Mikä työ on palkitsevaa, tuntuu kuin hauskalta peliltä?
Olen miettinyt, että minulle voisi sopia sellainen työ, missä tulee pieniä "palkintoja" onnistumisesta useasti. En kestä tylsää ja tarkoituksetonta työtä, toisaalta en myöskään valitettavasti saa paljon sellaisesta työstä, joka on joillekin henkisesti merkityksellistä esim. hoitotyö. Itselle ei tule mieleen juuri muuta kuin myyntityö, missä siis kaupan onnistuminen on aina yksi välietappi, mikä kannustaa seuraavaan tehtävään.
Kommentit (6)
Siivouksesta saattaisi tulla hyvä mieli, kun kohde on saatu puhtaaksi.
Säveltäminen, pistät mustia palloja, välillä onttoja, viivoille ja väliin. Kiinnität pystyviivoja niihin riippuen kuinka ylhäällä pallo kelluu viidellä viivalla, joskus voit jättää viivan piirtämättä, jos pallo on ontto. Välillä voit piirtää koukeron tai jotain väliin ja kertoa ystäville myöhemmin, että tässä kohtaa ollaan hiljaa. alkuun voit valita jotkut numerot päällekkäin, mutta siten, että alimainen on joko 1, 2, 4 jne. aina tuplautuen, ylös voit kirjoittaa minkä numeron haluat. Hauskinta tässä työssä on se, että näiden pallojen summa pitää olla aina sama viivaston pystyviivojen kanssa mitä alun numerot osittavat, joten joudut opettelemaan pallojen numereeliset arvot.
Tämä riippuu kovasti omista kiinnostuksen kohteista. Itselleni on myös merkitystä omalla osaamisella, joka karttuu vain työtä tehdessä. Olen suunnittelualalla, joka ei uran alkuvaiheessa todellakaan tuntunut hauskalta peliltä vaan lähinnä turhautti, pyramidin pohjalla lähinnä tehtävänä oli piirtää toisten tekemisiä puhtaaksi. Nyt kokemuksen myötä on itse suunnittelupallilla ja todella usein tuntuu hauskalta, joskin hyvin haastavalta, peliltä saada osaset sopimaan paikoilleen sekä detaljitasolla että isossa mittakaavassa. Samoin yhteistyö muiden suunnittelijoiden kanssa on hauskaa, saman palapelin tekemistä siten, että kaikille on jaettu alussa erilaiset palat.
Osittain on varmaan yleisesti asemmekysymys, eikä siis pelkästään yksilön vaan työyhteisön. Nuorena torimyyjänä koin myös samaa mukavaa tunnetta, kun työkavereiden kanssa pelattiin hyvin yhteen ja kiireisinä tunteina kädet kävivät ristiin kukkakaaleja ja kurkkuja ojennellen. Toisenlaisessa porukassa olisi voinut olla tympeä pesti.
Suomen hallituksen ministerinä oleminen. Voi hassutella kaikenlaista fantsua, eikä mistään omista tekemisistä tarvitse kantaa vastuuta tai murehtia seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Siivouksesta saattaisi tulla hyvä mieli, kun kohde on saatu puhtaaksi.
Itsellä näin. Vaatii kyllä sitä, että jaottelee panostuksen kohteita. Kaikkea ei voi tehdä joka kerta hyvin koska oma vireystila vaihtelee. Ja jos tekee yksin, niin välillä kuulokkeet päähän koska toistuvuus puuduttaa.
Mulle sellaisia on vaativat asiantuntijatyöt. Kun saa jonkun asian mietittyä läpi ja se jopa toimii miettimälläni tavalla, on se aina voitto ja palkinto itselle.
Ikävä kyllä valtaosa asiantuntijatöistä on hyvin tylsiä ja rutiininomaisia, jotka eivät anna muuta kuin rahaa.