla asujia, täältä en ole löytänyt 80cm kosteussuojahaalaria edulliseen alehintaan niin mistään :( Jonathanin puku olisi kiva, täällä ei liikettä joka niitä myy, mutta Tupperin tapaan kutsuilta niitä saa hankittua. ( Ne ei tietenkään koskaan alennuksessa ) Esikoisella olikin viimetalvena Jonathanin toppapuku ja oli kyllä tosi hyvä.

Nyt kahvinkeittoon

t. K@tju

Vierailija
22/42 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

8KK SOSEISTA: meillä uppoaa vaihtelevasti, muussaan osan ruuasta haarukalla. Kaikki spaghettiruuat on yök.

Laitetaanpa vielä kyssäreitä: Osaako vauvasi nukahtaa itse? Meillä ei, neiti silitetään uneen, jos poistun makkarista niin tulee hirveä huuto.

Onko muiden vauvoilla levottomuutta rinnalla, syöttötuolissa ja/tai sängyssä? Meillä rinnalla ollessa neiti vispaa lähes koko ajan jalkaansa tai näprää sormellaan jotain, syöttötuolissa pää pyörii kuin pöllöllä ja sängyssä jalkoja pitää nostella koko ajan tai tehdä ns. rintauintipotku-liikettä. Pelottaa, tuleeko tuosta neidistä ylivilkas tai jotain...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eekkis: Teillähän on siellä edullista tuo lääkärissä käynti. Täällä saa maksaa vähintään sen 40¿ kun astuu jalallaanki eläinlääkäriin.

Onneks on yks mukava ell. tuolla Helsingin puolella joka laittaa pelkällä puhelinsoitolla noita reseptejä tämmösiin " pikkuvaivoihin" niin säästää edes sen käyntimaksun verran.

Meilläkin syöttötuolissa pää kääntyilee ääntä kohti jatkuvasti, usein pitää laittaa telkkari kiinni syötön ajaksi. Dinalla on myös kumma tapa että sen pitää samalla aina rapustella esim syöttötulin pehmustetta kun se juo tai syö. Sylissä juotettaessa se saattaa sitten rapsutella niillä paperiveitsillään äitin reittä tms....

Meillä ei 8kk ruoat ole olleet missään vaiheessa ongelma. Dina alkoi syömään niitä jo 7kk iässä ja hyvin meni heti alas. Mä kans yrittäisin sotkea sitä siihen vauvanruoan sekaan aluks.

Meillä nukahdetaan itse sänkyyn. Jos sinne jää hääräämään niin sitten ei kyllä malta nukkua. Ja jos sattuu heräämään/avaamaan silmät kun oon huoneessa käymässä niin se on välitön Bling! Eikä enää nukuta. Jos huoneessa ei ole ketään niin neiti vaihtaa asentoa ja jatkaa unia, ellei sitten ole jano/nälkä.

Dina ei vielä puhu. Joskus tulee sellasta epämäärästä " äiji" mut enpä menis vielä vannomaan että tarkottaa sitä mitä luulen/toivon. :) Mma ma, pa pa, jodlaamista, päristelyä, ja muita äänteitä ja ääntelyä kyllä esiintyy.

Jees, mutta nyt muihin hommiin.

-Mari-

Vierailija
24/42 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari, nii, ne on sit vissii lpr:n seudun hintoja. En kyllä tiie vaikuttaako se kun Nero on virkakoira OLLUT, ja tuttu tohtorille, ei kait.. no meeppä ja tiie.. Muutamii kertoja joutunut käymää siellä, millo silmään johtuneen terävän esineen takia, joka leikattiin, myöskin on leikattu se " ylä" varvas pois kun meni niin sanotusti sijoitaan, jne....

Nukahtamisesta, meillä tyty alkoi nuhkatelemaan isseksee noin kaks viikkoo sitte. Kolilla kun oltiin, niin jotekii alko ittee nyppii se ainane reunalla riippumine. Muutaman illan kuuntelin touhua ja sinne Anni sit nukahti iteksee ja on tullu nyttemmin tavaksi. Hyvä.....

Nyt aterimen kimppuu jottei kilot karise, tytykin luultavasti nukahti jo...

-eekkis&ikiliikkuja-

Vierailija
25/42 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hömötintti... Meidän napsuilla tehdään iltapesut jo seiskalta ja juodaan iltamaito, nukahtavat yöunillle puol kasiin mennessä. Joskus sammuvat pullolle, mutta yleensä nukahtavat omissa sängyissään itsekseen. Me ollaan ton isännän kanssa itsekin iltaunisia ja tykätään, että meille jää vähän sitä kuuluisaa " omaa aikaa" iltaisin. Aamut meillä alkaakin sitten jo 6-6.30, mutta eipähän tartte sitten tulevaisuudessa ihmetellä aikaisia herätyksiä, kun lähden töihin. Töihin menosta ei tosin ole tietoakaan, enköhän hoida noita mukuloita kotona niin pitkään kuin mahdollista.

Ja Nasselle levottomuudesta.... Täällä yksi levoton ja toinen vähän levottomampi ;). Kaikki kiinnostaa, kaikkea pitäisi räplätä, kaikki pitäisi saada ja nähdä. Kaikenkukkuraksi on huomattu, että kropastakin löytyy jos minkälaista liikkuvaa osaa ;).

Nyt suihkun kautta Lostia odottelemaan... Näkymiin siskot :)!

Vierailija
26/42 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut jo napsujen eväisiin erilaisia yrttejä, sipulia, valkosipulia ja musta- ja valkopippuria (huom. varoen ;)). Tuntuu maistuvan nuo omatekoiset eväät paljon paremmin. Mauttomiin piltteihinkin olen alkanut lisätä sipulijauhetta...

Ja nyt pois...

Vierailija
27/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÖUNISTA meillä nukahdetaan noin 20-21 aikoihin ja nukutaan suunnilleen 7-0830 asti, joskus putkeen...joskus yhdellä maidolla.

LEVOTON ei juurikaan syödessä, käytetään monesti vielä syömiseen sitteriä joten kun nälkä on niin kyllä siihen keskittyy. Syöttötuolissa sitten pää kylläkin pyörii suuntaan jos toiseen.

Minkäskokoisia vaatteita babynne jo käyttävät?

Tänään pitäisi ruveta pakkaushommiin kun huomenna lähdetään viikoksi mökille. Pitäisi myös silittää uudet verhot, tosin taitavat olla rypyssä enivei kun perille päästään.

Eilen käytiin keskustassa kesäfiiliksiä keräämässä, ja ai että kun torikahviloiden lihikset ovat hyviä, eikä yhtään rasvaa eeeii....Nyt onkin vähän viileämpi ilma, taidetaan häippästä ulos ja asioille.

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
28/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen sen minkä muistan..

Levottomuutta esiintyy täälläkin. Syömiseen tyttö jaksaa kyllä yleensä keskittyä (äitiinsä tullut ;)) mutta nyt on nukahtaminen käynyt vaikeaksi. Tyttö hyörii ja pyörii sängyssä tosi pitkään ennenku hiljenee, iltaisin siinä ysin kieppeillä suunnilleen. Eli vähän myöhemmin menee yöunille kuin ennen, mutta aamulla herätys on silti jo 5-6!! Tänään sentään kello oli melkein 6.30...

Enkä edelleenkään jää tytön sänkyyn nojailemaan, vaan annan tutin ja jonkun nallen tms ja lähden huoneesta pois. Joskus tosiaan laitan cd-levyn soimaan, semmosia ihania tuutulauluja, joihin tyttö sitten rauhoittuu. Suosittelen kokeilemaan musiikkia, meillä on toiminut aika hyvin jokaisen lapsen kohdalla.

8kk-ruokaa annoin tytölle mökillä, sekoitettuna omatekoiseen bataattisoseeseen. Ei oikeen maistunut. Nyt kokeilin tuossa yhtenä päivänä josko purkkiruoka menisi, mutta ei vieläkään. Mä teen kyllä mielelläni safkat itse, mutta olishan se hyvä jos tytölle kelpais nuo valmiitkin, jos joskus joutuu niihin turvautumaan. Jatkan yritystä taas jonain päivänä..

Harjuhan oli laittanu muuten hyvät ruokaohjeet, vautsi! Selasin nuo viime viikon pinot läpi niin huomasin. Mä olen muuten käyttänyt " mausteena" tähän mennessä valkosipulia, basilikaa ja kurkumaa. Sipuli, tomaatti ja paprika on meidän tytön makuun. Oon käyttänyt myös semmosia Pomodoro Rosso(?)- pakastevihanneksia, siinä pussissa on porkkanaa, tomaattia, purjoa, valkosipulia ja vielä jotain mitä en nyt muista. Nam!

Tänään onkin viileämpi päivä, pitäisköhän kävästä Jumbossa.. nyt ois autokin poikkeuksellisesti käytössä. Hmmm.. jään miettimään asiaa. Raikasta kesäpäivää kuitenkin kaikille!

Pähkis :)

Vierailija
29/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei kaikille!

Olen tavallaan uusi lokamaatusta, en ole juuri kirjoitellut... Poika oli alkujaan syyskuulainen, joten en oikein tiennyt, mihin kuulun ;)

Verneri on siis syntynyt 3.10., joten taitaa olla tämän ryhmän vanhimpia. Mä olen jo palannut töihin (olenko ainoa?) ja meillä jäi isä vuorotteluvapaalle hoitelemaan poikaa ja kotia.

LIIKKUMINEN : Herra konttaa kovaa, kävelee tuen kanssa (sohvat, pöydät, tönää kärryä), kiipeää rappusia ja esim. astianpesukoneeseen :)

PÄIKKÄRIT : Rattaissa säkällä ½ tuntia 11-13 välissä, iltasemmalla joskus neljän jälkeen saattaa ottaa toiset nokoset. Päikkärikäytäntö on niin epäsäännöllinen, että huh huh. Olis joskus ihan kiva, ku tietäis mitä tulee tapahtumaan!

HAMPAISTA: 2 alhaalla

POTTAILUSTA: Ostin juuri potan... Poika tunki päänsä sinne ja huuteli (ilmeisesti kuulosti vähän hassulta). Joten emme ole kovin kehittyneitä tässä suhteessa.

IMETYS: Loppui 5,5 kuukauden ikäisenä

NOKKAMUKI : Vanhanmalliseen nokkikseen tukertuu, kun tulee niin paljon kerralla. NUK-muki (pehmeä imuosa) on tällä hetkellä käytössä ja toimii. Aventin taikamukikin toimi jo vähän, kun sitä pitkän tauon jälkeen kokeilin.

PUHE : Mammaa, mämmää, Äää, vää ja sensorttista jorinaa tulee, kirkuminen on tosi hauskaa :D

RUOKA: Aloin heti alusta tekemään itse kaikki ruoat ja nyt siitä joutuu vähän myös " kärsimään" . Olisi niin helppoa ottaa reissuille purkkiruokaa, mutta poikapa ei suostu sitä syömään. Räkii kaikki pois ja sitten ei suostu avaamaan suutaan lainkaan. Olen tehnyt ruoat niin, että olen keittänyt maissia, perunaa, porkkanoita, parsakaalia, riisiä, makaronia, tomaattia yms... ja survonut vähän pienemmäksi perunamuusijutskalla ja sitten tunkenut jääpalamuotteihin. Samoin olen tehnyt lihoille. Sitten aterialle vaan vaikkapa pari palaa maissia, riisiä ja kanaa. Ja seuraavaksi esim. perunaa, porkkanaa, jaukkua. Mausteina olen käyttänyt sipulia, purjoa, paprikaa, valkopippuria, basilikaa ja provencen yrttejä. Yritän opettaa pienestä pitäen mausteisiin, koskapa meillä syödään melkoisen mausteisia ruokia. En oikein tiedä, onko järkevä tapa. Olisi kyllä todella kiva kuulla miten muut tämän hoitelee... Joskus vaan tajuaa tehneensä ihan tyhmästi vaikka kuinka kauan...

Aamu- ja iltapuuroon sekoitan joko omaa hedelmämössöä tai kaupan pikkuvauvojen hedelmiä mauksi. Puuro pelkältäänhän on ihan kamalaa!!

En oikein tiedä, missä vaiheessa pojan pitäisi antaa oikein kunnolla yrittää syödä itse. Nyt olen aina silloin tällöin antanut sotkea ruokailun päätteeksi itse lusikallaan, mutta eihän sitä sotkua koko ajan hermo kestä ;)

Mitenkäs te ulkoilette päivittäin? Käyttekö puistoissa? Mitä leikitte? Paljonko pitäisi ulkoilla päivässä? Joskus olen kuullut kolmesta tunnista päivittäin, onkohan niin? Meillä pysyy asunto ihanan viileänä, joten joskus tuntuu ihan tyhmältä mennä ulos paahtumaan... Laiskuutta kait...

Onko teidän pikkuihmiset muuten ruskettuneet? Mä olen koko ajan yrittänyt pitää poikaa varjossa, mutta huomasin juuri rusketusrajat käsissä t-paidan hihan kohdalla ja käsimakkarassa. Kääk.

-iivis ja verneri-

Vierailija
30/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenet täältäkin.. IIVIS tervetuloa joukkoon...

Meillä yöunille mennään klo 19-19.30, niinkuin aiemminkin. Toki poikkeuksia on ollut jolloin tyty nukahtaa vasta ysin jälkee, unen pituuteen tuo ei kyllä vaikuta. Aamulla heräillään noin seittämältä, jolloin annan maitoa, menee 140ml, ja vielä hivenen tiristetään unta. Ite oon niiiin aamuunine, tytykin tottunut tuohon. Ylös noustaan yheksän aikaa, jolloin puurotellaan...

Romi kyseli vaatteiden koosta, 74cm käytetään, jotkut ovat vielä isoja, mutta sekin riippuu minkälainen vaate on ja oon myöskin huomannu, esim. henkkamaukalta ostetut vaatteet on sopivampia kuin lindexiltä ostettu. Lindexin 74 body on iso Annille, mut maukan 74 sopiva (samana päivänä ostetut)...

Nyt täytynee mennä pakkailee mökki reppu valmiiksi, lähetää möksälle viikonlopuksi..

Aurinkoista päivää sekä viikonloppua, jollen ehdi koneelle..

-eekkis-

Vierailija
31/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyssäreihin..

HAMPAAT: Ei löydy vielä kummaltakaan ainootakaan.. Läpi jo kuultaa, joten vaan ajan kysymys.. =)

POTTAILU: Ei olla vielä hommattu, joten vähiin on jäänyt istunnot.. Tosin muutaman kerran mamman luona testailtu.. Tuloksettomana.. =)

PUHE: Mammammaa, pappappaa.. ämmä.. yms muita mukavia.. Päristellään ja kirkutaan.. =)

LIIKKUMINEN: Ryömitään kovaa vauhtia.. Ja vauhtia ponkaistaan aina oikeen jalan ukkovarpaalla, joten se on kummallakin ihan punainen.. Jannulta jopa lähti nahka siitä.. Auts.. =( Konttausasento otetaan jo, mut sit jäädäänkin huuli pyöreenä ihmettelemää, jotta mitäs nyt... =)

NOKKAMUKI: Vettä tarjoon siitä.. aikas märkää touhua on.. Myös ihan tavallisesta mukista juodaan vettä.. Maidot vedetään pullosta..

8KK SOSEET: Kerran oon koittanut, ja tyty oksensi melkein saman tien.. Jannu veteli.. tosin hiukan naama nutturalla.. mut hänelle kelpaa muutenkin kaikki.. Mulla siinämielessä kiva tilanne, et äitini on tehnyt kaikki lihasötköt mulle pakkaseen.. =) Hän siis tekee sellasen valmiin sötkön (esim broileria, vihanneksia, spagettia ) pakastaa esim pakastusrasioihin, sellasiin kaupan salaattirasioihin (esim punajuuri) tai muihin sopivan kokoisiin.. Mä sitten vaan sulatan ja lämmitän.. =)

ULKOILU/RUSKETUS: Me ollan jatkuvasti ulkona, kun sisällä on niin pirun kuuma, joten rusketustakin on saatu.. Oon kyl koittanu pitää varjossa, mut silti kintut on kummallakin aikas ruskeet..

PÄIKKÄRIT/YÖUNET: Päikkäreitä meillä otetaan noin kahdet.. Puolenpäivän aikoihin ja sit alkuillasta.. Pituudet vaihtelee, mut kolmen tunnin unet on muisto vaan.. =( Varmaan sellanen tunti menee nykyään.. Yöunille käydään 19-20 ja aamulla 6-7 on maitotankkaus sängyissä.. Sit äiti paineleekin takas pehkuihin, kunnes noin 8.30 käsky käy ja on aika lämmitellä aamupuuro..

Siitä tulikin mieleen.. Olettekos tehneet sitä kaura-mannapuuroo.. Meillä uppoo sekin hyvin.. Teen aina sellasen pikkukattilallisen sitä jääkaappiin, niin sieltä on kätevä sitä lämmitellä aamuin illoin pari päivää.. Sekaan laitan tietysti hedelmäsoseita vaihdellen makuja, tosin meillä lemppari on päärynä.. Uppois varmaan joka päivä... =)

Mut nyt pitää lopetella.. Hauskaa viikonloppua kaikille.. =)

Kervinen + dynamic duo

Vierailija
32/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAATTEET: Me käytetään kans 74-80cm

MAUSTEET: Nyt kun oon tehny ite noita ruokia ni oon laittanu valkosipulijauhetta, paprikajauhetta, provencen yrttejä, tilliä, pippurisekoitusta ja valkopippuria, vaihdellen ruoan mukaan. Ja tuoreena, paprikaa, tomaattia, sipulia, porkkanaa sekä tietysti perusainekset; peruna, makarooni, riisi, jauheliha, broilerin jauheliha, kala.

Mä kans tykkään käyttää mausteita ruoassa ja tuskin ne nyt mitenkään epäterveellisiä on? Mieluumin mausteita kuin suolaa, eikö?

Puuron kanssa mekin annetaan aina jotain hedelmä/marjasosetta, n. 1/3 prk.

Ääh, mulla on nyt joku kesälentsu, aivastuttaa jatkuvasti ja nokka vuotaa solkenaan ja välillä tulee sellasia tuskanhikikohtauksia.. onneks ei oo enää niin kuuma, muuten vois olla aika tukala olo!

Pitäis kaupassakin vielä käydä ja pyykkiä pestä...huoh.

Peibi ei taas millä malta alkaa päikkäreille... täytyy mennä rauhottelee.

Viikonloppuja!

-mari-

Vierailija
33/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt kerkiäis vähä vastailemaan kyssäreihin,on ollu taas yhtä hälinää nämä päivät...

HAMPAAT: 2 on alhaalla ja ylös just tehään (vähä pilkottaa) 2.Näyttäs siltä että 4saattaa tulla,pullottaa siihen malliin ikenet,mutta varma en ole...

POTTAILU: Potta on,mutta en etes aattele ennenku poika kävelee ja osaa sanoa että on hätä..

PUHE: tätätä...äitäitäit(en usko että tarkottaa äitiä..),eieiii..ja kovasti päristellään...

LIIKKUMINEN: Kovaa vauhtia ryömitään,mutta konttaus asentoa ei oteta vielä (30.6 oppi ryömimisen)

NOKKAMUKI: öö..taikamukia pelkää ja sille suututaan joten päätin antaa olla,käytän vielä tuttipulloa

8KK SOSEET: Alko menemään alas tuossa kolmisen viikkoa sitte,nyt oon tehny ite ruoat,joitten ohjeet sain täältä=) Haarukalla pitää vielä isommat palat (spaghetti) pienentää,mutta tykkää kovasti.Joskus sekotan vielä vauva-ruokia joukkoon

ULKOILU: Ollaan paljo ulkona jos vain sää sallii,täällä tuo tuuli meinaa olla välillä vähä liianki kova..Auringosta oon pojan pitäny pois ku on niin vaalea ihonen että palaa herkästi.Vähä aikaa ollaan,mutta sitte siirrytään varjoisaan paikkaan

PÄIKKÄRIT/YÖUNET: Päikkäreitä otetaan 2-3 1-2h,joskus iltaunet jää pois. Yöunille laitetaan viimeistään klo 20.00,herää 6-7 aikohin vellille ja jatkaa useimmiten vielä unia n.tunnin.

PUUROISTA: Ennen tehtiin kaurapuuroa,elovenaa,mutta huomasin että poika kyllästy,joten nyt tehään neljän viljan puuroa ja on tosi herkkua.Pienennän hiutaleita vähä ettei ole niin paakkusta ja laitan aina vaihdellen erimakusia soseita joukkoon.

Eiköhän tässä ollu nyt tärkeimmät=) Nyt pitää mennä levähtämään ku nikoki nukkuu.HELLUREI JA HELLÄT TUNTEET!!

Johanna ja Niko

Vierailija
34/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon Iivis!

Laittelenpa tässä viimesimppin kysymyksiin omat vastaukset ennen kuin viikoksi hiljenen...

ULKOILU me ollaan pariin otteeseen/päivä ulkona. Nyt kun oli nämä helteet niin keskipäivällä ei kertakaikkiaan pystynyt olemaan ulkona, noin muuten meillä on oma leikkipiha tässä rivitaloyhtiössä joka on hyvä (keinut ja hiekkis) ja nyt tietty oma nurtsikin aika pop kun pääsee ryömien liikkumaan. Se suositeltu 3h ulkoilua/päivä olen kuullut myös, mutta olen ajatellut sen koskevan lähinnä jo jaloillaan liikkuvaa lasta, ei välttämättä vauvoja. Ainakin itse pidän poikaa vielä vauvana...vaiks olis 50v...heh.

LEIKIT meillä lähinnä kaveri haluaa nyt ryömiä paikasta toiseen ja sitä siinä sitten itse kattelee perään...peilit on pop...lamppua ja kelloa kaveri jaksaa kattella...lelulaatikon sisältöä tutkimme...kirjat revitään ymym.

RUSKETUS meillä poju todella vaaleaihoinen joten aurinkoa olen kans yrittänyt välttää hänen kanssaan, mutta väkisinkin sitä tulee ja hyvin hyvin haaleta t-paidan jäljet näkyy käsivarsissa.

Juu nyt on pakko ruveta niitä verhoja silittelemään...yök!

Heippodei ja hyvää perjantai-iltaa!

Vierailija
35/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain verhot silitettyä ja kone kun tässä vieressä niin ajattelin että, olisiko paikallaan taas lyhyt esittely, kun nyt meitä on niin mukavan paljon kirjoitellut niin ei millään pysty muistamaan kuka,missä,ikä jne jne?

- lapsen/lasten sukupuoli & syntymäpäivä

- eka, toka vai monesko lapsi

- oma ikä

- missä asustelee

Meillä näin:

- poika, laskettuna päivänä 10.10.

- esikoinen

- itse 35

- Vantaa, Kartanonkoski

Tällainen galluppi tällä kertaa....

Vierailija
36/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-poika, syntyi 17.10.2005 la.23.10.2005

-esikoinen

-itse olen 28v

-vantaa myyrmäki

Hauskaa viikonloppua kaikille!!!

T. Nasu ja Eetu

Vierailija
37/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaseen vastaan myös:

-poika, synt. 17.10.05,la 16.10

-esikoinen

-ite 29vee

- n.3kk asuttu nyt Kokkolassa

Näin meillä=)

Johanna ja Niko

Vierailija
38/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lapsen/lasten sukupuoli & syntymäpäivä

*Tyttö, 07.10.2005 (la.10.10.2005)

- eka, toka vai monesko lapsi

*Eka

- oma ikä

*32v.

- missä asustelee

*Vantaa, Tammisto

Lisää galluppia:

Miten teidän vaavit suhtautuu imuriin? Meillä Dina on jostain syystä alkanut pelkäämään sitä ihan hirveesti. Tänään kun otin imurin esille niin heti alkoi itkemään vaikkei koko kone ollut vielä edes päällä!? ja koko sen ajan kun imuroidaan niin sitä pitää pitää sylissä tai muuten se itkee. Yksin on vähän vaikee imuroida nykyään. :/

Nyt iski syyllisyys tosta meidän ulkoilun vähyydestä... :( Meillä ulkoilu on ollut lähinnä kauppareissuja ja koirien kanssa ulkoilua ja neki ihan pikku lenkkejä päivisin näillä helteillä ja muutenkin, se kun on niin stressaavaa olla rattaiden ja kahden koiran kanssa liikenteessä.

Muutaman kerran ollaan oltu puistossa nurtsilla ja hiekkiksellä ja keinumassa.

Meillä on ihan kiva leikkipiha tossa mutta siinä ei ole vauvakeinua. :/ Ja koko päivän siihen paistaa aurinko joten nyt on ollut ihan liian kuuma siinä olla. Mutta nyt kun nää ilmat vähän viileni niin täytyy yrittää ryhdistäytyä. Pimussa kun tuntuu tota virtaakin olevan päivä päivältä enemmän. Tänään se oli ihan onnessaan kun oltiin menossa pyykkitupaan, Dina kävelytuolin kanssa, kun se pääs hurjastelee tohon rapun ala-aulaan. Oli kunnolla tilaa juosta. :)

Mut ny se o moro. (ainaski vähäks aikaa...)

T: mari

Vierailija
39/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain on meillä jopotitin kanssa täysin samanikäiset " vaavit" =)

Tohon Marin imurigalluppiin. Meillä Eetu tulee kokoajan perässä, kun imuroin. Ei siitä oikeen tule mitään, kun se on johdossa tai letkussa kiinni. Ei ainakaan vielä pelkää ääntä.

No nyt meen ukon kylkeen kiehnäämään. Tsaaauuuuu!!!!

T. Nasu

Vierailija
40/42 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- poika ja tyttö, 13.10. (la 17.10)

- esikoisia

- karvaa vaille 32v.

- päijät-häme

Ulkoilukyselyyn.... Aika paljon ollaan pihalla. Kellosta en oo aikaa katsonut, mutta tunnista kahteen päivässä.

Imuri on ihan hauska kaveri, ei ainakaan vielä pelota yhtään. Tällä mammalla vaan tuntuu olevan aika ajoin lievä imurikammo ;). Sen oon kyllä huomannu, että tota Jarppia pelottaa kovemmat äänet (esim. isin työkalut ja mamman turboaivastus...).

Ja jos nyt toivottelis ihan oikeasti niitä viikonloppuja kaikille :)!