Olenko ainoa joka on mieluummin suuryrituksen asiakas kuin pienen?
Tyyliin mieluummin Nordea kuin Pop tai Säästöpankki. Suuri yritys = laajemmat asiakaspalveluajat ja tehokkaammat ja kehittyneemmät nettisysteemit. Pienten yritysten ongelma on , että moni asia pitää edelleen tehdä paikan päällä konttorissa. Vakuutukset Ifistä ja kaikki hoituu itse netissä selkeällä yhtiön sivustolla.
Alueellinen palvelu mainoslauseena saa ainakin minut pikemminkin kavahtamaan kyseistä firmaa.
Muita?
Kommentit (29)
Et ole. Suurempi on myös vakavaraisempi.
Koronan takia ostan tehdasvalmisteisia elintarvikkeita sen sijaan että ostaisin käsityöläisen hieromia tryffelipalloja, leivonnaisia, salaatteja ym. Haluan, että ruokani tulee hygieenisesti liukuhihnalta eikä ihmiskäsien kautta.
Itse kannatan kyllä kannatan aina paikallisia yrityksiä, sillä se työtä ja hyvinvointi alueelle, kuten juuri POP, jotka ovat paikallispankkeja.
Mikis helvetissä käyttäisin jotain kansainvälistä tai pohjoismaista pankkia raha-asioideni hoitamiseen, kun se ei hyödät Suomea eikä asuinaluettani paskan vertaa.
Käytän myös paljon perheyritysten palveluita, ja pieniä ravintoloita, leipomoita, olutpanimoja, ja muita.
Niistä jää tulot ja verot suomalaisille, eikä suurpääoman omistajille jonnekin veroparatiiseihin.
Vierailija kirjoitti:
Koronan takia ostan tehdasvalmisteisia elintarvikkeita sen sijaan että ostaisin käsityöläisen hieromia tryffelipalloja, leivonnaisia, salaatteja ym. Haluan, että ruokani tulee hygieenisesti liukuhihnalta eikä ihmiskäsien kautta.
Tämä!
Erityisesti hotelleissa. Tykkään suuresta kasvottomasta järjestelmästä jossa on kaikki ja kaikki toimii.
En todellakaan kaipaa "emäntää" yai "isäntää" jolle minun pitäisi selitellä ja mielistellä.
Kyllä huomaa, ettei suomalaiset välitä omasta maastaan, Suomesta pätkän vertaa.
Käyttämällä suomalaisia ja paikallisia palveluja lisääntyy hyvinvointi maassamme, koska se raha jää Suomeen.
Pahinta r a s i s m i a on hylkiä omaa kotimaataan.
Itse ajattelen että suuressa on enemmän turvaa kuin pienessä. If ja Nordea palvelevat myös vkl, pienet arkisin.
Itse suosin pieniä. Pankkiasiat hoidan aina saman tädin kanssa ja hiukseni leikkaa aina sama yksityisyrittäjä. Noin niinkuin esimerkkeinä. Asiat hoituvat ja laatu säilyy. Kaupassa käyn kyllä Prismassa paikallisen pikkupuodin sijaan kustannussyistä (mikä on kyllä sääli, mutta pakon sanelemaa).
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti hotelleissa. Tykkään suuresta kasvottomasta järjestelmästä jossa on kaikki ja kaikki toimii.
En todellakaan kaipaa "emäntää" yai "isäntää" jolle minun pitäisi selitellä ja mielistellä.
Reps 😄
Vierailija kirjoitti:
Itse suosin pieniä. Pankkiasiat hoidan aina saman tädin kanssa ja hiukseni leikkaa aina sama yksityisyrittäjä. Noin niinkuin esimerkkeinä. Asiat hoituvat ja laatu säilyy. Kaupassa käyn kyllä Prismassa paikallisen pikkupuodin sijaan kustannussyistä (mikä on kyllä sääli, mutta pakon sanelemaa).
Mun kauhu, oma pankkitäti 🥶
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa, ettei suomalaiset välitä omasta maastaan, Suomesta pätkän vertaa.
Käyttämällä suomalaisia ja paikallisia palveluja lisääntyy hyvinvointi maassamme, koska se raha jää Suomeen.
Pahinta r a s i s m i a on hylkiä omaa kotimaataan.
Öööhhh, Nordea on suomalainen.
Riippuu asiasta. Pankki, vakuutus, puhelin jne - suuri yritys. Muut palvelut, esim. auton huolto, hammaslääkäri, ohjattu liikunta, kampaaja ja kosmetologi, niissä valitsen suomalaisen pienyrittäjän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kauhu, oma pankkitäti 🥶
😂 näin me ollaan erilaisia
T. Oman pankkitädin kanssa asioiva
Vierailija kirjoitti:
Maksat myös todennäköisesti paljon enemmän, jos valitset suuren verrattuna esim. Airbnb:hen. Et myöskään saa henkilökohtaista palvelua, hotellit eivät välttämättä edes vastaa kysymyksiin. Lisäksi hyödytät muutamia yrityksen johtajia ja myös halpatyövoimaa siivoojina ja keittäjinä. Suosit kapitalismia.
Ostan suomalaisomisteisesta liikkeestä (verkkokauppa myös) kaikkea kotiin liittyvää.
Kierrän kaikki ruotsalaiset liikkeet kaukaa.
Paljon mieluummin käytän pienten yritysten palveluita, heillä toiminta on yleensä paljon joustavampaa ja nopeampaa ja tietysti yksilöllisempää. Itse vaihdoin Nordeasta paikalliseen Säästöpankkiin ja palvelu on siellä ehkä sen sata kertaa parempaa, kaikki hoituu nopeasti ja kätevästi, arkisin voin milloin vain kävellä sisään pankkiini ja saada henkilökohtaista palvelua. Nordeassahan mitään ei voi päättää paikallisesti vaan kaikki käsitellään jossain isommassa yksikössä, asun siis pienehköllä paikkakunnalla.
Kaupassa käyn kyllä mieluiten lidlissä, koska on niin paljon pienempi kuin jättiprisma, kun menen kauppaan, haluan käydä nopeasti, enkä ole menossa sinne lenkkeilemään. Lidlistä ostan kuitenkin kaiken minkä voi kotimaisena ja muuten ostan lähinnä rekon kautta luomutuotteita ja jotain suoraan tuottajalta, esim. luomumansikat.
Ja minusta on ihanaa just se, että voin jutella sen "emännän" tai "isännän" kanssa ja on hyvä mieli, kun tiedän tukevani suomalaisia yrittäjiä ja näin pyörittäväni taloutta. Lisää veromarkkoja Suomeen = lisää hyvinvointia Suomeen. Suosin paikallisia käsityöläisiä, käyn myyjäisissä, messuilla, ostan suomalaista taidetta, käyn toreilla, kahviloissa, suomalaisissa ravintoloissa, kampaajalla, hierojalla, hemmotteluhoidoissa, luontaishoitajilla, konserteissa, teattereissa, tapahtumissa...
Vedän kotiinpäin kaikessa missä voin ja niin pitäisi tehdä jokaisen suomalaisen. Vielä kun olisi se pieni, kohtuullisen hyvin varustettu lähikauppa, niin heittäisin lidlille hyvästit.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun näen näitä yksilöllisiä kakkutaideteoksia, mietin vain kuinka koriteet on tehty käsin nypläämällä, sormi kenties käynyt välillä nenässä. Joo, ehkä käytetään hanskoja mutta vie halun maistaa. Pakaste-frödingestä ei tuu sellaisia mielikuvia.
Onko nyt vuosi 2004? Tulinko aikakoneella taaksepäin?