Yleltä tuli äsken Rintamäkeläisiä. Siis kenen suosikkisarja tämä muka on?
”Menkääs akat pois siitä valkokankaan edestä, että miehet näkee elokuvan”. Sitten lähdettiin äijäporukalla Viipuriin hu*riin ja jäätiin siitä kiinni. Oikein lämminhenkinen hyvän mielen sarja. Varmaan boomerien suosiossa, minulla sauhu nousi korvista kun tätä muutaman minuutin seurasin.
Kommentit (33)
Mikä on boomeri?
Rintamäkeläiset on hyvä sarja eikä siinä kukaan käynyt huorissa.
Oli kyllä pitkäveteistä. Aiemmin tullut Heikki ja Kaija samoin. Nykytarjonta voi olla aika huonoa, mutta eipä ainakaan yhtä tylsää.
Nyt tulee tietovisa. Hauskaa nähdä Salkkareiden Ismo 80-luvulta :) mutta vähän tylsän oloinen tämäkin.
Sovinistista shittiä. Ei toimisi nykyään akattelut.
Tapahtuuko Rintamäkeläiset samassa universumissa kuin Metsolat?
Salminen Thilia thaliassa. Salminen Putouksessa. Vuodet vierivät mutta tuo se vain pysyy.
Se on aikalaiskuvaus ja erittäin paikkansapitävä. Kuin suoraan lapsuudestani 60-luvulta.
Mene Kaarina pois internetistä. Sinä olet nolo.
Se oli aikansa salkkarit, paitsi ei tienkään ollut yhtä luokatonta menoa, mutta suosittu.
Elämän suola, se on tylsyyden huippu. Rintamäkeläiset on ilottelua siihen verrattuna.
Rintamäkeläisiä tehtiin vuosina 1972-78.
Se tehtiin aikana, jolloin elettiin tuollaista aikaa kuin siinä kuvataan.
Ajat ja tavat muuttuvat. Ovat aina muuttuneet. Eikä nykyistä aikaa ja tulevaa aikaa voi ymmärtää, ellei ole pienintäkään käsitystä ja tietoa menneestä.
Sinänsä osuva vertaus Metsolat-sarjaan, Metsoloissa elettiin 1990-luvun lama-aikaa, konkursseja, matkailu alan nousua, mielenterveysongelmia, alkoholiriippuvaisuutta ja muuta sille aikakaudelle tyypillisiä asioita.
Metsolat oli tosiaan upea suomalainen sarja, ehkä parhaimpia mitä Yle on esittänyt.
Mun mielestä myös maikkarin Puhtaat valkoiset lakanat oli erittäin hyvä sarja,käsitteli mm. yrityselämää ja Venäjän kauppaa joka Suomessa ennen kukoisti todella hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Se on aikalaiskuvaus ja erittäin paikkansapitävä. Kuin suoraan lapsuudestani 60-luvulta.
Otan osaa. Akatteliko isäsi äitiäsi juoksi vieraissa?
Vierailija kirjoitti:
Kaarinat ja Kalevit on näitä tällaisten ohjelmien ihannoijia, en minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juossut vieraissa, murrealueesta riippuen sanaa akka kyllä käytettiin.
Tylsä tuo kuitenkin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Rintamäkeläisissä kukaan juokse vieraissa.
Termiä ”akka” kyllä käytettiin ihan yleisesti.
Olen kasvanut maalla mutta isäni oli neuvos joten en itse elänyt pienviljelijätilalla. Todistin sitä elämää kyllä ja kaverien perheet oli hyvinkin tuontapaisia. Antti on kuin suoraan yhden kaverini isä, sotaveteraani ja pihi ja kipakka jne.
Hyvä sarja on. Jos katsot pidempään, niin huomaat että on huolella käsikirjoitettu ja lisäksi siinä on erittäin hyvät näyttelijät. Siinä on myös kivaa huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaarinat ja Kalevit on näitä tällaisten ohjelmien ihannoijia, en minä.
Älä jaksa. Sanavalinnoista näkee ilmiselvästi, että olet Hazard.
No aikansa tuotos. Eikö ole jostain 60-luvulta?