Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on oikeasti ruokarajotteita, mutta ei vaarallisia, jaksatteko noudattaa dieettiä?

Vierailija
26.06.2020 |

Mä muistin taas, että mulla on paha laktoosi-intoleranssi, kun söin 2 riviä maitosuklaata. Yhden rivin pystyn syömään oireitta, 2 riviä ja olen käynyt vessassa kolme kertaa lyhyen ajan sisään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin unohdan vähän väliä, että soija tekee vatsan kipeäksi. En sitä kotona laita mihinkään, mutta lounaspaikoissa jää aika usein tarkistamatta ja sitten ollaan loppupäivä ilmapallo keskivartalossa kipujen kera. Ap.

Vierailija
2/15 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika heikosti menee, jos ei omia allergioitaan tai intoleranssejaan muista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ibs

Syön kaikkea.

Vierailija
4/15 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi noudattaa jotain rajoitteita, jos ei välitä eikä kiinnosta? Vatsavaivoja tulee ja menee itsekullakin ja on ihan omassa harkinnassa, kuinka paljon niiden välttely kiinnostaa.

Vierailija
5/15 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty syömään sieniä, koska saan niistä valtavat vatsavaivat ja olen kyllä muistanut asian ruokaillessani.

Vierailija
6/15 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla allergioita. Välilä olen tiukasti maidottomalla mutta sitten lipsuu ja syön tietoisesti maitojäätelöä, suklaata tai juustoa. Seurauksena hiki haisee pahalle mutta ennen kaikkea iho menee kuivaksi ja kantapäät halkeilee. Kun kävely on riittävän tuskaista palaan taas maidottomaan diettiini. Eli muistan kyllä ja pääosin noudatan mutta jos oireet ei liian pahoja siinä tilanteessa niin saatan syödä esim kylässä maitoa sisältävää pullaa. Jos seuraavana päivänä jotain tärkeää esim juhlat, työhaastattelu jne niin pidin hyvin tiukasti ennen sitä rajoituksista. Eli tilanteen mukaan mennään.

Vierailija
7/15 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika heikosti menee, jos ei omia allergioitaan tai intoleranssejaan muista. 

Lähinnä ei tule ajateltua, että maitosuklaa ei ole laktoositonta, varsinkin kun pieniä määriä maitoa vatsa kuitenkin sietää.

Vierailija
8/15 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et osta laktoositonta tai kokonaan maidotonta suklaata? Se olisi kuitenkin varmasti helpompaa kuin vatsaoireiden sietäminen.

Vierailija
9/15 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan, on ne oireet kuitenkin epämiellyttäviä vaikka eivät vaarallisia olekaan, vuosien varrella on erikoisruokavalioon tottunut jo. En tosin vaivaa muita tällä ja jos juhlissa/kylässä on jotain mitä en "voi" syödä, otan vain niin vähän mitä voin ottaa olematta epäkohtelias.

Vierailija
10/15 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on laktoosi-intoleranssi, ja todellakin olen tarkka siitä. En halua niitä kipuja ja ripulointia. Jos en ole itse laittanut ruokaa tai puoliso ei ole laittanut, vaan on joko ravintolassa syötyä tai jonkun muun tekemää, otan laktaasientsyymitabletteja varmuuden vuoksi. Vaikka kuinka sanottaisiin, että on laktoositonta. Niin monta kertaa joutunut toteamaan, että laktoositon on laaja käsite, ettei enää koskaan, kiitos.

Vierailija
11/15 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä,.mutta joskus valitsen riskin ja oireet. En koskaan työpäivinä tai jos on menoa. Mutta esim.lomalla.kesämölillä, missä työnteon estävät oireet ei haittaa.

Vierailija
12/15 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en noudata ruokavaliota orjallisesti vaan tilanteen mukaan. Minulla rajoitteita on todella paljon ja riippuu ihan mahan tilanteesta paljonko voin syödä turvallisesti oireita aiheuttavia ruoka-aineita. Joskus päätän että en välitä ja syön sen verran kun mieli tekee. Yleensä kadun sitä kyllä jälkikäteen, mutta vielä se ei ole mun mielitekojani vähentänyt.

Vierailija
13/15 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee oireita maidosta. Ei usein vaikuta esim. juustoissa tms, mutta pelkkä maito tai etenkin se JÄÄTELÖ aiheuttavat aivan kamalia oireita jos syön vähänkin enemmän. Ei väliä, onko laktoositonta vai ei, joten ongelma lienee maitoproteiini. Ostan usein tuutteja/puffetteja joissa ei ole niin kauheasti sitä itse jäätelöä, mutta yksi päivä erehdyin ostamaan paketin tavallista vaniljajäätelöä. Oli kuuma päivä, joten skippasin aamiaisen, lounaan ja illallisen ja söin pelkkää jätskiä. Onneksi en lähtenyt uimaan kuten suunnittelin, sillä kärsin koko loppuillan jäätävistä vatsanväänteistä ja vesiripulista.

Ja otsikon kysymykseen: ostin uuden paketin heti seuraavana päivänä.

Vierailija
14/15 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tarkka. Minulla on siis keliakia, en ehdoin tahdoin halua monen päivän vatsakipua ja veristä ripulia sekä oksentelua.

Vierailija
15/15 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee oireita maidosta. Ei usein vaikuta esim. juustoissa tms, mutta pelkkä maito tai etenkin se JÄÄTELÖ aiheuttavat aivan kamalia oireita jos syön vähänkin enemmän. Ei väliä, onko laktoositonta vai ei, joten ongelma lienee maitoproteiini. Ostan usein tuutteja/puffetteja joissa ei ole niin kauheasti sitä itse jäätelöä, mutta yksi päivä erehdyin ostamaan paketin tavallista vaniljajäätelöä. Oli kuuma päivä, joten skippasin aamiaisen, lounaan ja illallisen ja söin pelkkää jätskiä. Onneksi en lähtenyt uimaan kuten suunnittelin, sillä kärsin koko loppuillan jäätävistä vatsanväänteistä ja vesiripulista.

Ja otsikon kysymykseen: ostin uuden paketin heti seuraavana päivänä.

Jäätelö on kyllä laktoosi- tai maito-ongelmaisille pahin kaikista, mutta minkäs teet etenkin näin kesällä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi