Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamupala jolla jaksaa lounaaseen asti?

Vierailija
26.06.2020 |

Eli, mitä syötte aamulla, ennen töihin lähtöä? Juotteko aamun kahvitauolla (jos sitä on) pelkän kahvin vai syöttekö jonkun välipalan? Itse syön puurot+ jogurttia ja kahvia aamulla ja aamukahvilla banaania tai rahkaa tms. Lounaalla syön kotiruokaa, pelkkä salaatti ei riitä. Ihan normaalipainoinen olen, ilmeisesti vaan kova syömään kun vertaan siihen miten muut tulevat päivän toimeen mustalla kahvilla ja salaatilla.. vai syövätkö salaa suklaapatukkaa käsilaukusta..

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla harvoin tulee nälän tunnetta ja pystyn olemaan syömättä pitkiä aikoja. Kerran jouduin muista syistä sairaalaan enkä saanut syödä joten verensokeri oli niin matala että hoitajat ihmettelivät kun en itse tuntenut suurta eroa.

Äitini taas reagoi todella voimakkaasti verensokerin laskuun ja hänen täytyy syödä pieniä välipaloja koko päivän. Olemme kumpikin normaalipainoisia. Kaikilla varmaan aika yksilöllistä tuo nälän tunne.

Vierailija
22/29 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö aamupalaa. Juon 2,5 dl kahvia plus puoli desiä maitoa. Syön lounaan noin kahdentoista aikaan, yleensä ruokaisa salaatti, tai jos on tosi kiire niin irtosämpylä ja tuorejuustoa.

Illalla syön kuuden aikaan toisen ruoan, esim. Peruna, kasviksia ja kanaa. Välipaloja en tarvi yleensä mutta jos lounas jää pieneksi kiireen takia niin sitten turkkilaista ja marjoja yleensä iltapäivällä.

En tiedä mistä tulee harhaluulo että aamiaisen skippaaminen aiheuttaa ahmimista myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6.00 aamupala

9.00 välipala

11.00 lounas

14.00 välipala

Pelkkää palaa :D

Vierailija
24/29 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä päiväkodissa ja syön aina ateriat lasten kanssa koska taukoja ei ole ja ruoka on ilmaista.

Aamiaiseksi on puuroa klo 8.00 jonka kanssa syön kotoa tuoman omenan, lounas klo 11.30 eli perus suomalaista kotiruokaa ja klo 14 välipala eli näkkäri ja banaani. Kotona syön klo 17-18 perheen kanssa perus kotiruokaa.

Vierailija
25/29 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä päiväkodissa ja syön aina ateriat lasten kanssa koska taukoja ei ole ja ruoka on ilmaista.

Aamiaiseksi on puuroa klo 8.00 jonka kanssa syön kotoa tuoman omenan, lounas klo 11.30 eli perus suomalaista kotiruokaa ja klo 14 välipala eli näkkäri ja banaani. Kotona syön klo 17-18 perheen kanssa perus kotiruokaa.

Missä päiväkodissa on tarjolla kotiruokaa? Kyllä se yleensä on ihan laitosruokaa valmistettuna laitosruoan laatukriteerein.

Vierailija
26/29 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö parin tunnin välein syödä? No, meneehän se elämä niinkin.

2-3h välein kun tekee fyysisesti raskasta työtä.

Juuri tämä, fyysisesti raskas työ. Kilometrejä kertyy useanpi päivän aikana, siihen lisäksi muut askareet, nostelut yms. Nälkä tulee kun ravaa ympäriinsä. Jos olisi istumatyötä, niin energiantarve ei olisi niin kova. Kun päivällä syö, ei illasta enää niin paljon tarvitse. Työpäivän jälkeen salaatti(kana/kala) ja illalla jugurttia marjojen kera riittää. Kotona kuitenkin odottavat iltaisin ne kotityöt, niihinkin pitää riittää energiaa.

Ap

Vierailija
27/29 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mitään. Nälkä pysyy poissa kun vetää kunnolla rasvaa ja proteiinia. Jos on pakko imeä hiilareita, ne menee siinä sivussa.

Vierailija
28/29 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön lautasellisen Fitness Original -muroja, ne pitävät mielestäni aika hyvin nälkää. Ainakin huomattavasti paremmin kuin esim. pelkkä puuro.

Vierailija
29/29 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vähän proteiinia aamupalalle auttaa jaksamaan lounaaseen. Ruisleivän väliin kananmunaa tai lisäksi esim pala lohta, puuroon raejuustoa . Riippuu edellisillan syömistä ja treenistä millanen nälkä on aamulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän