LOKAkuisten maanantai
Kommentit (18)
Tänään sitten ensimmäistä päivää töissä loman jälkeen. Tässä vaiheessa tuntuu vielä ihan mukavalta, mutta enpä ole ollutkaan kuin puolisen tuntia töissä. Olen ihan pihalla siitä, mitä olette täällä keskustelleet sillä noin kolmeen viikkoon en ole käynytkään koneella. Enkä taida jaksaa lukea kaikkia vanhoja keskusteluja.
Kertokaa lomalta palailijat tai lomalla edelleen olevat, mitä olette hommailleet. Meillä loma vietettiin muuton merkeissä, joten eipä ole levähdelty kuin vähäsen. Ihanaa kuitenkin, kun pääsi uuteen ja vielä omaan kotiin. Pari päivää käytiin mökillä rentoutumassa, mutta sielläkin rakennushommissa. Nyt alkaa sopeutuskoulutus meidän koiralapselle, kun se ei meinaa sopeutua uuteen kotiin millään. Onko vinkkejä? Tykkää olla kotona, kun mekin ollaan mutta ei halua jäädä yksin. On kerennyt raapia jo eteisen seiniäkin yksinollessaan, mikä tympäsee aivan älyttömästi. Eläinlääkäristä hain sellaista hormonia, mikä rauhoittaa ja luo turvallisen tunteen koiralle, mutta ei ole toiminut vielä tässä vaiheessa.
Vauva on potkinu paljon ja vaihtanut vuorokausirytmiäkin loman aikana. Aikaisemmin liikuskeli yöllä ja nyt on onneksi vaihtanut päivävuoroon. Onko täällä muita, jotka aikoo jäädä varhennetulle äitiyslomalle?Itselläni on työsopimus elokuun loppuun, joten onpi pakko jäädä mammalomalle 1.9.
Aurinkoista päivänjatkoa ja jaksamista niille kohtalontovereille, jotka joutuvat palaamaan työn pariin.
Ale-80 ja höpnassu 25+4
Eipä tässä vielä lomille pääse :/ Elokuun puolivälissä vasta kun lapsilla alkaa koulu ja tyttökin menee jo ekalle :) Onneks on viel tää ja huominen vapaata, nää helteet väsyttää kyllä aika lailla... Ei meinaa töissä jaksaa...
Eilen kävin ekaa kertaa tänä kesänä uimassa. Tuntu jotenkin kylmältä vaikka järvet taitaa olla kyllä aika lämpimiä. Meni varmaan puoli tuntia siihen, kun totuttauduin veteen ja pystyin kastautumaan kunnolla. Jänishousu taidan olla. Mut oli kyl ihanaa :)
Pitäis jotain tekemistä keksiä lasten kanssa. On vaan jo niin kuuma... Yöt olen onneksi saanut nukuttua.
Vauvaa ei onneks tunnu helteet haittaavan. Melskaa totuttuun tapaan miten sattuu. Ja maha pömpöttää. Jalat tuppaa turpoamaan... Mutta ei tää ole vielä mitään kun muistaa mitä se turvotus on odotuksen lopussa...
Voimia helteisiin, masun kasvattajat!
Sanna ja baby 26+6
Hyvää viikonalkua täältäkin. Mula oli la ystävän polttarit ja kivaa oli. Mäkin pysyin matkassa iltaan saakka ja ihmettelin, kun ei mitään tuntemuksia ollut koko päivän aikana. No, kun pääsin kotiin, tuli olo aivan kauheaksi. Oksetti, heikotti, pyörrytti jne ja jouduin olemaan makuulla koko illan. Uni ei silti tullut millään, jalat tuntuivat levottomilta ja olo oli kerrassaan karsea. Mutta ihanaa oli, kun astuin ovesta sisään niin mun mies sanoi (oli ollut aamukuudesta ilta kahdeksaan tytön kanssa ihan vaan kotona), että " ymmärrän hyvin, jos olet joskus väsynyt päivän jälkeen, sillä 1,5 v hoitaminen on ihan täyttä työtä, eikä päivän aikana tosiaankaan saa tehtyä mitään muuta kuin lapsen kanssa touhuamista" . Musta oli aivan ihanaa, kun ne ekan kerran ihan koko päivän kahdestaan eikä mun mies ollut lähtenyt edes mummoilla tytön kanssa vaan olivat viihtyneet kahdestaan ja hyvin oli mennyt. Oli kiva kuulla, miten paljon se arvostaa kotiäitinä olemista.
JOka tapauksessa eilinen päivä oli vielä pahempi, illalla supistuksia tuli 10 min välein ja rupesi jo pelottamaan. Kun vihdoin sain tytön nukahtamaan puol kymmenen, niin eiköhän ulko-ovi käy ja yksi puoli tuttu tule tuomaan jotain astiaa jossa olin vienyt sinne polttareihin leipomuksia ja arvaa heräsikö tyttö?? Se virkistyi niin että taistelin sen kanssa yhteentoista ennen kuin se nukahti uudelleen. Siinä sitten väänsin jo melkein itkua kun olin itse niin poikki (ja mies kalassa..). Mä en vaan käsitä, miten joku voi tulla käymään puoli kymmeneltä, kun ei olla mitenkään tuttuja, kerran ollaan juteltu, ilman mitään soittoa tai edes ovikellon painamista. Tuli vaan olohuoneeseen ja totesi että ai jaa, teilläkö nukutus käynnissä (tyttö oli mun sylissä siinä vaiheessa).. Onneksi sain heti nukuttua ja tyttökin nukkuin puol ysiin joten nyt olo on ok. TULIPA OMAA NAPAA!!!
ÄIPPÄLOMA: Mä jään kanssa varhennetulle äippälomalle. Hoitovapaa loppui kesäkuun lopus ja nyt mul on vuosiloma ja ettei jäisi " rahatonta" kautta ennen uutta äippälomaa niin jään n. viikon aikaistetulle äippälomalle elokuun alussa. Meni aika hyvin suunnittelematta;)
Nyt pitää mennä, paistan miehelle pekonia aamupalaksi;
nazu ja vauveli2 rv 30
Kyllä taas sanon, et olipahan yö.. tää kuumuus!!! Pyörin ja pyörin sängyssä, kävin juomassa, vessassa, hain märkää pyyhettä päälle..
Pitäis varmaankin hankkia jonkinlainen tuuletin, jos niitä nyt enää kaupoista saa.
Ja samanlainen kuuma päivä näyttää olevan tulossa, mä kyllä niin odotan viileempiä ilmoja. Nautin sitten ens kesänä helteistä. Kiva, kun pikkuhousut ovat aina märkänä ja heti sitä luulee, et lapsivettähän se vaikka onkin hikee.. valivalivali...
Masussa on kaikki hyvin, potkuja tulee vähän joka puolelle. Mä oon tähän asti jotenkin ajatellut, et masussa on tyttö mut viikonloppuna rupesin miettimään, et ihan hyvin siellä voi olla poikakin. Sydänäänet ovat olleet koko ajan siinä 140. Tietty kumpikin ovat yhtä tervetulleita mut taitaa tuo meiän esikoistyttö salaa toivoo pikkusiskoo, kun taas pojat toivoo pikkuveljee..
Mikähän se on Kelalla käytäntö äitiyspäivärahan kanssa, pakkauksesta tuli päätös seuraavalla viikolla mut tuosta päivärahasta ei ole vielä tullut. Paprut vein sinne kuukausi sitten.
Mutta täytyis lähtee hakee jääkaappiin täydennystä ja vois samalla käydä kirjastossa.
Koettakaahan jaksella niin töissä käyvät kuin lomailijatkin!!
myttynen 27+3
Tosiaan alkoi ensimmäinen kokonainen lomaviikko ja pikkuhiljaa sitä alkaa tottumaan ajatukseen siitä, ettei töihin oikeesti tarvii mennä ainakaan vuoteen:-)
Täällä on pilvinen päivä ja sadettakin pitäisi kuulemma tuossa puoliltapäivin tulla, HYVÄ, jos vähän raikastuisi ilmakin:-)
Viikonloppu meni oikein kivasti.Lauantai-iltana oli kolme tuttua grillailemassa ja kun he lähtivät niin lämmitettiin vielä puoliltaöin sauna ja istuskeltiin terassilla!
Eilen oltiin Alastarossa RoadRacingkisoissa ja siellä oli _KUUMA_!!!!! Sieltä kun lähdettiin niin ajeltiin Loimaalle syömään. 8 tuntia oltiin reissussa:) Siinä vielä sitten siivoilin koko talon (vaikka päätin pitää välipäivän) ja grillattiin makkaraa.
Pikkasta turvotusta oli huomattavissa jaloissa ja sormissa mikä on niin uutta mulle, ei oikein miellyttävää. Juotua tuli kyllä mielin määrin pitkin päivää:-)
Masuun ei uutta ihmeellistä. Eilen paukkui 28 viikkoa ja alkoi KAHDEKSAS (Huiii) raskauskuukausi, jeeeee:-) Ihanasti ovat muuttuneet vauvan liikkeet vahvemmiksi ja tuntuu miten siellä muljataaan. Mulla on aavistus, että siellä on käännytty joko pää alaspäin taikka sitten perätilaan, mutta poikittain hän tuskin enää siellä on. Tuntuu niin eri paikoissa nuo liikkeet:-) Näkyvät niin ihanasti liikkeet jo vaikka on monta kerrosta vaatteitakin päällä.
Huomenna on vihdoin se LÄÄKÄRINEUVOLA:-) Odotan innoissani mitä siellä oikein tehdään ja totta kai pitää toivoa, ettei paikat ole pehmenneet. Yhtään kipeää supparia ei ainakaan ole ollut. Välillä menee masu kovaksi, mutta siihen ei liity muita tuntemuksia.
Käyn tänään ostamassa sen PINNASÄNGYN ja koitan malttaa vielä hetken pitää sen kokoamatta:-) Tosin sitten kun tulee pakkaus niin voisi sen koota ja kerätä sitten vauvan juttuja siihen sänkyyn, kun nyt niitä on vähän siellä ja täällä...
Voisin käydä liikkeessä sovittamassa sitä Gracon kaukaloa autoon ja siihen kyllä päädymme mikäli vaan mahtuu hyvin:-) Justiinsa eilen katselin miten ihan pikkuriikkinen poika sellaisessa makoili eikä asento näyttänyt ollenkaan hassulta (=pystyltä).
Mä nostin pari päivää sitten MULTITABS 2+:n annoksen kahteen tablettiin ja eilen aloitin vielä magnesiumlisän eikä viime yönä vetänyt(ei ees meinannut) suonta olleskaan :-) Jee!!
Hartiat ovat jumissa niin, että tuppaa kädetkin puutumaan mikäli liian ylhäällä niitä pitelee (sydämen yläpuolella) :-( Isäntä lupasi hieroa niitä illalla saunassa. Ihanaa!!!
Mutta ei tässä nyt muuta tällä erää:-) Äitiysavustus ja -rahapäätöstä tässä kuumeisesti odotellaan!! Kestää ja kestää täälläkin....plaah:-/
OIKEIN IHANAA ALKANUTTA VIIKKOA KAIKILLE TEILLE :-)
Toivottelevat: Je_Ni & Pikku-Isäntä 28+1
Neuvolasta tulossa ja töihin lähdössä!!! Enää pari viikkoa töitä ja sitten kesäloma ja perään varhennettu äippäloma! Ihanaa!!
Syy väsymykseen selvis neuvolassa, hemppa oli laskenu 105een, eka neuvolassa oli 147. No nyt vedellään rautaa ja lujaa, kaippa se siitä kohoaa. Pääkin on koko ajan ollu kipeä, johtunee kait tosta raudan puutteesta. Sf mitta oli 21, mitähän viikkoja mulla nyt on, en edes muista... ehkä 26. Painoakin oli tullut nyt isompi rysäys. Täytyy alkaa jo hiukan vahtimaan, kun ne ei todellakaan mulla jää synnärille vaan roikkuu iloisesti mukana vuoden, pari.
Vauvan tarvikkeista on ollu puhetta, turvakaukaloksi meille tulee se Gracon *klik* malli, siskon vauva vaihtaa syksyllä isompaan (toivottavasti!), ja saadaan heiltä se lainaan. Ihan kiva juttu, sitä tarttee kuitenkin niin pienen ajan. Vaatekaappi on vielä hakusessa vauvan huoneeeseen. Kaikki on joko liian isoja tai sitten liian " sotka-lastulevyjä" jotka toisaalta on halvempia, Ikean valikoimat täytyy vielä tsekata. Joku lipastokin olis varmaan hyvä siihen tarkotukseen.
En muuten saanu neuvolasta vieläkään sitä raskaustodistusta kelan papereihin???!!! Piti kysyä sitä, mutten muistanut kuin juurikin nyt! Täytyy kävästä hakemassa se joku päivä!
No nyt on jo kiire töihin!!!
Päivänjatkoja kaikille!!
loka_mama ja viikot hukassa, lasketun ajan sentään muistan 16.10!
Minä täällä ALOITIN siivouksen. Siis nimenomaan aloitin :) Kannoin matot ja petivaatteet pihalle (miehen kans jopa puisteltiin pölut, mitä ei oo tehty aikoihin ja sen kyllä huomas). Mutta sittenpä jumituinki eka syömään ja nyt tähän koneelle. Minusta siivouksessa kaikkein ärsyttävintä on tämä alku, kun pitäs jokainen sängyillä, lattialla, pöydillä jne lojuva tavara saada paikoilleen. Mihin siis???? Meillä on AIVAN liikaa lasten leluja, AIVAN liikaa vaatteita ja AIVAN liikaa kaikkea muutakin. Kun vaan tietäs mistä päästä raskis laittaa pois!
No se siitä siivouksesta, ehkä se tästä vielä etenee. Jään kohta kuopuksen kans kaksi kotiin, kun mies lähti korjaamaan yhtä autoa ja anoppi aiko hakee kaks vanhinta lasta heille päiväksi. Kivaa! Paitsi että kuopus nukahti jo nyt päikkäreille, eli herää sitten kohta mulle siivous" avuksi" .
Meillä menee taas pitkästä aikaa kivasti miehen kans, itseasiassa tosi hyvin! On sitten itelläkin paljon parempi ja enrgisempi olo. Toivottavasti tätä jatkuu pitkään ;)
Minäkin aloitan ä-loman varhennettuna, alkaa joskus elokuun lopulla. Vaikka eipä sillä niin suurta merkitystä ole, kun kotiäitinä häärään. Mutta saan ä-loman aikana n. 140¿ enemmän kuin nyt, eli siksi aloitan aikaisin.
Jahas, kakarat tappelee pitää lähtee erotuomariksi.
Mianni ja oiskohan se 25+2
Mulla alkoi nyt neljäs loma viikko. Pidän kuusi viikkoa kesälomaa ja sitten menen vielä kuudeksi viikoksi töihin ennen äippäloman alkua.
Meille tulee kanssa kaukaloksi se Gracon Autobaby, jos se vaan käy meidän autoon. Ostetaan se käytettynä miehen veljeltä. Ollut heillä käytössä vaan neljä kuukautta.
Masu on kasvanut ja liikkeitä tuntuu pitkin päivää. On ihanaa, kun on lämmintä, vaikka nukkuminen onkin aika tukalaa.
Niina Rv 26+4
Meillä siintää loma vasta tuolla tulevaisuudessa elokuussa..Miehen loma siis, me pojan kanssahan ollaan koko ajan " lomalla" ;)
Voi perskeles sentään! Kun ollaan katottu niitä kaukaloita nyt tovin ja kyselty myynti-ilmoitustenkin perään...Noh, mehän oltais ostettu se Britaxin kaukalo, muttei mahtunut autoon ollenkaan. No, tänä aamuna yhden myynti-ilmoituksen laittaja otti yhteyttä ja olis laskenut hintaakin 50¿(alkujaan 80¿!).HItto! Olis saatu halvalla hyvä ja hieno istuin ja vielä tästä läheltä...No ei voi mitään...Niin hyvä tuuri voi olla että sitä Gracon kaukaloa tästä läheltä saatais halvalla...
Pitänee ostaa siis ihka uusi ja myydä sitten eteenpäin :)
Mulla uunissa paistuu mansikka-raparperi piirakka, tuutteko kaffelle? :)
Mutta pieni mies on yllättävän hiljaa tuolla keittiön pöydän ääressä..Muka syömässä, mutta aavistan pahaa...=O
Kurkku meinaa olla kipeänä, toivottavasti ei kesäflunssa iske päälle, no, täytyy iskeä takasin...
Mukavaa päivää!
Camelot 25+4
Voi että nuo kaikki asiat osaaki niin ÄRRRRsyttää! KELA vetää kyllä pohjat... On niin typerää, että kun mies on 2 tai max 3kk vuodesta töissä, niin heti siitä rokotetaan siitä NIIIN pienestä kotihoidontuesta! Ja tulee vielä lappua että teille on maksettu liikaa!! Liikaa mitä? Ku ei ymmärrä etes nuista papereista mitään..ja ku mies taas tän kk alussa vaihto työpaikkaa ja palkka pikkasen nousi, niin ilmeisesti tuo kotih.tuki entisestään laskee. Kela pitää huolen ettei opiskelijaperheet voi kesälläkää laittaa mitää säästöön että pärjäis tulevan talven etes kohtuullisesti. Kela on ihan tyhmä :p
Ja ainanen rahapula on kans niin prseestä. Meillä ois 2vko päästä eka ja vika tilaisuus esikoisen syntymän jälkeen ja ennen vauvan syntymää päästä kahestaan miehen kanssa yheksi yöksi jonnekki, niin tottakai miehen palkka tuleeki vasta vko myöhemmin, eikä päästä mihinkää :( Hyvä jos etes heseen hampurilaiselle...mä oon niin hermona, ku olin jo suunnitellu koko vkl valmiiksi. No, eipä siitä voi syyttä oikein ketää..ei oo rahaa niin ei oo. Ois vaan kiva ku ois aina joku syyllinen jonka päälle vois kaataa kaiken paskan. :)
Ja sitte nää ilmat- huhhuh! Sisällä on kokoajan sellaset 30 astetta lämmintä, ja ulkona parisen astetta viileempää. Ei jaksa enää YHTÄÄN päivää hellettä!!! Argh....Sateita tänne ja vikkelään, kiitos. Yöllä saa tuuletin huutaa täysillä, muuten ei tulis nukkumisesta mitään. Luojan kiitos se viime kesänä tuli ostettua!
(.) Kaikki hyvin, vaikkakin mulle on taas alkanu karkki maistua vähän turhan hyvin. Pitäs vähentää, ettei sokeri vaan pääse kasvattamaan vauvaa...Samalla tässä kokoajan mussutan karkkia menemään. Kaalilaatikko on uunissa ja vasta 2 aikaan valmista, kuola valuu suupielistä ku tuoksuu niin hyvälle.
Kaappien siivous odottais. Mies veti eilen hemelin ku yritti löytää kantta jollekki ruoka-astialle ja kaapin sisus suorastaan vyöry päälle. Kuulemma minun vika? Vaikkakin on kyllä syyllinen tuo meijän esikoinen joka aina menee ja tyhjentää kaapit pitkin huushollia...
Joo. Mutta valivalia tuli taas täältäki, helteet vetää kyllä pinnan tosi kireelle. Toivottavasti teillä muilla on parempi päivä :)
Jääsydän rv 23+6
Kävin sitte ostoksilla;)
Sängyn varasin ja se haetaan huomenna. GRACON AUTOBABY on myöskin varattuna, otin sen ihkauuden kuosin (beige, istuinosassa jotain kukkiin viittaavaa) http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=556 Käytiin sovittamassa sitä autoon ja hyvin mahtui. Onneks me ei kumpikaan olla mitään hirvittävän pitkiä, ei etupenkkiä ihan taakse nyt saa, kun kaukalo tulee takapenkille, muttei kuitenkaan polvet suussa tarvii istuskella:D
HOITOPÖYDÄKSI tilasin sen Drewexin lipastomallisen missä on 3 laatikkoa, avohylly (tai välikkö) ja hoitotaso (irrotettava). http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=51&toimi…
Tällä viikolla pitäisi jo hyvällä tuurilla tulla tuo hoitopöytäkin eli sitten haemme koko satsin kotio; vaunut, kaukalon ja hoitopöydän :)
Eipä tarvii juurikaan mitään enää hommata-paitsi ITKUHÄLYTIN ja haluan sellasen missä on myös se liiketunnistin, on mun mielestä kätevä (siskolla sellanen).
Ei tullu Kelasta vieläkään mitään päätöksiä, perkula :(
Jeps, mutta ei tässä tämän kummempaa tällä erää...
Päivänjatkot!!
T. Je_Ni
Meillä alkaa viimeinkin tapahtua! Nyt laitettiin sitten asunto myyntiin, ja odotellaan josko joku huolisi.
Mies on yrittänyt soittaa pankkiin tänään (tuloksetta) että saataisi aika lainaneuvotteluun, kun vaihdetaan kerran isompaan asuntoon eikä se ole ilmaista.
Asuntopohdintaa, (tylsää jos et ole juuri muuttamassa / jo muuttanut): Olen jo katsellut vaivihkaa netistä rivitalonpätkiä. Mietin, että kun nyt asutaan kolmiossa ja tämä on ihan okei, tosin ehkä pikkuisen liian pieni, niin tehdäänkö me yhtään mitään neliöllä? Olisiko siinä yksi huone liikaa, tulisikohan siitä romuvarasto? Periaatteessa tarvitsemme 3. makkarin vasta sitten kun lapset on niin isoja että haluavat omat huoneet. Siihen voi mennä 5-7 vuotta ihan kevyesti. Maksaisimmeko siis turhasta sen 5-7 vuotta?
Kyllähän me sitten voitaisi muuttaa isompaan. Vai kannattaisiko jo nyt mennä siihen neliöön ettei tarvitsisi muuttaa sitten lasten kanssa, joilla on jo kaverit sitten siinä jne... Onpas vaikeaa!!!
Niin ja jos joku miettii että miksi ollaan muuttamassa kolmiosta, jossa on tarpeeksi tilaa, niin me vaihdetaan paikkakuntaa ja minä haluan oman pikku pihan, mitä ei nyt sitten ole kun ollaan kerrostalossa.
Supistelee edelleen joka päivä! Eilen ihan purin hammasta kun koski. Ensi viikolla muistaakseni on lääkäri joten sinne asti sinnittelen.
Liikkeitä tulee vähän, heikkoja ja harvakseltaan (istukka edessä).
-lupicaia 28+1
Vihdoinkin sataa vettä, johan sitä on odotetukkin! Aivan ihanaa, kun ilma vihdoin rikastuu ainakin pikkusen, sais sataa nyt heti muutaman päivän putkeen.
Mä en ookkaan kirjottanut TOOOSI pitkään aikaan, oon kyllä säännöllisesti käynyt lukemassa teidän kuulumiset, mut jotenkin en vaan oo jaksanut kirjottaa ite.
Mulla vielä kolme viikkoa töitä jäljellä, ennen kesälomaa. Sitä onkin sitten ruhtinaalliset YKSI viikko. Sitten pitäis vielä kuukaus jaksaa loman jälkeen ennen äippälomaa. Sitä odotan kyllä jo sydän syrjällään. Ihanaa jäädä kotiin taas.
Kylläpäs moni täällä oli ostanut sen Gracon autobabyn, se mekin ostettiin ja just sillä marimekon unikko kuossilla, aivan ihana!
Esikon kanssa meillä oli sellanen " tavallinen" istuin, joka piti joka kerta irrottaa autosta ja kiinnittää uudelleen ja se se vasta oli ärsyttävää! Sillon meillä oli istuin vaan lainassa ja nyt piti siis ostaa uusi, jotan tuohon sitten päädyttiin.
Vaunut meillä on entuudesttaan ja niistä tykkään tosi paljon, Gessleinit -03, tosi hyvässä kunnossa edelleen. Myös sänky meillä on. Ensi sängyksi mies on tehnyt/teettänyt selläsen kehdon, joka roikkuu katosta. Se on todella kaunis ja odotan vaan, että saisin sen jo ripustaa kattoon... Vielä pitää vähän odottaa. :)
Joku tossa (sorry, en nikkinä muista) pohdiskeli minkä kokonen asunto on hyvä, tai oisko se neljäs huone turha. Me muutettiin viime kesänä omaan asuntoon 4h+k+s ja musta se on aivan ihanan kokonen meille. Nyt pojalla on oma huone ja vauva tulee titenkin meidän huoneeseen ensin ja luultavasti muuttaa sitten lähempänä taapero ikää veljensä kanssa samaan huoneeseen. Sitten meillä on se yksi " ylimääränen" huone, mutta musta se on tosi hyvä. Meillä on sielä tietokone ja pikku-tv, sekä vuodesohva. Jos tulee vieraita, niin on niilläkin sitten kiva nukkua " omassa" huoneessa. Ja muuten sitten mä en haluis sitä tietokonetta meidän huoneeseen ja se ekstra tv:kin on kiva siellä, jos halutaan miehen kanssa katsoa eri ohjelmia iltasin (varsinkin nyt kun on tullut sitä jalkapalloa ihan kyllästymiseen asti). Eli mä tykkään tosta neliöstä tosi paljon ja kivan kokonen pihakin meillä on siinä, että vastaa MELKEEN omakotitaloa (sekin ois joskus tulevaisuudessa haaveena, vaikka nyt ollaankin oikeen tyytyväisiä tossa).
(.) Maha on kasvanut valtavaksi ja vauva on ruvennut liikkumaan todella paljon nyt viime päivinä, siis liikkeet tutuu aivan eritavalla ja vauva on paljon useemmin ja pitempää hereillä, kun ennen. IHANAA tuntea, että vauva voi hyvin, kun odotin esikoista hän oli tosi hiljanen masukki ja aina sai pelätä, että onko kaikki hyvin.
Olo on hyvä, mutta turvotus meinää vähän kiusata, kun on ollut niin kuuma. Jalat on iltasin turvonneet ja kipeet, et sit istun aina illat sohvalla jalat ylhäällä. ;)
Nyt taidan mennä ulos, terassille istumaan ja nauttimaan raikkaasta sade säästä. Toivottavasti muuallakin sataa ja saatte kaikki nauttia sateen viilentämästä ilmasta! Rattoisaa iltaa kaikille!
Möhömassu ja masukki rv26+2
Katsellaan josko sopiva neliö löytyisi, se ylimääräinen huone voi olla sitten tietskarihuone :)
..meillä taas ei ole kone päästänyt kirjoittelemaan tänne:(
helle alkaa mulle riittää! ei oikein mitään pysty touhuumaan:/ siis ihan tuskakuuma!!!
..tai no mansikat pakastin tänään :P nami!
meilläkin huomenna lääkärineuvola, niinkuin tais olla jenilläkin(?) ..on kyllä helpottavaa päästä kuulemaan missä kunnossa paikat on näitten supistelujen ja kipujen jälkeen, tai no helpottavaa ja helpottavaa, tietty ei sitten jos tiedossa on huolestuttavia uutisia, vaikkei tämä epätietoisuuskaan ole kivaa.
ja tietty pääsee kuuntelemaan vauvaa:)
meilläkin lomat (2vk) lomittu:/ eli tänään oli paluu arkeen.
kyllä suututtaa että ei kesälomia saa pitää kesällä, vaikka toisaalta ihanaa jos vauvan syntymän jälkeen sitten saa koko isyysloman ja siihen vielä loput 2vk kesälomasta, eli 5vk yhteenäs, mutta eriasia sitten onnistuuko tuo..
täälläkin vauva jo myllää ihanan kovaa, vaikka tietty etuseinässä oleva istukka vaimentaa liikkeitä että eivät ole läheskään niin napakoita ja näkyviä kuin esikoisesta näillä viikoilla.
mammaloman alkuun vajaa kaksi kuukautta, minäkin aloitan varhennettuna vaikka kotona olenkin tällähetkellä, hoitovapaalla.
hirmuna tekisi mieli laittaa vauvalle kaikkea valmiiksi, hoitopöytää toivoisin, mutta saapi nähdä antaako rahatilanne periksi, niin ja pieni oma sänky pikkuiselle,kun esikko nukkuu vielä pinniksessä eikä vielä aijotakkaan isoon sänkyyn siirtää, semmoisesta leander-kehdosta uneksin,kattoon ripustettava kehto, mutta on vaan niiiiiin kallis,hintaa noin 200¿ ja otetaan varmaan vauva perhepetiin aluksi niinkuin esikoinenkin, että varsinaista " tarvetta" sängylle ei ole, kunhan varmuudeksi ja että on sitten pikkuiselle oma paikka nukkua sisälläkin. toisena vaihteoehtona olen miettinyt semmoista koala-riippumattoa, ei oo niin hintava ja ajaa saman asian, voi myös liikutella kun seisoo omilla jaloillaan..
juupajuu..nyt täytyy lähteä selkää lepuuttamaan sohvalle..
iltoja kaikille:)
fiikuna ja mytty rv..öö...26+5 (??)
Tuo kehto, josta kirjoitin, joka mies on tehnyt tai paremminkin teettänyt on juuri tuota Leander kehtoa mallina pitäen valmistettu. Eli se on valkosesta kankaasta ommeltu ovaalin mallinen kehto, joka tulee kattoon roikkumaan.
Tulihan sekin hinnaltaan kalliimmaksi, kun juuri tuo koala riippukeinu. Kangasta meni kuitenkin aika paljon ja muuna materiaalina piti hankkia se ovaalin muotonen rautarengas, vaneria kehdon pohjalle ja köydet, joilla kehto roikkuu sekä tietenkin kattokoukku ja lukko. Me ostimme kaksi kattokoukkua jos haluaa vaihtaa kehdon paikkaa esim. makuuhuoneeseen ja olohuoneeseen.
Mä tykkään siittä todella paljon ja siinä on sitten sitä tunne arvoa, kun se on itse valmistettu. Ja kaunishan se on! ;)
Aah..täälläkin on nautittu vesisateesta.Olokin on ollut parempi kun ei oo ollut niin kuuma.Löysin itsestäni virtaa ja leivoin valmiiksi pakkaseen pari kakkua.Pitäis nimittäin kuopuksen synttäreitä viettää tässä parin viikon sisällä.Mun " vauva" täyttää jo 4vuotta.Tuntuu kun sen ois vasta äsken kantanut synnäriltä kotiin.
Miehellä loppui eilen viikon loma ja on nyt sitte viikon on töissä ja sen jälkeen kolme viikkoa lomaa.
Me ei olla lähdössä mihinkään isommalle reissulle,sen verran vaivanen jo olen.Muutenkin pitäis ottaa rauhallisesti,ettei nyt tapahtuis lisää muutoksia tuolla alakerrassa.
Kyssäri teille kaikille joilla on jo kolme lasta.Missä vaiheessa kolmannessa raskaudessa teillä on kohdunsuu ollut pehmeä ja kenties auki? Oliko supistellut paljon.
Mulla tosiaan oli kohdunsuu pehmeä,eikä oikeestaan ainuttakaan supistusta ole ollut.Kiitti jo etukäteen jos joku viittii vastata :)
Nyt pisulle pesulle ja sohvan nurkkaan miehen kainaloon!
Päivänsäde 27+1
Helteet piinaavat ja tänään on luvattu ukkosta. Ehkä se ilma siitä sitten raikastuu.
Vauva työntää jalkaansa (?) niin että iho kohoilee kunnolla. Veikeen näköistä. Väsymystä on ollut, johtuu varmaan kuumuudesta.
t. Patovahti 27+1