Aamupala jolla jaksaa lounaaseen asti?
Eli, mitä syötte aamulla, ennen töihin lähtöä? Juotteko aamun kahvitauolla (jos sitä on) pelkän kahvin vai syöttekö jonkun välipalan? Itse syön puurot+ jogurttia ja kahvia aamulla ja aamukahvilla banaania tai rahkaa tms. Lounaalla syön kotiruokaa, pelkkä salaatti ei riitä. Ihan normaalipainoinen olen, ilmeisesti vaan kova syömään kun vertaan siihen miten muut tulevat päivän toimeen mustalla kahvilla ja salaatilla.. vai syövätkö salaa suklaapatukkaa käsilaukusta..
Kommentit (29)
Syön sämpylät tai kaksi ja teetä. Kävelen töihin 30 min ja juon kupin kaksi kahvia. Lounas 11-12 ja sitten illalla en syö juuri mitään
Iso lautasellinen kaurapuuroa, pala ruisleipää (voita, juustoa ja kinkku, tms) + kahvia. Pitkät hiilihydraatit (ruisleipä) auttaa pitämään nälkää paremmin kuin nopeat hiilihydraatit (vaalea leipä). Kaurapuuro itsessään pitää minulla nälkää n. 4h joten äänestän sitä.
En syö. Juon kupin kahvia ja pyöräilen töihin 13km.. lounas n. 1130-12.
Mun vakkari aamupala on kaurapuuro pellevansiemenrouheella, mehukeitolla, öljyllä ja soijarahkalla. Lisäksi aika usein prodekahvi. Jaksaa hyvin lounaaseen.
Usein ne jotka eivät syö aamulla ja lounaaksi vaan vähän salaattia, ahmivat iltaisin kaapit tyhjäksi kun päivän alhainen energiansaanti kostautuu.
Syön aamulla ihan normaalia ruokaa, tänään se oli lohikeittoa. Teen pakkaseen ruokaan jonka voi lämmittää mikrossa, nopea ja helppo aamupala, pitää myös nälkää loitolla lounaaseen asti. Jos syön aamupalaksi jonkun hiilaripommin, kuten banaania ja jogurttia, nälkä on jo parin tunnin päästä.
En syö aamupalaa, en kyllä syö mitään patukoitakaan.
Syön vuorokauden ensimmäisen aterian iltapäivällä. Hyvin jaksaa.
M53
2 rkl sokeritonta mysliä, 2-3 rkl mustikka-puolukka -seosta ilman sokeria ja kunnon pläjäys turkkilaista jogurttia. Kaikki sekaisin ja ei kun syömään. Päälle hedelmä ja alle lasillinen karpalomehua. Näillä mennään.
Ruispala paistetulla munalla, juustolla, tomaatilla, salaatilla yms. mieluisilla kasviksilla toimii ainakin minulla. Ei haittaa vaikka lounasaika vähän venyisikin, pitää nälkää todella hyvin.
Kananmunaa jossain muodossa. Ruisleipää, juustoa ja reilusti kasviksia. Siinä tyypillisin aamiaiseni.
Kaurapuuro veteen ja kauramaitoon keitettynä, päälle marjoja ja muutama saksanpähkinä. Keitetty kananmuna. Näillä jaksaa mainiosti. Aamupäivällä kuppi kahvia.
Saatan juoda vain kahvin mustana. Tai syön esim. kaurapuuroa pellavansiemenrouheella, munakokkelia, lohta, misokeittoa, pienen avokadon tai muun hedelmän. Joskus yhdistelmä näitä. Riippuu aamusta. Nämä siis kotona. Töissä syön lounaan lounasaikaan, aamupäivällä otan vain kahvin mustana. Töiden jälkeen en aina syö jos olen syönyt aamupalan ja lounaan. Ei tule nälkä.
Ennen töihin lähtöä en syö mitään. Mulla ei koskaan ole nälkä heti herättyäni. Normisti vedän 10 maissa pari kuppia maitokahvia ja syön lounaan 12-13 aikoihin. Joskus saatan aamukahvin kanssa syödä jogurttia ja mysliä, mutta aika harvoin. Muutenkin syön aika iltapainotteisesti.
Viikonloppuisin syön useammin aamiaista, mutta vasta 12 maissa, ja "lounasta" myöhemmin iltapäivällä.
Kaks kananmunaa ja makkara paistinpannulla.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö parin tunnin välein syödä? No, meneehän se elämä niinkin.
2-3h välein kun tekee fyysisesti raskasta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Mun vakkari aamupala on kaurapuuro pellevansiemenrouheella, mehukeitolla, öljyllä ja soijarahkalla. Lisäksi aika usein prodekahvi. Jaksaa hyvin lounaaseen.
Usein ne jotka eivät syö aamulla ja lounaaksi vaan vähän salaattia, ahmivat iltaisin kaapit tyhjäksi kun päivän alhainen energiansaanti kostautuu.
Ei pidä paikkaansa. Älä levitä omia luulojasi totena.
Lasillinen hanavettä tai mukillinen teetä. Sillä jaksaa töissä 5h ja sitten kiinteää ravintoa. Näillä lämpötiloilla kannattaa kyllä juoda vettä tuon viiden tunnin aikanakin.
6.00 aamupala
9.00 välipala
11.00 lounas
14.00 välipala
Pitääkö parin tunnin välein syödä? No, meneehän se elämä niinkin.