Sinilevätön ranta Tampereelta?
Hei,
en tunne Tamperetta yhtään ja nettipalvelun tiedot sinilevästä ovat osa esim. viikon takaisia, eli näyttää siltä, että niitä ei kovin usein päivitetä. Tietääkö kukaan onko Tampereella/lähistöllä jokin uimapaikka, jossa esim. yleensä ei juuri koskaan olisi levää tms?
Ollaan viikonlopuksi tulossa Särkänniemessä käymään ja reissuun olisi kiva yhdistää joku pulahdus.
Kommentit (4)
Itse kävin tänään Alasjärvellä uimassa, väkeä oli aika paljon paikalla enkä nähnyt sinilevästä merkkiäkään.
Toinen kiva paikka on Tohlopinjärvi jossa en vielä tänä kesänä ole käynyt, mutta eiköhän sinne rannalle ainakin tuoda kyltit, jos sinilevää huomataan. Tohlopin uimarannalla on pukukopit, Alasjärvellä ei.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin tänään Alasjärvellä uimassa, väkeä oli aika paljon paikalla enkä nähnyt sinilevästä merkkiäkään.
Toinen kiva paikka on Tohlopinjärvi jossa en vielä tänä kesänä ole käynyt, mutta eiköhän sinne rannalle ainakin tuoda kyltit, jos sinilevää huomataan. Tohlopin uimarannalla on pukukopit, Alasjärvellä ei.
Tohlopissa näkyi levää tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohlopissa näkyi levää tänään.
Varoitettiinko siitä kylteillä? Oletko varma että tunnistat sinilevän, ettei ollut esim siitepölyä?
No ainakin Näsijärven rannoilla on ollut tänään levää, eli juuri Särkänniemen lähimmillä, eli älkää ainakaan sinne menkö. Tiedotteen mukaan vähän, mutta tänään kuljin illalla useammassakin paikassa juuri tuolla alueella ja osassa levää oli jopa runsaasti.