Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kokoinen vaate lahjaksi syntyvälle lapselle?

Vierailija
24.06.2020 |

Vauva ei siis ole vielä syntynyt, mutta syntynee muutaman viikon kuluessa. Koosta en tiedä juurikaan mitään. Mutta siis niin, mikä olisi fiksu vaatekoko lahjaksi? 56? 62? Minkä kokoisia vaatteita teillä itsellänne oli vähiten tai mitä kokoa olisitte halunneet ihmisten antavan lahjaksi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

56 ei ehkä kannata, sillä se ehtii olla niin pienen hetken käytössä.

Vierailija
2/25 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin sitä pienintä kokoa koska kun tulet sairaalasta vointi ei ole paras mahdollinen, en kyennyt ostoksille. Kun joku kysyi saako tulla katsomaan, vastasin joo tuo 48 tai 56 kokoista vaatetta ja vaippoja 😃.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisi halunnut 68 ja siitä eteenpäin.

Vierailija
4/25 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse halusin sitä pienintä kokoa koska kun tulet sairaalasta vointi ei ole paras mahdollinen, en kyennyt ostoksille. Kun joku kysyi saako tulla katsomaan, vastasin joo tuo 48 tai 56 kokoista vaatetta ja vaippoja 😃.

Pienin koko voi olla hyvä, mutta vasta kun tietää että tosiaan mahtuu sille lapselle ollenkaan. Ei sekään ole epätavallista että päivääkään ei 56 vaatteita käytetä.

5/25 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä käy aina niin, että niitä pieniä tulee iso kasa ja ne on pieniä äkkiä. Ja sitten parin kuukauden päästä ei olekaan mitään sopivaa.

Vierailija
6/25 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 62?

vai 68?

Vierailija
7/25 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla eniten käyttöä tuli koolle 74 niistä lahjoiksi saaduista.

mutta toki varmasti aina tapauskohtaista.

Vierailija
8/25 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

68 tai 74. Sopii varmasti jossain vaiheessa.

Vierailija
9/25 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkauksessaa on pieniä vaatteita, joten älä osta alle 68cm.

Vierailija
10/25 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan kannata ostaa pientä kokoa, ellei äiti ole erikseen sitä pyytänyt. Jos lapsi syntyy ennen aikojaan tai muuten on tosi pieni, niin kannattaa kysäistä olisiko pienille vaatteille tarvetta.

62-68cm on ihan hyvä koko, niitä käytetään sitten muutaman kuukauden iässä.

Vinkkinä sanon, että katso vaatteen käytännöllisyyttä. Pienelle vauvalle parhaita on kietaisubodyt ja housut joissa jalkaterät mukana. Yöpuvussa nepparit/vetoketju lahkeeseen asti. Potkuhousuissa nepparit haaruksissa.

Sukat ei vauvalla pysy jalassa, mekko hilautuu korviin, samoin tavalliset paidat. Parivuotiaskin käyttää meillä talvella bodya, muuten selkä on aina paljaana. Kaikki taitokset hihansuissa ym. asiat mitkä pitäisi oikoa tai silittää pesun jälkeen saavat vaatten näyttämään nuhjuiselta, sillä harvalla äidillä on aikaa tai kiinnostusta siihen.

Vaipat, purulelut, helistimet, pienet pehmeät harsot, kankaiset kirjat ym. ovat myös hyviä lahjoja pienelle.

Vierailija
11/25 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

74 cm vaatteita.

Vierailija
12/25 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta 74 tai 80cm bodyjä. Joku viilennettävä purulelu on myös monelle mieluinen. Omille lapsille kaikki toi niitä pieniä vaatteita, jotka eivät juurikaan likastu. Vaatteiden kulutus on suurinta kun lapsi alkaa maistelemaan soseita ja sotkee. Ja kun lähtee liikkeelle, housujen polvet kuluvat. Joten tuo 74 ja siitä ylöspäin on hyvä vaatekoko.

Vierailija
13/25 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita tulee tosi paljon lahjaksi ja saa muilta. Vaippapaketti myös tosi hyvä lahja. Itse arvostan sitä, koska kulutus on kova.

Vierailija
14/25 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

62, jos vauva on isokokoinen niille pienille ei tule käyttöä, jos pienikokoinen niin voi käyttää sitten myöhemmin..

Enemmän itsekin suosin tuotteita jotka tulevat varmasti käyttöön, vaipat, tutit, pullot, talkki ja muut ihonhoito tuotteet...

Vierailija
15/25 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä hommataan ennen lapsen syntymää...?

Äitiyspakkauksen pikkuvaatteet ovat riittäneet hyvin. Koosta 68 aloittaisin.

T. Neljän äiti

Vierailija
16/25 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippapaketti ja bebeanthen.

Vierailija
17/25 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tulevalta äidiltä, mitä kokoa hän toivoo! Kun meille syntyi esikoinen, kaikki, siis aivan kaikki osti kokoa 68 lahjaksi. Olin myös lukenut, että 56 kokoa ei kannata hankkia, sillä se jää heti pieneksi. No kuinkas kävikään, meidän tyttö oli pieni ja lähiten sopivia, vaikka myös liian isoja, olivat ne pari 52 koon vaatetta, jotka olin kirpparilta ostanut.

Vierailija
18/25 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä hommataan ennen lapsen syntymää...?

Äitiyspakkauksen pikkuvaatteet ovat riittäneet hyvin. Koosta 68 aloittaisin.

T. Neljän äiti

No ei se aina noin mene. Itse menin syntymän jälkeen ostamaan 44 koon vaatteita. En etukäteen tiennyt tarkalleen mitä kokoa ostaa. Ja äitiyspakkauksen vaatteista kaikki oli silloin vauvalle isoja. Paria bodya pystyi jotenkin käyttämään.

Helpointa ostaa jos yhtään tiedät vauvan kokoa edes sinnepäin.

Meillä mieluisimpia lahjoja olivat ehkä täytettävä vauvakirja ja tilkkupeitto, värikäs helistin on myös kiva.

Vierailija
19/25 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kaikki lapset pienikokoisia. Itse toivoin lahjavaatteet mahdollisimman pian käyttöön, joten 62 oli hyvä koko ja 68 mahdollisesti myös. 74 kokoa meillä käytettiin lähes yksivuotiaana, aika pitkä oli odotus.

Varsinkin jos on kyse tietyn sesongin tai malliston vaatteista.

Vierailija
20/25 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

68 on hyvä. Monet ostaa itse niitä pienempiä vaatteita ja niitä tulee myös paljon lahjaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi