Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko saitte rahaa kun täytitte 18 vuotta?

Vierailija
24.06.2020 |

Itse tässä kävin läpi vanhoja papereita ja huomasin että olin vuonna 2013 laskenut saaneeni yhteensä noin 2700 euroa. Tämän lisäksi vanhemmat maksoivat minulle ajokortin ja ostivat auton.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 5000.

Vierailija
22/46 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e.

Ainoa mitä sain olin potkaisun pois kotoa parin kk sisällä siitä kun täytin 18. Jee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ajokortin ja pankkitilin käyttöön, jonne äiti hehkutti säästäneensä lapsilisät. Luulin, että tilillä oli rahaa tuhansia, mutta oli vain 1600 mk. Olihan ne lapsilisät tilille menneet, mutta äiti kustansi niistä sitten minun ajokortin, vaatteet ym. No ihan kiva summa, mutta ihmetytti, kun äiti niin usein hehkutti säästävänsä rahaa tilille.

Olihan hän säästänyt?

Vierailija
24/46 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olisi saanut hakea jonkin rahan?

Opintotukea ja asumislisää sain, lisäksi töistä jotain pientä palkkaa. En muista paljonko yhteensä, mutta just ja just kuittasin opiskelijakämpän vuokran ja söin jotain.

Vanhemmilta en saanut ikinä mitään. En saanut edes rippijuhlia tai ylppäreitä tai mitään lahjoja niistäkään hyvästä. Edes kuvia ei otettu. Lakin ostin itse joskus monta vuotta myöhemmin.

Vierailija
25/46 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rinnakkaiskortin faijan tilille.

-Jolle-

Vierailija
26/46 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaksi Abu Fuadin kebabia. Hyviä olivat, etenkin se kuuluisa kastike. Tämä tapahtui vuonna 1986.

Vierailija
27/46 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0€. Ei myöskään ajokorttia tai autoa.

N26

Sama täällä.

Vierailija
28/46 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sen, mitä kesätöistä sain palkkaa. Mikä saavutus on elää 18-vuotiaaksi :DDDDDDDD, jotta siitä pitää palkita. Tuossa vaiheessa ei ole vielä kunnon tutkintoakaan eikä tulevaisuudesta juuri tietoa, joten miksi palkitaan tekemättömyydestä?

Vierailija
29/46 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rahaston, jossa oli 1500€. Mitään muuta en saanutkaan omilleen muuton myötä, joten tuo summa sujahti hetkessä takuuvuokraan, sohvaan, pesukoneeseen ja muihin akuutteihin kodin hankintoihin. Ajokorttia varten säästin opiskeluaikana n. 2 vuotta. Kortin hankittuani meni vielä toiset 2 vuotta, että rahat oli kasassa omaan autoon.

Vierailija
30/46 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortin. Tosin kävin autokoulun vasta reilu parikymppisenä. Niin ja sain pitää kivat bileet kavereille, johon vanhemmat kustansivat tarjoilut/juomat ja vielä ekan baari illan. Eli aika paljon sain omasta mielestä.

Vierailija
31/46 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Aina jotenkin otti pattiin se apteekissa tapaamani kummitäti, ja suvussa ollut kummisetä, joilta ei mitään tullut.

Kesätyörahat äiti varasti.

Vierailija
32/46 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut mitään, olin nuorin, neljästä. Vanhemmat siskot saivat. No, ehkä sain jotain korvien väliin, nyt saan lähes kaksisataa tonttua vuodessa.

Vierailija
33/46 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortin ja auton. Auto oli kyllä vanha, mutta kun isä osasi korjata, niin ei paljoa haitannut vaikka välillä jättikin tielle. Kyllä sillä kuitenkin monta vuotta pääsi ajamaan.

Lisäksi sain yllätyksenä isäni kummitädiltä 10 000 markkaa. Täti oli naimaton ja isä oli kuin oma poika hänelle, minä taas isän ainoana lapsena toimitin lapsenlapsen osaa. Isän äiti ei taas paljoa välittänyt, joten tuo täti oli enemmän isoäiti minullekin.

Äiti auttoi myöhemmin takuuvuokran kanssa, jonka maksoin sitten takaisin kun aloin kunnolla tienata.

Vierailija
34/46 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnttelukortin äidltä ja hänen leipomansa kakun. Kuten kaikkina lapsuuteni ja vielä nuoruutenikin syntymä- ja jopa nimipäivinäkin.

Sukulaisilta sain kortteja myös ja lisäksi päivilleni tulleilta ystäviltäni jotain pikku muistamislahjoja(äänilevyjä, kirjoja suklaakonvehteja tms).  Pitäisikö muka olla jotain sen kummempaa.

Eikö pääasia kuitenkn ole, että ovat muistaneet ?

Vierailija
35/46 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset synttärit vaan kirjoitti:

Onnttelukortin äidltä ja hänen leipomansa kakun. Kuten kaikkina lapsuuteni ja vielä nuoruutenikin syntymä- ja jopa nimipäivinäkin.

Sukulaisilta sain kortteja myös ja lisäksi päivilleni tulleilta ystäviltäni jotain pikku muistamislahjoja(äänilevyjä, kirjoja suklaakonvehteja tms).  Pitäisikö muka olla jotain sen kummempaa.

Eikö pääasia kuitenkn ole, että ovat muistaneet ?

ps*pahoittelen, i-kirjaimessa vähän koneesta johtuvia  vaikeuksia

Vierailija
36/46 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin kotoa 18-vuotiaana omaan kotiin ja aloin itse maksella menoni. Millaisia kermaperzzzzeitä nämä nykyajan kersat oikein ovat. Ihan järkyttävää.

N50

Vierailija
37/46 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri 18v synttärinä en saanut rahaa, mutta samana vuonna sain 4500 markkaa stipendinä lukiosta. Vanhemmat sponssasivat ajokortin ja kännykän. Lisäksi mulla oli hieman omia säästöjä (muutama tonni) ja olin saanut aiempina synttäreinä ja jouluina vanhemmilta lahjaksi astioita, lakanoita ym. Pärjäsin noilla ihan mukavasti, kun piti muuttaa omilleen opiskelukaupunkiin. Sain hankittua tarvittavat tarvikkeet omaan kotiin.

Vierailija
38/46 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti-isä teki itsemurhan ja sain 18-vuotispäivän kynnyksellä 150 (sadanviidenkymmenen) euron perinnön. Jihuu

Vierailija
39/46 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Isä maksoi paljon käteisellä. Sain kuitenkin opiskelija- ja asumistuet. 

Vierailija
40/46 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain äidiltä pienen pahvilaatikon, johon oli askarrellut "selviytymispakkauksen". Siellä oli mm. suklaata, hiuspompuloita, kirjepaperia ja aivan superhieno laavalamppu. Olin tosi onnellinen, ei käynyt mielessäkään että olisi pitänyt saada rahaa. Tästä aikaa jo parikymmentä vuotta ja edelleen on muistoissa mukavana lahjana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän