Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliittisesti korrektisoidaan tuotenimet! Minä aloitan: Mummon muusi=

Vierailija
25.06.2020 |

Isovanhemman perunamuhennos. Tai hetki, kaikki ikäihmiset eivät ole isovanhempia. Syrjintää. Ikäihmisen perunamuhennos? Seniorin survos?

Fazerin Sininen on tästedes Fazerin Väritön. Sininen viittaa liikaa nationalismiin.

Kommentit (932)

Vierailija
621/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten se yksi ruokatehdas mainostaa, että ruoka on äitien tekemää. Pitäisi sanoa vaikka henkilö-oletettujen tekemää ruokaa.

Työikäisten tekemää ruokaa?

Siitä voivat pahoittaa mielensä eläkeläiset, alaikäiset tai muuten vaan työkyvyttömät.

Vierailija
622/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein nuo nimet ovat luovaa työtä ja mainostoimistojen työn tulosta.

Tai jos tehtaalla  / valmistajalla on oma markkinointiosasto siellä myös työskentelee luovan alan ihmisiä, joiden tehtävänä on aivoriihien avulla saada tuotteelle mahdollismman "myyvä" mutta samalla myös luotettava ja positiivisia mielikuvia herättävä nimi,

Toisinaan taas tuotteelle etsitään aivan erityistä ja oudompaa nimeä, jotta se jo sen takia herättäisi kiinnostusta ja ostohaluja.

Mummon muusi on just on tuollainen positiivisen mielikuvan markkinointi kikka.

Ennne tehtiin kaikki kaikki itse kotoan. aidoisa raaka-aineista ja ruuan tekemiseen uhrattiin aikaa ja vaivaa ja hyviä aineksia: eli mummolassa oli aina hyvää peruanmuusia, kun mummo teki sen teki itse.

Ei noissa ole mitään lähtökohtaa kuin raha, eli saada markkinoinin ja mainonnan kautta mahdollisimman paljon tuotetta myydyksi.

Ja tottahan hyvä ja laadukas ja korkeatasoinen tuote myy aina, nimestään huolimatta, mutta nimi voi olla myös ostohoukutus huonollekin tuotteelle.

Näinhän se on, mutta nykyajan hullussa vihervasemmiston sekopäämaailmassa ei enää entiset säännöt toimi, vaan kaikki laitetaan uusiksi pienen, mutta äänekkään mielensäpahoittajajoukon mielenailahdusten mukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viininvalmistajien tulisi alkaa tuottaa kaikenvärisiä viinejä. Ei luulisi olevan nykyaikana hankalaa tuottaa valko-, puna- ja rosé-viinien rinnalle viherviiniä, siniviiniä, mustaviiniä, lilaviiniä ja ihan kaikenvärisiä viinejä, sateenkaariviinejä tietenkään unohtamatta.

Vierailija
624/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elovena-pakkausten val-koi-nen arja-laisnainen on vaihdettava bur-kha-asuiseen maa-han -muuttajaan ja Erittäin Hieno Suomalainen shampoo vasta rasis-tinen onkin. Suomenliput on myös poistettava tuotteista, annetaanhan tällä ymmärtää valheellisesti, että olisi olemassa jotain "suomalaista työtä" tai "suomalaista kulttuuria".

Jani Leinonen teki tämän jo vuosia sitten, ja upeita vaihtoehtoeloveenoja tekikin. Check'em out!

Vierailija
625/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan monelle helpompaa, että kaikki värit korvattaisiin nimikkeellä sateenkaarenvärinen.

Vierailija
626/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aku Ankka- lehdet kiellettävä!

Tai vähintään k-18 rajoitus ja ylähyllyille myyntiin.

Suurin osa ankoista ilman housuja ☹🥴

ja miksi kaikki ankat on vain valkoisia? Ja missä on ankkalinnan trans-sukupuoliset hahmot tai gay-parit?

positiivista on, että ummehtunut avioliitto-tai perhekonstruktio on saanut kyytiä!

ehkä se sepe-susi on ainoa persu kun sillä on oma poika. muut ovat jotain uusioperheitä veljenpoikineen ja setineen.

Vierailija
627/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa nyt todella miettiä muusikoidenkin, millaista musiikkia esittävät. Onko Suomi-räppi kohdannut loppunsa? Joutuuko blueskitaristimme vaihtamaan kitaransa kanteleeseen? Saako karaokessa väritöntukkainen naisoletettu enää laulaa ”I will survive”?

Eikö edes Madonna häpeä Blond Ambition -kiertueensa nimeä??

Vierailija
628/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti sanojen vaihtaminen toisiin on ihan typerää, koska positiivisiakin termejä voi käyttää väärin. Riippuu vain asiayhteydestä.

Esimerkiksi lause: En halua käydä Itäkeskuksessa ostoksilla, kun siellä on mielestäni liikaa moniosaajia.

Vierailija
629/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geisha -patukka voisi olla G. nimeltään. Siis "G.".

Vierailija
630/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geishakuula. Veikkaisin, että muutkin käyttää kyseisiä kuulia kuin geishat, joten on tökeröä yleistystä antaa tällainen nimi. Nimi voisi olla vaikkapa sukupuolielinkuula.

G.-kuula?

Marjatan kuula?

Vierailija
631/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on silmälasit. Kaikki silmälasiton henkilömainonta syrjii minua, senpä takia kaikkille mainoksissa esiintyville pitää piirtää silmälasit. Myös kasveille ja eläimille. 

Vierailija
632/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geishakuula. Veikkaisin, että muutkin käyttää kyseisiä kuulia kuin geishat, joten on tökeröä yleistystä antaa tällainen nimi. Nimi voisi olla vaikkapa sukupuolielinkuula.

G.-kuula?

Marjatan kuula?

Kielitoimiston suosituksen mukaan nämä ovat kuulemma nykyään pesäpallot.

Vierailija
633/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät kuulat on liian poliittinen nimi. Ehdotan - sokerikivekset.

Vierailija
634/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geisha -patukka voisi olla G. nimeltään. Siis "G.".

Täysin vääränlainen mielikuva syntyy kun sanoo "panin Geihaa suuhun" Kaikki henkilöihin viittaavat elintarvikkeiden nimitykset on sen takia alistavina poistettvava.

Samantien -panee sanankin voisi poistaa ja käyttää tarvittaessa aikuisten asioissa P -lyhennettä

Vierailija
635/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin! nyt se tapahtui minulle! levitin tuossa illalla erään suositun kosmetiikkamerkin kasvonaamion kasvoilleni. Tuotetta mainostettiin "hiilinaamio mustapäitä vastaan." levitettyäni naamion, järkytyin kun katsoin peiliin! Olin tahtomattani osallisena epäkorrektiin irvokkuuteen, mistä meitä "etuoikeutetunvärisiä oletettuja" on taannoin, viimeksi joulunaikaan nuhdeltu!

Tuollaiset kasvonaamiot on poistettava välittömästi kauppojen hyllyiltä! Entä jos joku olisi nähnyt minut liikkuvan kotonani kuin joku vale-murjaanimonarkian edustaja???

joku varoitustarra olisi noihin pakko saada

Vierailija
636/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo sapiens - syrjii älyllisesti syvästi erityisiä

Homo erectus - syrjii neliraajahalvaantuneita

Homo habilis - syrjii kädettömiä

Homo neanderthalensis - olivat sen ajan homo sapienseja vaaleampia, eli myös sortivat jälkimmäisiä. Neandertalinihmisten olemassaolo pitäisi pyyhkiä historiankirjoista kokonaan pois!

Vierailija
637/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollikarkit on venäjältä.

Niin tai Oli Gargit.

Vierailija
638/932 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on minun kriteereillä Munsalan kansallispuku -ketjun jälkeen uusi av-klassikko 😀😂🤣.

Ja lähelle liippaa mun mielestä myös "kuinka piano seksin jälkeen pukemaan?" -ketju. 

Vierailija
639/932 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Start-mysli loukkaa niitä, jotka eivät ole koskaan pystyneet tai voineet kilpailla missään.

Vierailija
640/932 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina loukannut, että minulle äitienpäivänä toivotetaan hyvää äitienpäivää, vaikka olen jäänyt lapsettomaksi ja että isänpäivästä kauhea meuhkala, kun itse jäänyt isättömäksi pienenä.

Vaadin kalenteriin liputuspäiviksi lapsettomien päivää, puoliorpojen päivää ja isättömänä kasvaneiden päivää.

Tärkeä aihe! Josko kuitenkin kiellettäisi kaikki eriarvoiset ja loukkaavat liputuspäivät? Ainakin Vappu, äitienpäivä, puolustusvoimain lippujuhlan päivä, juhannuspäivä, isänpäivä, itsenäisyyspäivä, vaalipäivät ja yksittäisiä ihmisiä tai kultturia juhlistavat päivät.

Hyvä ajatus. Kielletään samalla kaikki juhlapäivät, ihan kaikki. Myös syntymäpäivät. Ajatelkaa kaikkia niitä syntymättömiä lapsia, jotka eivät saa koskaan viettää syntymäpäiväänsä. Miten kauheat traumat heillä tästä sortavasta traditiosta onkaan.

Puhumattakaan karkauspäivänä syntyneistä, joilla on syntymäpäivä vain neljän vuoden välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi